دو استراتژی بزرگ برای کاهش مالیات بر درآمد کانادایی بر عایدی سرمایه

خرید ملک یا کسب و کار در کانادا؟ هنگام فروش، ممکن است با یک صورتحساب مالیاتی مواجه شوید. CanadaVisa نظر شما را می خواهد! بسیاری از تازه واردان برای مقاصد مالیاتی مقیم کانادا خواهند بود. آنها یک شماره بیمه اجتماعی (SIN) خواهند داشت و باید سالانه مالیات بر درآمد را به آژانس درآمد کانادا (CRA)

کد خبر : 490040
تاریخ انتشار : جمعه ۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۵
دو استراتژی بزرگ برای کاهش مالیات بر درآمد کانادایی بر عایدی سرمایه


خرید ملک یا کسب و کار در کانادا؟ هنگام فروش، ممکن است با یک صورتحساب مالیاتی مواجه شوید.

CanadaVisa نظر شما را می خواهد!

بسیاری از تازه واردان برای مقاصد مالیاتی مقیم کانادا خواهند بود. آنها یک شماره بیمه اجتماعی (SIN) خواهند داشت و باید سالانه مالیات بر درآمد را به آژانس درآمد کانادا (CRA) ارسال کنند.

برای آشنایی با معافیت‌های مالیاتی عایدی سرمایه که تازه واردان می‌توانند به طور قانونی از آنها برای کاهش صورتحساب مالیاتی خود استفاده کنند، مطالعه کنید.

توجه داشته باشید: قوانین مالیاتی کانادا پیچیده است. این مقاله برخی از مفاهیم را ساده می کند. هیچ چیز در این مقاله نباید به عنوان مشاوره مالی یا مشاوره مالیاتی تعبیر شود. افراد تازه وارد همیشه باید قبل از تصمیم گیری در مورد هر یک از این استراتژی ها با متخصصان مالیاتی معتبر و با تجربه مشورت کنند.

معافیت اقامت اصلی

به طور کلی، زمانی که شما یک دارایی سرمایه ای، از جمله خانه را می فروشید یا به شکل دیگری از آن خارج می کنید، مشمول مالیات بر عایدی سرمایه هستید. این به این معنی است که شما باید مالیات بر درآمد را با نرخ نهایی خود در میزان سود سرمایه ای که مشمول مالیات است پرداخت کنید.

سود سرمایه برابر است با مقدار واگذاری (مثلاً مبلغی که دارایی را به آن می فروشید یا ارزش بازار منصفانه آن)، منهای پایه هزینه تعدیل شده دارایی (ACB) (مبلغی که برای آن پرداخت کرده اید، منهای استهلاک، به علاوه مخارج سرمایه ای).

به عنوان مثال، اگر یک کسب و کار را به قیمت 50000 دلار خریداری کنید و آن را به قیمت 250000 دلار بفروشید، در سالی که کسب و کار را فروختید، 200000 دلار سود سرمایه برای اظهارنامه مالیات بر درآمد خود خواهید داشت. در نرخ فعلی شامل 50٪ سود سرمایه (برای افراد، برای سودهای کمتر از 250000 دلار)، شما 100000 دلار مالیات بر درآمد دارید. اگر نرخ مالیات نهایی شما 50 درصد باشد، 50000 دلار مالیات بدهکار خواهید بود.

قوانین مالیاتی کانادا معافیت هایی را برای عایدی سرمایه برای فروش یا واگذاری محل اقامت اصلی مالیات دهندگان ارائه می کند. این به این معنی است که اگر تمام مدتی که خانه اصلی خود را در اختیار داشته اید، در خانه اصلی خود زندگی کرده اید، و اگر واجد شرایط معافیت هستید، به طور معمول نیازی به پرداخت مالیات بر درآمد در هنگام فروش یا دور انداختن خانه خود نخواهید داشت. . هرگونه سودی که از واگذاری اقامتگاه اصلی خود به دست می آورید، عموماً معاف از مالیات خواهد بود، مشروط بر اینکه در تمام مدتی که مالک آن بوده اید، اقامتگاه اصلی شما بوده است.

