Bitcoiners and Wobblies: Labor Day Edition

اخیراً در مورد مبانی جنبش کارگری آمریکا مطالعه کرده ام. به طور خاص، تولد کارگران صنعتی جهان و گروهی به نام Wobblies، نام مستعاری که به اعضای IWW داده شده است. در اوج خود، IWW در سال 1917 بیش از 150000 عضو داشت، با عضویت جهانی و قدرت و نفوذ قابل توجه. در حالی که

کد خبر : 491356
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۷
Bitcoiners and Wobblies: Labor Day Edition



اخیراً در مورد مبانی جنبش کارگری آمریکا مطالعه کرده ام. به طور خاص، تولد کارگران صنعتی جهان و گروهی به نام Wobblies، نام مستعاری که به اعضای IWW داده شده است. در اوج خود، IWW در سال 1917 بیش از 150000 عضو داشت، با عضویت جهانی و قدرت و نفوذ قابل توجه. در حالی که IWW از نظر تئوری یک سازمان متمایل به سوسیالیستی بود، بسیاری از ارزش‌های اصلی آن در DNA جنبش کارگری آمریکا در هم تنیده شدند و به طور غیرقابل انکاری برای توسعه کارگر سازمان‌یافته و طبقه کارگر قوی پس از انقلاب صنعتی نقش اساسی داشت. تشابهات بین برخی از خاستگاه ها و ایدئولوژی های IWW و بیت کوین قابل توجه است و باید با نقل قول ها نشان داده شود تا اینکه شما را تا حد مرگ با تاریخچه عمیق خسته کند.

تمام نقل قول ها به کتاب «Wobblies: A Graphic History of The Industrial Workers of the World (Buhle/Schulman.

منشأ و پیدایش

هیچ کس نمی تواند دقیقاً بگوید که الهام بخش IWW از کجا آمده است. منشا آن هم در ایالات متحده و هم در خارج از کشور بسیار زیاد است…”

به همین ترتیب، نام مستعار Wobblies منشأ روشنی ندارد. به طور طبیعی، برخی از اساطیر پیرامون بیت کوین به ذهن خطور می کند، و در حالی که منشاء بیت کوین به وضوح از طریق کاغذ سفید و ارتباطات ایمیلی مستند شده است، خالق یا سازندگان آن در هاله ای از رمز و راز قرار گرفته یا هستند. همانطور که بیت کوین محبوبیت پیدا کرد، رشد آن غیرمتمرکز و ارگانیک بود. به موازات دیگر، در حالی که IWW و جنبش کارگری آمریکا از الهامات قبلی برخوردار بودند، در مفهوم سازماندهی نیروی کار بر اساس تفاوت های قومی، جنسیتی، مذهبی و سایر تفاوت های جمعیتی پیشگام بود.

«بعد از جنگ داخلی، صنعت عظیم سریع‌تر از آن چیزی که هر کسی تصور می‌کرد رشد کرد، با ثروت غیرقابل تصوری که قبلاً به بانکداران انباشته شد، اما میلیون‌ها کارگر به شدت فقیر، با دستمزدهای پایین یا بیکار در رکودهای مکرر اقتصادی، رشد کردند.»

از بحران مالی، تا انباشت ثروت پس از کووید در میان صفوف میلیاردرها، تا رونق هوش مصنوعی، روباتیک و خوداتوماسیون فعلی، این داستان بسیار آشناست. با این حال، رکودها کاملا غیرقانونی بوده و با مداخله دولت جایگزین شده اند و در حال حاضر سیستم هایی به بزرگی بازنشستگی و تامین اجتماعی را در برابر رفاه و وابستگی دولت قرار می دهند.

متزلزل ها و بیت کوینرها

«متزلزل، مرد یا زن، آسیایی یا غربی، سیاه، قهوه ای، قرمز یا سفید، فقط یک انسان معمولی از نظر بدنی بود.»

ما در مورد بیت کوینرها نیز همین احساس را داریم. همه ما با برخی از الهام بخش ترین افراد زندگی خود در این فضا ملاقات کرده ایم. هم شخصیت، هم صلابت و هم اراده است که به افراد اجازه می دهد بیت کوین را کشف و درک کنند، و همچنین سفری که یک بیت کوین برای ساختن شخصیت باید طی کند تا بیت کوین را به طور کامل درک کند و آن را با جهانی به اشتراک بگذارد که آنچه را که بسیاری از ما معتقدیم بیشتر است. جوامع با استعداد و با انگیزه در جهان

داستان آنها مشارکتی، جمعی بود و به هیچ قهرمان یا قهرمانی متکی نبود – به همان اندازه که زندگی فردی Wobblies ممکن است قهرمانانه (یا تراژیک) باشد.

