جزئیات تاکتیکی حمله جدید اوکراین و ضد حمله روسیه/ بیرون کشیدن نیروهای روسی از شرق؟

رسول سلیمی: اوکراین در حال آزمایش این است که خطوط مرزی مسکو چقدر استحکام دارد. این گزاره تحلیلی بعد از آن مطرح شد که اوکراین بدون هماهنگی با ناتو دست به حمله ای سریع زد و توانست و بخشی از خاک روسیه را به اشغال درآورد. ناظران سیاسی معتقدند هدف از این تهاجم، بیرون کشیدن

کد خبر : 491829
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۷:۴۶
جزئیات تاکتیکی حمله جدید اوکراین و ضد حمله روسیه/ بیرون کشیدن نیروهای روسی از شرق؟


رسول سلیمی: اوکراین در حال آزمایش این است که خطوط مرزی مسکو چقدر استحکام دارد. این گزاره تحلیلی بعد از آن مطرح شد که اوکراین بدون هماهنگی با ناتو دست به حمله ای سریع زد و توانست و بخشی از خاک روسیه را به اشغال درآورد.

ناظران سیاسی معتقدند هدف از این تهاجم، بیرون کشیدن نیروهای روسی از شرق و کاهش فشار بر کراسنوآرمیسک بود. از نظر ائتلاف غرب، حملات دوربرد اوکراین علیه اهداف نظامی روسیه در پشت جبهه این کشور برای تضعیف توانایی های نظامی روسیه در سراسر صحنه بسیار مهم بود و لغو محدودیت های استفاده اوکراین از سلاح های ارائه شده توسط غرب به نیروهای اوکراینی اجازه می داد تا طیف گسترده ای از اهداف مهم را که زیربنای تلاش های جنگی روسیه است، مورد حمله قرار دهند.

در همین راستا یک مقام ارشد امنیت ملی دولت بایدن که نامش فاش نشده است، به رویترز گفته که حملات اوکراین با سلاح های ارسالی غرب علیه اهداف در داخل روسیه موثر نخواهد بود زیرا ارتش روسیه هواپیماهای نظامی را از پایگاه های هوایی این کشور در نزدیکی اوکراین مستقر کرده است. اما گروه دیگری از کارشناسان بر خلاف این ارزیابی معتقدند که حملات هوایی اوکراین به عمق روسیه باعث شده تا نیروهای این کشور از فضای پناهگاه در مناطق دور از خط مقدم، برای طیف گسترده ای از زیرساخت ها و علاوه بر فرودگاه ها برای پشتیبانی از عملیات نظامی علیه اوکراین استفاده می کنند.

جزئیات تاکتیکی حمله جدید اوکراین و ضد حمله روسیه/ بیرون کشیدن نیروهای روسی از شرق؟

اما این همه ماجرا نیست. حملات اخیر اوکراین نتوانسته مستمر و منجر به تثبیت خطوط جبهه شود. رسانه های روسی می گویند واحدهای اوکراینی که به روسیه حمله کردند همچنان متحمل خسارات می شوند. به گفته وزارت دفاع روسیه، تا ۷,۴۵۰ نظامی اوکراینی در جریان درگیری در مناطق مرزی منطقه کورسک کشته شدند.

در مجموع، در طول نبرد در جهت کورسک، اوکراین ۷۴۵۰ سرباز، ۷۴ تانک، ۳۶ خودروی جنگی پیاده نظام، ۶۴ نفربر زرهی، ۴۸۶ خودروی جنگی زرهی، ۲۲۷ خودرو، ۵۲ قطعه توپخانه، ۱۵ پرتابگر سامانه موشکی پرتاب چندگانه، پنج سامانه موشکی ضد هوایی، ۱۰ ایستگاه جنگ الکترونیک، دو رادار ضد باتری، یک رادار دفاع هوایی، پنج واحد تجهیزات مهندسی، شامل دو خودروی پاکسازی مهندسی و یک نصب مین روب UR-۷۷ را از دست داده است.

به گفته مقامات روسی یک هلیکوپتر موسوم به تمساح روسی Ka-۵۲M حمله هوایی را علیه نیروهای مسلح اوکراین و خودروهای زرهی انجام داد و در ادامه هواپیماها، تله های حرارتی را در مناطق استقرار اوکراینی ها رها کردند. این موشک ها به روس ها اجازه می دهد هر انسان زنده ای را که از خود حرارت تولید کنند با تله انفجاری منهدم کند.

کارشناسان می گویند که هدف اوکراین از حمله به یک منطقه روسیه در کورسک آن است تا به متحدان خود نشان دهد که می تواند ابتکار عمل را دوباره به دست آورد. تحلیلگران معتقدند که این می تواند بخشی از تلاش ها برای نشان دادن توانمندی اوکراین به متحدان غربی باشد که به آنها اثبات کند می توانند مجددا ابتکار عمل را دوباره به دست آورند. اما به گفته گروه دیگری از کارشناسان نظامی، اوکراین اگرچه ممکن است این هفته تلاش کرده باشد تا به منطقه دیگری از روسیه حمله کند استمرار تثبیت مواضع آنها دشوار خواهد بود.

جزئیات تاکتیکی حمله جدید اوکراین و ضد حمله روسیه/ بیرون کشیدن نیروهای روسی از شرق؟

در این میان هدف اوکراین از ورود به خاک روسیه در گام اول این بود که تمرکز نیروهای روسیه را از دونباس منحرف کند، دوم، نارضایتی بیشتری از جنگ در روسیه ایجاد کند، و سوم، توانایی خود را به شرکای بین‌المللی نشان دهد. پس از این بود که دفتر ریاست جمهوری اوکراین اعلام کرد که مقامات ارشد اوکراین به واشنگتن سفر کردند تا از امریکا بخواهند به اوکراین اجازه دهد از سلاح های دوربرد غربی برای حمله به پایگاه های هوایی نظامی روسیه استفاده کنند. کیف می گوید موثرترین راه برای مقابله با حملات روسیه، هدف قرار دادن هواپیماهای روسی است، نه خود بمب ها که در فرودگاه ها استقرار دارند.

این در حالی است که کارشناسان نظامی معتقدند تهاجم جدید می تواند یک قمار خطرناک باشد، زیرا اوکراین فاقد نیروی انسانی و ظرفیت برای پیشرفت در خاک روسیه است در حالی که همزمان باید خط مقدم ۶۰۰ مایلی در شرق اوکراین را نیز حفظ کند. این در حالی است که کارزار حمله پهپادی اوکراین علیه روسیه نشان داده است که بسیاری از مناطق پشت جبهه روسیه، پوشش پدافند هوایی ضعیفی دارند یا اصلا پوشش ندارند و این نقطه ضعف، در صورت اجازه غربی ها به اوکراین برای استفاده از سلاح های دور برد، فرودگاه ها و زیرساخت های داخل روسیه را هدف حمله مستقیم اوکراین قرار خواهد داد. ولودیمیر زلنسکی خطاب به غربی ها گفته «ما به قابلیت های دوربرد نیاز داریم. ما به اجرای توافقات پدافند هوایی برای اوکراین نیاز داریم. این نجات جان انسان ها است.» چه آنکه ملاحظات غرب برای اعطای آهسته سلاح به اوکراین را باید در کنار متغیرهای دیگری از جمله جلوگیری از گسترش جبهه نبرد به سایر قسمت های اروپا ارزیابی کرد.

311213



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.