یک ملک برای اینکه اقامتگاه اصلی باشد باید واجد شرایط باشد. شما باید سالانه در هر اظهارنامه مالیاتی که ارسال می کنید، محل سکونت اصلی خود را شناسایی کنید.

CanadaVisa نظر شما را می خواهد!

معافیت سود سرمایه مادام العمر

قوانین مالیاتی کانادا برای سود حاصل از فروش یا واگذاری دارایی واجد شرایط، «معافیت از عایدی سرمایه مادام العمر» را پیش بینی می کند. دارایی واجد شرایط شامل موارد زیر است:

  • سهام شرکت های تجاری کوچک واجد شرایط (QSBCS)؛
  • مزرعه واجد شرایط یا دارایی ماهیگیری (QFFP)؛ و
  • اندوخته ها و امانت های فوق.

هر پرداخت کننده مالیات فردی می تواند از این معافیت مادام العمر سود سرمایه استفاده کند، مشروط بر اینکه واجد شرایط باشد.

برای سال 2023، معافیت سود سرمایه مادام العمر 971,190 دلار است. بنابراین، فردی که از معافیت کامل استفاده می کند، درآمد مشمول مالیات خود را به میزان 485595 دلار کاهش می دهد (یک نیمی از معافیت عایدی سرمایه). با فرض اینکه این فرد در گروه مالیات حاشیه ای 50 درصد قرار دارد، این امر باعث صرفه جویی بیش از 200000 دلار در مالیات بر درآمد آنها می شود، با فرض اینکه در گروه مالیات حاشیه ای 50 درصد قرار دارند.

افراد غیر مقیم واجد شرایط نیستند

برای مطالبه کسر سود سرمایه مادام العمر، هنگام واگذاری اموال، باید مقیم کانادا برای مقاصد مالیاتی باشید.

چگونه بفهمم که مقیم کانادا برای مقاصد مالیاتی هستم؟

CRA چندین عامل را در تعیین اقامت مالیاتی در نظر می گیرد، از جمله موارد زیر:

  • مدت زمانی که در کانادا می گذرانید؛
  • این که آیا شما یک خانه در کانادا دارید.
  • این که آیا شما یک همسر، شریک حقوق عمومی و/یا افراد تحت تکفل در کانادا دارید.
  • املاک شخصی در کانادا؛
  • روابط اقتصادی با کانادا؛
  • بیمه درمانی در کانادا؛
  • شناسه دولت کانادا

این یک لیست جامع نیست.

حتی اگر کانادا را ترک کرده باشید، در صورت حفظ روابط مسکونی، ممکن است تحت شرایط خاصی به عنوان مقیم واقعی کانادا در نظر گرفته شوید.

افراد می توانند با برگه مالیات بر درآمد مشورت کنند: S5-F1-C1: تعیین وضعیت اقامت یک فرد.

آنها همچنین می توانند با CRA به شماره 1-800-959-8281 (از هر نقطه از کانادا و ایالات متحده) یا 613-940-8495 (از خارج از کانادا و ایالات متحده) تماس بگیرند.

مراقب کلاهبرداری های مالیاتی باشید

مخصوصاً مراقب هر کسی باشید که با پیشنهادهایی برای جلوگیری از پرداخت مالیات بر درآمد به شما کمک می کند. استراتژی های کاهش مالیات قانونی هستند. آنها از قانون استفاده می کنند. فرار مالیاتی یا فرار مالیاتی غیرقانونی است و متاسفانه چنین کلاهبرداری هایی بسیار رایج است. همیشه قبل از هر تصمیمی با یک متخصص مالیاتی معتبر و با تجربه مشورت کنید.

CanadaVisa نظر شما را می خواهد!





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.