قهرمانان خود را بکشید مرگ بر ایگو بیت کوین به هیچ یک از ما نیاز ندارد.

همبستگی: حرکتی بزرگتر از فردی

“دنیای Wobblies دنیایی بود که در بهترین لحظات خود با همبستگی در بین خطوط نژادی، قومیتی، جنسیتی و ملیتی به وجود آمد.”

زیبایی بیت کوین در این است که نیازی به اعتماد بین کسانی که با یکدیگر معامله می کنند ندارد. و در انجام چنین کاری، بیت کوین به انسان ها اجازه می دهد تحلیل روزانه سر تا پا را که روزانه روی یکدیگر انجام می دهیم، تجزیه کنند. تحلیلی که به طور غریزی تفاوت های ما را با ریشه در پارانویا و ترس نشان می دهد. در حالی که همبستگی کورکورانه بین بیت کوینی ها نقطه مقابل «اعتماد نکن، تأیید کن» است، یک پیوند طبیعی قوی بین بیت کوینی ها وجود دارد. من معتقدم که آینده بیت کوین، زمانی که با بزرگترین آزمایش های پیش رو روبرو می شود، بسیار به همبستگی عمیق بین کسانی بستگی دارد که در پیدایش بیت کوین، ارزش های اصلی، و تعهد کورکورانه به صادق بودن، واقعی بودن و بی اعتماد بودن مشترک هستند.

AFL در مقابل شوالیه های کار

«اولین جنبش توده‌ای برای یک روز کاری هشت ساعته طی سال‌های 1885-1886، نقش‌های متفاوت دو نوع جنبش کارگری را برجسته کرد. فدراسیون کار آمریکا، که در سال 1883 تأسیس شد، تنها به دنبال سازماندهی کارگران ماهر (تقریباً تماماً سفیدپوست و مرد) بود… در حالی که شوالیه‌های کار، در سال 1869 به عنوان یک انجمن مخفی تأسیس شد. عضویت خود را تقریباً به همه کارگران (به جز چینی‌ها) گسترش داد. از جمله آفریقایی‌تبارها و زنان.»

AFL و نام تجاری انحصاری آن در کلوپ کشوری عضویت از مرگ نهایی شوالیه های کار دوام آورد و هنوز به عنوان AFL-CIO وجود دارد. در خواندن درباره فلسفه‌های مختلف AFL و شوالیه‌های کار، موارد مشابهی را در جامعه بیت‌کوین مطرح می‌کند، انتقاداتی که اغلب درباره بیت‌کوین ماکسی و همچنین بیت‌کوین در مقابل کریپتو شنیده می‌شود. من شما را به خواننده واگذار می‌کنم تا افکار خود را در اینجا ترسیم کنید، زیرا شباهت‌ها در بهترین حالت در ماهیت خود وابستگی‌های سست دارند.

جنبش

«در ایالات متحده از لحاظ صنعتی پیشرفته، طبقه کارگر آماده شده بود تا کنترل جامعه را به دست بگیرد و حکومت مستقیم را جایگزین «سیاست» و «دولت» کند. همانطور که مارکس در مورد کمون پاریس اشاره کرده بود (و لنین برای شوراها تکرار می کرد)، دستگاه دولتی موجود نمی توانست نفوذ کند و تکه تکه تحت کنترل قرار گیرد. باید توسط یک حکومت واقعاً دموکراتیک و مدرن منحل می‌شد و عوض می‌شد.»

دو گروه فکری در بیت کوین وجود دارد، یکی که خواستار فروپاشی کامل سیستم مالی فعلی و مهاجرت به استاندارد بیت کوین است و دیگری که اصرار دارد بیت کوین می تواند با سیستم مالی فعلی بدون سیستم مالی فعلی همزیستی داشته باشد و حتی از آن پیشی بگیرد. فروپاشی در حالی که پول در این موازی با دولت یکسان نیست، مقداری که در آن پول در سیستم مالی قدیمی جا افتاده است، شگفت‌انگیز است، و این همیشه بحث‌های جالبی را بین بیت‌کوین‌داران برانگیخته است.

