اعلام نظر موافقان و مخالفان وزیر جهاد کشاورزی/ نوری قزلجه چه وعده‌هایی داد؟

به گزارش هوشمند نیوز ، در جلسه بررسی صلاحیت او، مخالفانی چون اسماعیل کوثری به مخالفت خودشان جنبه رسمی دادند اما او نیز در پایان نطقش پیش بینی کرد که نوری قزلجه راهی وزارتخانه خواهد شد. غلامرضا نوری قزلجه در حالی برنامه‌های خود را برای تصدی سمت وزارت جهاد کشاورزی به صحن علنی مجلس که

کد خبر : 486459
تاریخ انتشار : جمعه ۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۳:۰۴
اعلام نظر موافقان و مخالفان وزیر جهاد کشاورزی/ نوری قزلجه چه وعده‌هایی داد؟



به گزارش هوشمند نیوز ، در جلسه بررسی صلاحیت او، مخالفانی چون اسماعیل کوثری به مخالفت خودشان جنبه رسمی دادند اما او نیز در پایان نطقش پیش بینی کرد که نوری قزلجه راهی وزارتخانه خواهد شد. غلامرضا نوری قزلجه در حالی برنامه‌های خود را برای تصدی سمت وزارت جهاد کشاورزی به صحن علنی مجلس که تا چندی پیش خود نیز در کنار نمایندگان مجلس، قرار داشت. به همین جهت او یکی از کسانی است که به نظر می‌رسد نمایندگان مجلس به خوبی با روحیات و جهت گیری‌های وی آشنا هستند. نوری قزلجه که چهار دوره سابق حضور در بهارستان دارد، در مجلس یازدهم که تقریبا به شکل کامل در اختیار اصولگرایان، جزو صداهای منتقد به حساب می‌آمد. با وجود انتقادات او به عملکرد دولت پیشین اما در انتخابات اخیر مجلس نیز دوباره از مردم بستان آباد رای کافی را گرفت و روانه مجلس شد. به نظر می‌رسد این روند نهایتا با رفتن این نماینده به وزارتخانه، خیلی زود پایان یابد.

از زمانی که برنامه وی برای بررسی روانه کمیسیون تخصصی، یعنی کمیسیون جهاد کشاورزی، خبرها نشان می‌داد که همکاران مجلسی او نیز همدلی زیادی با جهت گیری وی داشتند و از همان ابتدا به نظر می‌رسید که او برای جلب اعتماد بهارستان کار دشواری نداشته باشد.

در ابتدای جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، گزارش کمیسیون تخصصی خوانده شد. سمیه رفیعی در قرائت گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی درباره وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، برنامه‌های نوری قزلجه را متکی به دانش بنیان کردن بخش کشاورزی، عمل به برنامه هفتم توسعه در حوزه کشاورزی، زمان بندی برنامه‌های اجرایی، تمرکز برنامه‌های وزیر پیشنهادی به امنیت غذایی، توجه به توسعه روستایی و عشایری، اصلاح ساختار تشکیلاتی وزارت جهادکشاورزی و انطباق برنامه های ارائه شده با اسناد بالادستی عنوان کرد.

سمیه رفیعی در قرائت گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی درباره وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، برنامه‌های نوری قزلجه را متکی به دانش بنیان کردن بخش کشاورزی، عمل به برنامه هفتم توسعه در حوزه کشاورزی، زمان بندی برنامه‌های اجرایی، تمرکز برنامه‌های وزیر پیشنهادی به امنیت غذایی، توجه به توسعه روستایی و عشایری، اصلاح ساختار تشکیلاتی وزارت جهادکشاورزی و انطباق برنامه های ارائه شده با اسناد بالادستی عنوان کرد.

مخالفان وزیر پیشنهادی چه گفتند؟

سید سلمان ذاکر نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با خط و مشی کلی و اصولی دولت وفاق ملی آقای پزشکیان موافق هستم و از آن به جد حمایت می‌کنم. دولت وفاق یعنی شنیدن صدای بی صدایان کشور، این به معنای دخالت یک نماینده در نحوه ترکیب یک کابینه نیست.

