مرگ نوجوان مبتلا به سرطان خوش‌خیم؛ زنگ خطرِ نظام سلامتِ مستهلک در انگلستان

وقتی «امیلی» متوجه شد به «لنفوم غیر هوچکین» مبتلاست، پزشکان به او گفتند که این نوع سرطان، «خوش‌خیم» و قابل معالجه است اما این دختر نوجوانِ اهل «ولز» بر اثر عوارض جانبی مرتبط با درمان جانش را از دست داد. به گزارش هوشمند نیوز، لنفوم غیر هوچکین نوعی سرطان خون است که در سیستم لنفاوی

کد خبر : 491943
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۹
مرگ نوجوان مبتلا به سرطان خوش‌خیم؛ زنگ خطرِ نظام سلامتِ مستهلک در انگلستان


وقتی «امیلی» متوجه شد به «لنفوم غیر هوچکین» مبتلاست، پزشکان به او گفتند که این نوع سرطان، «خوش‌خیم» و قابل معالجه است اما این دختر نوجوانِ اهل «ولز» بر اثر عوارض جانبی مرتبط با درمان جانش را از دست داد.

به گزارش هوشمند نیوز، لنفوم غیر هوچکین نوعی سرطان خون است که در سیستم لنفاوی ایجاد می‌شود و سلول‌های سفید خون را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به لطف روش‌های جدید درمانی از جمله درمان هدفمند، افراد مبتلا به این نوع سرطان از طول عمر و کیفیت زندگی بسیار بهتری نسبت به گذشته برخوردارند.

اما برای امیلی به دلیل مشکلات و کمبودها در ارائه خدمات درمانی در محل زندگی‌اش، این فرصت فراهم نشد و او که تصور می‌کرد به زودی درمان می‌شود در سال ۲۰۱۶ و در سن ۱۸ سالگی درگذشت.

«دونا دان»، مادر امیلی می‌گوید در ولز (یکی از کشورهای بریتانیا)، شکاف‌های بزرگی در حمایت از بیماران مبتلا به سرطان‌ خون وجود دارد.

یک متخصص و مشاور هماتولوژیست نیز در بیمارستانی که امیلی در آنجا تحت درمان بود، می‌گوید: در بیمارستان ما، کار و مراجعات بسیار زیاد اما نیروی کار و کادر درمان بسیار کم است.

دکتر «کِری بای‌گِرِیو» با اشاره به اتفاق تاسف‌باری که برای امیلی و بیماران مشابه دیگر افتاده است بر عواملی چون زیرساخت‌های در حال فروپاشی در «خدمات ملی بهداشت انگلستان» (NHS)، سیستم‌های IT مستهلک و سن بالای نیروی کار متخصص، به‌ عنوان مشکلات اصلی در نظام درمانی این کشور تاکید می‌کند.

دولت ولز در عین حال مدعی است که سرطان یکی از اولویت‌های برنامه‌ریزی در NHS است و قصد دارد با اجرای یک طرح ملی ۲ میلیون پوندی، زمان‌های طولانی انتظار را برای این بیماران که شانس زنده‌ ماندن‌شان در گرو دریافت به موقع خدمات درمانی است، کاهش دهد.

بنابر اعلام «مرکز سرطان خون بریتانیا»، سرطان خون، سومین سرطان کشنده در بریتانیاست و به رغم مرگ ۱۶ هزار نفر در سال بر اثر این بیماری، اطلاع‌رسانی و درک بسیار کمی در مقایسه با نرخ ابتلا در این منطقه وجود دارد.

به گزارش بی‌بی‌سی، این موسسه خیریه اذعان می‌کند که بریتانیا از نظر افزایش شانس زنده ماندن در بیماران مبتلا به هر نوع سرطان خون از تمام کشورهای هم‌رده خود عقب‌تر است. با این حال وضعیت در ولز حادتر است و در این کشور شرایط مراقبت از بیمار خیلی از مراکز دیگر در انگلستان ناامیدکننده‌تر است.

هرچند، چند سالی است که از فوت امیلی می‌گذرد اما متخصصان در ولز می‌گویند به رغم وعده‌های مقامات، پیچیدگی‌های روند درمان و فشار بر کادر درمان هنوز برطرف نشده و چه بسا که تشدید شده است.

مادر امیلی با اندوهی که به رغم گذشت چندین سال از مرگ دخترش بر دوش می‌کشد، می‌گوید: دخترم بسیار باهوش و دانش‌آموز موفقی بود و حتی در بیمارستان به سختی درس می‌خواند اما در نهایت به دلیل عوارض جانبی ناشی از درمان که به وخامت بیماری‌اش منجر شد، درگذشت.

دونا دان از مقامات ولز خواستار بهبود شرایط برای سایر بیماران است.

پزشکان در ولز می‌گویند به دلیل کار زیاد و کمبود پرسنل، ارائه خدمات درمانیِ پیچیده‌ به بیماران، دشوار می‌شود و حتی جان بیماران را با آماری نگران‌کننده به خطر می‌اندازد.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.