برای آی دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو د. «آموزش» کارگران برای تبدیل شدن به سوسیالیست، از طریق روزنامه‌ها، سخنرانی‌ها و کمپین‌های انتخاباتی، بسیار منفعلانه بود و چندان موفق نبود. کارگران باید خود را در درون و از طریق اقدامات و خودسازماندهی خود آموزش دهند.»

برخی تشابهات متضاد در اینجا. بلافاصله، من به یک ارزش اصلی بیت کوینرها فکر می کنم، این است که هیچ کس نمی تواند این مسیر را برای شما طی کند. اثبات کار را نمی توان نادیده گرفت یا دور زد. هیچ فرد یا گروهی نمی تواند در جستجوی دانش، هم در مورد بیت کوین و هم در مورد سیستمی که قرار است جایگزین شود، تقلب کند. سفرهای بیت‌کوین افراد و سازمان‌های مبتنی بر عضویت، بدون یادگیری و آموزش مداوم، اغلب به ضرر یا ناامیدی ختم می‌شود. کسانی که این کار را انجام می دهند، متوجه می شوند که دانش آنها در مورد پول شکوفا می شود و تعداد کمی از آنها پس از درک عمیق بیت کوین به عقب برگشته اند.

به طور همزمان، ذهن من به تلاش های الیگارشی برای 10 سال حمله منفی رسانه ای در مورد همه چیز بیت کوین تغییر می کند. قطار را کند کرد اما کار نکرد. روز دیگر، به طور تصادفی از مردم در تفرجگاه خیابان سوم در سانتا مونیکا خواستم تا نظرات خود را در مورد بیت کوین به اشتراک بگذارند. بسیار مثبت است و دارای پایه ای در دقت است. حرکت برای منصرف کردن مردم از یافتن بیت کوین در بهترین حالت یک تاخیر اجتناب ناپذیر بود. زیرا هیچ چیز نمی تواند ایده ای را که زمان آن فرا رسیده است متوقف کند.

نتیجه گیری

در این روز کارگر، من به سیستم سیاسی دو حزبی شدیداً قطبی شده قدرت جهانی مسلط امروز نگاه می کنم. و همانطور که می بینم اتحادیه های کارگری با یک حزب همسو می شوند، به بهای ایجاد تفرقه در صفوف خود، جنبش کارگری را می بینم که از پایه اصلی خود منحرف شده است. در حالی که آی دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو. و قدرت در آن وجود دارد. من امروز مشابهی در بیت کوین می بینم.

اصول اصلی بیت کوین از تفاوت های ما فراتر رفته و ارزش مبارزه برای آن را دارد. در Proof of Workforce، روش ما برای مبارزه برای این ارزش‌ها از طریق پذیرش بیت‌کوین مبتنی بر آموزش برای کارگران، اتحادیه‌ها، صندوق‌های بازنشستگی و شهرداری‌ها است. و با انجام این کار، ما نه تنها دارایی بیت کوین، یا بیت کوین شبکه را به اشتراک می گذاریم، بلکه در حال برقراری ارتباط با پیدایش بیت کوین و ارزش های آن هستیم، به طوری که ممکن است در پیشرفت زمان گم نشوند.

در نهایت، بیت کوین یک تکامل طبیعی جنبش کارگری است که شباهت ها و مشابهت های زیادی دارد. با این حال، بر خلاف جنبش کارگری، کارگر می تواند به بیت کوین تکیه کند، بدون اینکه هیچ گونه وفاداری به حزب سیاسی، رهبر یا الیگارشی نداشته باشد. و از این نظر، بیت کوین و سیستم ارزشی آن توسط اتحادیه های سراسر جهان پذیرفته می شود. و با انجام این کار، اتحادیه های سراسر جهان می توانند دوباره با داستان پیدایش خود هماهنگ شوند. داستانی که در آن همبستگی بیش از هر چیز مطرح می شود، داستانی که در آن کارگران گرد هم می آیند تا دارایی بسیار مولد وابسته به کارشان را حفظ کنند. داستانی که در آن، همانطور که بسیاری از کارگران به دلیل اتوماسیون و هوش مصنوعی به تدریج از فعالیت خارج می شوند، اتحادیه هایی که آنها را نمایندگی می کنند، مشتاقانه نگاه می کنند و ادعا می کنند که در دسترس ترین و امیدوارکننده ترین دارایی تولیدی در دسترس آنها امروز است. بیت کوین.

این یک پست مهمان توسط Dom Bei است. نظرات بیان شده کاملاً متعلق به خود آنها است و لزوماً نظرات BTC Inc یا مجله Bitcoin را منعکس نمی کند.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.