ذاکر سپس قالیباف را هم مورد انتقاد قرار داد و درباره وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی تصریح کرد:« برنامه‌های شما را به صورت فشرده دیدم، چون فرزند مجلس و کمیسیون کشاورزی هستید و با درد کشاورزان هستید، برنامه‌ها را خوب نوشتید اما نکاتی مربوط به حقوق کشاورزان است که باید بگویم. اقتصاد و سرانه درآمد ما نوعا از کشاورزی است. شما اصلاح نظام بازار و بهبود بهره وری را مطرح کردید اما نگفتید که صادرات کشاورزی را چطور باید به بهره‌برداری برسانیم؟ آیا با روش تهاتر محور؟ روش‌های بهره‌وری چیست؟ امروز کشاورز فقط کار می‌کند، مشکل اقتصاد کشور را حل می‌کند اما در آخر درآمد روزانه خود را نمی‌تواند پیدا کند.

نماینده ارومیه در مجلس گفت: به کاهش مصرف آب اشاره کردید، اما به چه نحو؟ به نحو کاهش چاه‌های کشاورزی؟ ضعف حاکمیت مسئولیت را به گردن کشاورز می‌اندازد اما چاه او را پر می‌کند. مسئولین نمی‌دانند این افراد زندگی دارند؟ آیا با آبیاری قطره‌ای و نوین که امر حاکمیتی باید باشد قصد چنین کاری را دارید؟ شما گفتید حفاظت از کشاورزان را با تجمیع و یکپارچه سازی کشاورزی خرد و بسیار خرد شروع خواهید کرد. ما نزدیک به ۴۰ میلیون هکتار کاشت داریم و بقیه رها شده است. شما می‌خواهید قدر اراضی کشاورزی را بدانید اما به چه قیمت؟ آیا به قیمت تخریب آلونک، خانه و انباری کشاورزان؟ این فرد باید کجا زندگی کند؟ ۹ ماه در باغچه‌ها زحمت می‌کشد باید کجا استراحت کند؟ برای این‌ها برنامه دارید؟ من چیزی نمی‌بینم.

در ادامه «احمد بخشایش اردستانی» نماینده مردم اردستان به عنوان مخالف دوم وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی پای تریبون مجلس رفت. وی در ابتدای صحبتهای خود گفت: من علاقه‌مند بودم آقای نوری حداقل یک شاخص بدهد که طی چهار سال آینده بتوانیم وی را محک بزنیم. سنگ بزرگ علامت نزدن است. امیدوارم وی با لایه‌های پنهان فساد در کشاورزی طوری عمل کند که با پرونده‌هایی مثل نهاده‌های دامی و چای دبش گرفتار نشویم، چرا که در این صورت مردم خواهند گفت که نمایندگان ساده لوح و دل‌رحم هستند.

وی افزود: برنامه شما از فقدان چارچوب فکری برخوردار است چرا که به معلول اشاره دارد اما برنامه‌ریزی ندارد. چطور این آمال و آرزوها را محقق می‌کند؟ امیدوارم موفق شوند.

وزیر می‌شوی، اما…

در ادامه اسماعیل کوثری، دیگر نماینده مجلس بود که با وجود دفاع از رویکرد کلی پزشکیان در انتخاب کابینه به عنوان مخالف نوری قزلجه صحبت کرد. در دولت سیزدهم، شهید آیت الله رئیسی یکی از نمایندگان مجلس را به عنوان وزیر جهاد کشاورزی انتخاب کرد که وی آنچنان به وزارتخانه آشنا و مسلط نبود و همین مساله باعث مشکلاتی شد. وزارتخانه از نظر شرایط آینده و نگاه ها فرق دارد و در آنجا سیاست های کلان اتخاذ می شود. نوری قزلجه در سطح استان و شهرستان مسئولیت داشته است، معاون وزارتخانه بود اما چه مدت و در کجا؟ و مسئولیت مهمی هم نداشت.

نماینده مخالف وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی خطاب به نوری قزلجه خاطرنشان کرد: شما انتخاب خواهید شد، زیرا ۱۷۲ نماینده در موافقت با شما ثبت نام کرده اند، اما باید خیلی مراقب باشید تا اتفاقی که در دولت سیزدهم افتاد و برخی گرفتار چای دبش و خرید نهادهای دامی و قراردادها شدند در زمان شما تکرار نشود.

