هاآرتص: مسئله نتانیاهو با فیلادلفیا شخصی است

به گزارش هوشمند نیوز از ایسنا، رسانه عبری در گزارشی با اشاره به پافشاری «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر استقرار نظامیان صهیونیست در مرز غزه و مصر، او را چهره‌ای خبیث و خودخواه توصیف کرد که باز هم سعی دارد توافق با حماس را از بین ببرد. به گزارش هاآرتص، تصمیم کابینه امنیتی رژیم

کد خبر : 491113
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۶:۱۶
هاآرتص: مسئله نتانیاهو با فیلادلفیا شخصی است



به گزارش هوشمند نیوز از ایسنا، رسانه عبری در گزارشی با اشاره به پافشاری «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر استقرار نظامیان صهیونیست در مرز غزه و مصر، او را چهره‌ای خبیث و خودخواه توصیف کرد که باز هم سعی دارد توافق با حماس را از بین ببرد.

به گزارش هاآرتص، تصمیم کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی برای باقی ماندن نظامیان صهیونیست در کریدور «فیلادلفیا» حتی در صورت امضای توافق میان حماس و تل‌آویو، نشان‌دهنده این است که نتانیاهو این بار هم سعی دارد حصول توافق را ناممکن کند یا دست‌کم موانع سنگینی در مسیر امضای آن قرار دهد.

بر اساس این گزارش، شواهد نشان می‌دهد نتانیاهو و کابینه رژیم صهیونیستی تمایلی به انجام مذاکرات جدی برای حصول توافق آتش‌بس و تبادل اسرا ندارند، در حالی که حتی «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم خواستار خروج نظامیان صهیونیست از این منطقه در مرز غزه و مصر شده است.

در این گزارش آمده است که مخالفت گالانت با نتانیاهو بر سر کریدور فیلادلفیا نشان‌دهنده این حقیقت است که اصرار نتانیاهو بر باقی ماندن نظامیان صهیونیست در این منطقه با نیازهای امنیتی ملموس و ملاحظات نظامی جدی هیچ ارتباطی ندارد.

نهادهای نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی که گالانت نمایندگی بخش بزرگی از آن را برعهده دارد، معتقدند توافق آزادسازی اسرای صهیونیست می‌تواند در قالب فعلی خود پیش برود، یعنی بدون اینکه کنترل مرز غزه و مصر به دست نظامیان صهیونیست باشد؛ اما نتانیاهو شرطی را برای مذاکرات وضع کرده که به گزارش رسانه عبری، از دل واقعیت‌های صحنه بیرون نیامده است.

نتانیاهو عدم حصول توافق با حماس را به سود منافع شخصی خود می‌داند و به همین دلیل است که او و حامیانش کریدور فیلادلفیا را یک «دارایی راهبردی» توصیف کرده‌اند؛ امری که به گزارش هاآرتص، خشم گالانت را برانگیخته است.

وزیر جنگ رژیم اشغالگر پس از مشاجره‌ای شدید با نتانیاهو در جلسه هفته گذشته کابینه صهیونیستی گفت: «من یاد گرفته‌ام که نباید مجروحان را پشت سر خود رها کنم. چه بر سر ما آمده است؟ سرنوشت ده‌ها نفر از مردم خودمان به تصمیماتی وابسته است که ما می‌گیریم.»

به گزارش هاآرتص، خانواده‌های اسرای صهیونیست به‌درستی می‌گویند نتانیاهو و متحدانش در کابینه امنیتی، کریدور فیلادلفیا را به گور دسته‌جمعی اسرا تبدیل کرده‌اند. آن‌ها می‌دانند اصرار نتانیاهو بر باقی ماندن نظامیان صهیونیست در کریدور فیلادلفیا هیچ دلیل موجهی ندارد و هدف اصلی او بقای سیاسی است.

در گزارش هاآرتص آمده است: «موضع نتانیاهو از هر نظر شرم‌آور است. یکی از ۲ هدف اصلی جنگ غزه، بازگرداندن گروگان‌ها بود. فتح یا اشغال غزه، یا حتی بخشی از آن، به‌عنوان یک هدف تعریف نشده بود، چه رسد به اینکه در آنجا سنگربندی کرده و آن را به جاذبه‌ای برای شهرک‌نشینان موعودباور بدل کنیم!»

به گزارش رسانه عبری، نتانیاهو مسئولیت زندگی شهروندان و سربازان خود را بر عهده نگرفته و به امنیت آن‌ها متعهد نیست. در این گزارش آمده است: «خباثت در قبال جان گروگان‌ها غیرقابل تحمل است. اینکه به محض پیشرفت در مذاکرات، توافق را مختل کنیم، به منزله شکنجه گروگان‌ها و خانواده‌هایشان است.»

310310



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.