زمانی که فدرال رزرو در را برای کاهش نرخ بهره باز می کند، داوجونز افزایش می یابد

پس از توافق مقامات فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره، داو جونز به 41200.00 واحد افزایش یافت. سهام بلافاصله به حدس زدن چند کاهش نرخ در سال 2024 پرداخته اند. بازارهای نرخ تا پایان سال 2024 شاهد کاهش 100 واحدی در ثانیه هستند. میانگین صنعتی داوجونز (DJIA) در روز جمعه پس از اینکه فدرال رزرو

کد خبر : 486891
تاریخ انتشار : جمعه ۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۶
زمانی که فدرال رزرو در را برای کاهش نرخ بهره باز می کند، داوجونز افزایش می یابد


  • پس از توافق مقامات فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره، داو جونز به 41200.00 واحد افزایش یافت.
  • سهام بلافاصله به حدس زدن چند کاهش نرخ در سال 2024 پرداخته اند.
  • بازارهای نرخ تا پایان سال 2024 شاهد کاهش 100 واحدی در ثانیه هستند.

میانگین صنعتی داوجونز (DJIA) در روز جمعه پس از اینکه فدرال رزرو (فدرال رزرو) به کاهش نرخ بهره اشاره کرد، بیش از 350 واحد افزایش یافت. چند تن از سیاستگذاران فدرال رزرو در مقابل بازارها ظاهر شدند تا نشان دهند که مدت ها مورد انتظار تغییر موضع سیاستی بود که بازارها حداقل از دسامبر گذشته در حال افزایش بوده اند، زمانی که سرمایه گذاران در ابتدا قیمت کاهش چشمگیر شش نرخ بهره را برای بیش از 200 واحد در ثانیه تا پایان سال 2024 داشتند. .

بیشتر بخوانید: جروم پاول تکرار می کند زمان بندی و سرعت کاهش نرخ به داده ها بستگی دارد

به سرعت به اواخر آگوست می رسیم و معامله گران اکنون با این موضوع دست و پنجه نرم می کنند که نرخ بهره فدرال رزرو در ماه سپتامبر 25 یا 50 واحد در ثانیه باشد یا خیر. با توجه به ابزار FedWatch CME، بازارهای نرخ با احتمال سه به یک کاهش دو برابری در 18 سپتامبر قیمت گذاری می کنند، در حالی که بقیه اعضای هیئت مدیره نرخ همچنان متعهد به کاهش یک چهارم واحدی هستند. شرط کاهش 50 واحدی نرخ بازگشایی در ماه سپتامبر پس از آن افزایش یافت که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، هنگام سخنرانی در سمپوزیوم اقتصادی جکسون هول در روز جمعه، آشکارا اعتراف کرد که بالاخره زمان آن فرا رسیده است که بانک مرکزی ایالات متحده شروع به کاهش نرخ های مرجع کند.

اخبار داو جونز

با وجود چرخش گسترده بازار در روز جمعه، تقریباً یک سوم شاخص داوجونز همچنان با سمت پایین دست و پنجه نرم می کند. شرکت Procter & Gamble (PG) پس از اینکه فاش شد که مدیر شرکت Shailesh Jejurikar نزدیک به یک سوم سهام خود را در شرکت فروخته است، حدود یک درصد سقوط کرد و به 168.41 دلار در هر سهم سقوط کرد. در سمت صعودی تابلو، Dow Inc. (DOW) با افزایش 2 درصدی به 53.62 دلار رسید.

پیش بینی قیمت داوجونز

داوجونز توانست برای اولین بار از اواخر جولای در میان افزایش گسترده سهام، به 41200.00 برسد. با ادامه آزمایش این شاخص در سطوح بالاتر، DJIA مجدداً در حال به چالش کشیدن بالاترین رکوردهای تاریخ با قیمت 41,371.38 است که در اواسط جولای تعیین شده بود.

علیرغم یک موضع صعودی محکم، پیشنهاد دهندگان در معرض خطر تمام شدن شتاب با حرکت قیمت در امتداد سمت بالا هستند. داوجونز همچنان بالاتر از میانگین متحرک نمایی 200 روزه (EMA) در 38187.93 معامله می شود و عقب نشینی کوتاه مدت باعث می شود داوجونز به میانگین متحرک نمایی 50 روزه برگردد و به 40000.00 قیمت اصلی برسد.

بیشتر بخوانید اخبار داو جونز: اینتل 6 درصد کاهش می یابد زیرا سرمایه گذاری کارخانه آلمانی کمتر قطعی می شود

نمودار روزانه داو جونز

سوالات متداول فدرال رزرو

سیاست پولی در ایالات متحده توسط فدرال رزرو (فدرال رزرو) شکل می گیرد. فدرال رزرو دو وظیفه دارد: دستیابی به ثبات قیمت و ایجاد اشتغال کامل. ابزار اصلی آن برای دستیابی به این اهداف، تعدیل نرخ بهره است. زمانی که قیمت ها خیلی سریع افزایش می یابد و تورم بالاتر از هدف 2 درصدی فدرال رزرو است، نرخ بهره را افزایش می دهد و هزینه های استقراض را در کل اقتصاد افزایش می دهد. این منجر به دلار آمریکا (USD) قوی‌تر می‌شود، زیرا ایالات متحده را به مکانی جذاب‌تر برای سرمایه‌گذاران بین‌المللی تبدیل می‌کند تا پول خود را پارک کنند. زمانی که تورم به کمتر از 2 درصد می‌رسد یا نرخ بیکاری خیلی بالا می‌رود، فدرال رزرو ممکن است نرخ‌های بهره را کاهش دهد تا وام‌گیری را تشویق کند، که بر گرینبک تأثیر می‌گذارد.

فدرال رزرو (فدرال رزرو) سالانه هشت جلسه سیاست گذاری برگزار می کند که در آن کمیته بازار باز فدرال (FOMC) شرایط اقتصادی را ارزیابی کرده و تصمیمات سیاست پولی را اتخاذ می کند. در FOMC دوازده نفر از مقامات فدرال رزرو حضور دارند – هفت عضو هیئت رئیسه، رئیس بانک فدرال رزرو نیویورک، و چهار نفر از یازده رئیس بانک مرکزی منطقه ای باقی مانده، که دوره های یک ساله را به صورت چرخشی خدمت می کنند. .

در شرایط شدید، فدرال رزرو ممکن است به سیاستی به نام تسهیل کمی (QE) متوسل شود. QE فرآیندی است که توسط آن فدرال رزرو به طور قابل ملاحظه ای جریان اعتبار را در یک سیستم مالی گیر کرده افزایش می دهد. این یک معیار سیاستی غیراستاندارد است که در طول بحران ها یا زمانی که تورم بسیار پایین است استفاده می شود. این سلاح منتخب فدرال رزرو در طول بحران بزرگ مالی در سال 2008 بود. این سلاح شامل چاپ دلارهای بیشتر توسط فدرال رزرو و استفاده از آنها برای خرید اوراق قرضه با درجه بالا از موسسات مالی است. QE معمولاً دلار آمریکا را تضعیف می کند.

انقباض کمی (QT) فرآیند معکوس QE است که به موجب آن فدرال رزرو خرید اوراق قرضه از موسسات مالی را متوقف می‌کند و اصل اوراق قرضه‌ای را که در حال سررسید است، برای خرید اوراق جدید سرمایه‌گذاری نمی‌کند. معمولاً برای ارزش دلار آمریکا مثبت است.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.