کوثری گفت: مسئولیت وزارت جهاد کشاورزی ساده نیست، زیرا باید در گستره ایران عمل کرد. شما به کشاورزی مسلط هستید، در استان و شهرستان کار کرده اید، اما فقط به اندازه زمین های کشاورزی پدرتان واردید و بقیه خدمت‌تان در دوره‌های نهم، دهم و یازدهم در مجلس بوده اید.

رحمت الله نوروزی نماینده علی‌آباد کتول در مجلس به عنوان دیگر مخالف وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی اظهار داشت: امنیت غذایی بارها مورد تایید مسئولان نظام بوده است.

وی با بیان اینکه چالش های فراوانی پیش روی بخش کشاورزی است، خاطرنشان کرد: ناپایداری منابع کشاورزی، عدم تعادل سفره های آب زیرزمینی، ناهماهنگی برنامه های آب و کشاورزی و بالا بودن هزینه های تولید، از جمله این چالش‌هاست. عدم کفایت سرمایه‌گذاری، تغییرات اقلیم و آب و هوایی، نارسایی زنجیره تامین و عدم وجود فناوری مناسب از دیگر چالش ها است که باید برای آنها برنامه داشت.

نوروزی با بیان اینکه نوری قزلجه در سطح استان و شهرستان کار کرده و تجربه ای در وزارتخانه ندارد، گفت: کارمندان وزارت کشاورزی درآمد خوبی ندارند، ناراضی هستند و انگیزه ای برای کار ندارند، برنامه شما برای این اقدام چیست؟

وی با بیان اینکه حذف ارز ۴۲۰۰ برای کشاورزان مشکل به وجود آورده است، این مشکل را چگونه می خواهید حل کنید؟ ادامه‌داد: پول گندم کاران را چگونه می‌خواهید پرداخت کنید؟ ۱۶۲ همت پول کشاورزان را هفته گذشته با تاخیر زیاد دادند در صورتی که ۲۰۰ درصد قیمت کود افزایش پیدا کرده است.

دلایل حمایت موافقان چه بود؟

محمد سبزی، عضو کمیسیون کشاورزی از موافقان مهم نوری قزلجه بود که در دفاع از او سخن گفت. وی با اشاره به کارآمدی وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی اظهار داشت: نوری سه دوره در مجلس شورای اسلامی و هر سه دوره در کمیسیون جهاد کشاورزی فعال بوده و یک دوره معاون اجرایی در مجلس بوده و جانشین قائم مقام وزیر و مشاور وزارتخانه بوده و کشاورز و کشاورز زاده است و با گوشت و پوست خود کشاورزی را لمس کرده و درد کشاورز را می فهمد. همچنین از هنرستان تا دکتری در رشته تخصصی کشاورزی تحصیل کرده و مسئولیت‌های استانی و کشوری در این حوزه داشته است.

وی اضافه کرد: تولید و صادرات محصولات گلخانه‌ای، بهره برداری از سامانه کشاورزی هوشمند، توجه به آموزش و ترویج کشاورزی، بهینه سازی مصرف آب کشاورزی، تامین به موقع نهاده‌های کشاورزی، اصلاح نظام بهره برداری تولید، اصلاح مجوزهای کسب و کار، توجه جدی به توسعه جوامع روستایی و عشایری، کشاورز محور کردن برنامه‌ها، پرادخت وجه گندم و برنج، رفع تداخلات اراضی کشاورزی، پوشش بیمه‌ای محصولات کشاورزی و تامین سوخت محصولات کشاورزی از دیگر بخش‌های شاخص برنامه وی است.

ابوالحسن مصطفوی، دیگر مدافع وزیذر پیشنهادی جهاد کشاورزی بود. او در ابتدای دفاع خود از وزیر پیشنهادی عنوان کرد: نوری قزلجه مرتبط‌ترین وزیر پیشنهادی در این کابینه است؛ او در همه دوران خدمتی مسئولیت‌هایی در سطوح کارشناسی با همترازی وزیر داشته است و به پاکدستی، سلامت اقتصادی، اقتدار و مشی مدیریت جهادی شهرت دارد.

سید ابوالحسن مصطفوی افزود: نوری قزلجه دارای تجارب، تخصص بوده و روستازاده و کشاورزاده است. تحصیلات او در دوران مدرسه و دانشگاه در زمینه کشاورزی است و مسئولیت‌های استانی و کشوری در جهاد سازندگی و وزارت جهاد سازندگی و در مقطعی نیز با رای دانش آموختگان کشاورزی به عنوان عضو شورای نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فعالیت داشته و در مجلس نیز در هر سه دوره به صورت داوطلبانه عضو کمیسیون کشاورزی مجلس بوده است. توجه به توسعه پایدار، توجه به استفاده از ظرفیت تشکل‌های بخش کشاورزی، توجه به کاهش ریسک فعالیت کشاورزی و بیمه تامین اجتماعی تولید کنندگان بخش کشاورزی و تاکید بر فساد ستیزی در برنامه‌های وی برجسته و قابل اتکا است.

وزیر پیشنهادی بچه روستاست

محمد جلالی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در موافقت با برنامه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: نوری قزلجه سابقه و تجربه فعالیت‌ در محیط روستایی و حوزه کشاورزی را دارد و در صورتی که زیربخش‌های مختلف کشاورزی با وزیر پیشنهادی هماهنگ باشد می‌تواند در مدیریت وزارت جهاد کشاورزی موفق عمل کند. به کارگیری مناسب ظرفیت حوزه کشاورزی، توجه به اسناد بالادستی، تولید محصولات کشاورزی و غذایی سالم از برنامه‌های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی است. باید توجه عادلانه به همه مناطق از حیث توزیع منابع مالی، اعتبارات، امکانات و استفاده مناسب از ظرفیت هر اقلیم مدنظر قرار گیرد که این موارد در برنامه های وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: تولیدات گیاهی و زراعی، بیابان‌زدایی، احیا و بازسازی قنوات، تولیدات دامی، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، حوزه شیلات، بیمه و صادرات محصولات کشاورزی، تحقیق و آموزش، حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، اصلاح فرآیندها، دستورالعمل‌ها، تعامل و هماهنگی با بخش‌های مختلف از جمله بهداشت، غذا و آب به تعالی و رشد حوزه کشاورزی کمک خواهد کرد.

محمد بیات نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات برنامه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، از رئیس جمهور برای تشکیل کابینه وفاق ملی تشکر کرد و گفت: نوری فردی روستا زاده و علاقه مند و تحصیل‌کرده در حوزه کشاورزی است و دید جامعی به مسائل کشاورزی داشته و بر قوانین حوزه روستایی و عشایری تسلط دارد. وی سه دوره عضو کمیسیون کشاورزی مجلس بوده و با حضور موثر در کمیسیون تعامل مناسبی را با نمایندگان داشته و می‌تواند چالش ها و مشکلات حوزه انتخابیه نمایندگان را رفع کند.

وی تاکید کرد: نوری قزلجه برای حل مشکلات کشاورزی برنامه دارد و شناخت خوبی از ظرفیت های این بخش و محیط زیست کشور دارد و معتقد به تشکل های کشاورزی است، همچنین عضو تاثیرگذار در تدوین و تصویب برنامه هفتم توسعه بوده و برای اجرای آن تلاش خواهد کرد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی پاکدست و امین است، گفت: وی مشکلات این حوزه را می تواند با کمک مجلس حل و فصل کند.

وزیر پیشنهادی جهاد: پاکدستی مشی من است

به گزارش خبرگزاری هوشمند نیوز، غلامرضا نوری قزلجه وزیر پیشنهادی وزارتخانه جهاد کشاورزی در جلسه نوبت صبح امروز مجلس در جریان بررسی برنامه و صلاحیت خود اظهار کرد: یکی از نمایندگان مخالف گفتند که با بخش کشاورزی آشنایی نداری و احتمالاً در ارتباط با لایه‌های موجود دچار مشکل شوید که تذکر به جا و به موقعی بود؛ آشنایی‌ام با بخش کشاورزی بیش از ۳۰ سال است و من شاید کسی هستم که با بخش کشاورزی و تمام وجوه آن بیشترین آشنایی را دارم.

وی ادامه داد: می‌توانم این را بگویم که شاید جزء معدود کسانی باشم که از وجوه مختلفی بخش کشاورزی را دیده‌ام و می‌شناسم و زوایای پیدا و پنهان آن را می‌دانم. معتقدم اتفاقاً بخش کشاورزی بخشی است که حتماً کسی که می‌خواهد آنجا کار کند باید از مزرعه و سالن تولید شروع کرده باشند دستوراتی که از تهران می‌دهد را باید بداند که در گستره پهنه کشور توسط بیش از ۴ میلیون بهره‌بردار اجرا خواهد شد، بنابراین باید بهره‌بردار، کشاورز و رده‌های سازمانی را بشناسد.

وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه من با فساد هیچ نسبتی نداشتم اما با فساد ستیزی و پاکدستی نسبت دیرینه دارم، گفت: در هر کجا که خدمت کردم از شروع خدمت، مشی‌ام پاکدستی و فساد ستیزی بوده و یک مورد خلاف آن اتفاق نیفتاده است؛ بنابراین این محکم‌ترین وعده‌ای است که در مجلس و در محضر شما می‌توانم بدهم چرا که نیاز به پول و اعتبار ندارد و ارتباطی نیز به تحریم ندارد که مدیریت مبتنی بر پاکدستی، سلامت، کارآمدی و روحیه جهادی را در این وزارتخانه، به کمک همکاران عزیز و با روحیه جهادی و پاکدستی که در آنجا هستند، برقرار خواهم کرد؛ من این وعده را محکم به نمایندگان مجلس می‌دهم.

نوری قزلجه در ادامه درباره دغدغه‌های یکی از نمایندگان مجلس درباره مرغ آرین گفت:  اینکه ما خود اتکا باشیم خوب است و برنامه‌های اصلاح نژادی ما ادامه داشته باشد و ما یک لاین به عنوان رقیب لاین‌های خارجی داشته باشیم ضروریست و حتماً آن را دنبال خواهیم کرد اما با این سیاست که  یک لاینی که از نظر ضریب تبدیل و بهره‌وری درجه پایینی را دارد و اجبار کنیم که مرغدار باید از آن استفاده کند و با مشکلات موجود ارز تخصیص دهیم تا از آمریکای جنوبی دان بیاوریم و به مرغ آرین بدهیم تا آن را به فضولات تبدیل کند و بیرون بریزیم مخالفم. من با اینکه یک مرغ لاینی را به صورت ملی و مال خودمان داشته باشیم حتما روی آن کار خواهیم کرد و پیش خواهیم برد.

وی با بیان اینکه سیاستگذاری‌های من همان سیاستگذاری‌هایی است که در قوانین بالادستی بوده است، عنوان کرد: رسیدن به امنیت غذایی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است به ویژه از روش‌های دانش بنیان و اتکای بهره‌وری که شاید بتوان گفت تنها مسیر پیش رو در این بخش است سیاست‌گذاری من در این بخش است. با وجود مباحثی که وجود دارد خیل عظیمی از همکاران پاکدست با روحیه خدمتی بالا و جهادی در مجموعه جهادی کشاورزی هستند که همه برنامه‌ها را با کمک آنها پیش خواهیم بود و حتماً نیز به مشکلات معیشتی آن مجموعه توجه خواهیم کرد.

وزیر پیشنهاد جهاد کشاورزی درباره دغدغه یکی از نمایندگان در خصوص برنامه‌هایش در حوزه آب تاکید کرد: یکی از موانع اصلی و اساسی در مسیر توسعه بخش کشاورزی، آب است و مسأله بسیار جدی و مهم و حتی تکلیف قانونی نیز کاهش مصرف در این بخش است و چاره‌ای جز توسعه سیستم‌های آبیاری نداریم؛ در این زمینه حدود ۳ میلیون هکتار اجرا شده و حدود ۳ میلیون هکتار نیاز داریم و همین سه میلیون هکتار به ۱۵۰ همت اعتبار نیاز دارد که امیدوارم در قالب برنامه هفتم تامین شود و ما آن را اجرایی کنیم.

نوری قزلجه در ادامه عنوان کرد: برنامه‌ای که تقدیم شده بر اساس توصیه‌های رئیس جمهور محترم و اسناد بالادستی اعم از قانون اساسی، برنامه هفتم پیشرفت و همچنین اسنادی نظیر سیاست‌های ابلاغی در حوزه‌های مختلف مرتبط با بخش کشاورزی و قوانین مادری است که در بخش کشاورزی داریم. بخش کشاورزی به عنوان بخشی که به عنوان یک زنجیره طولانی با ذی‌نفعان و ذی‌نقشان متعدد یکی از بخش‌های مهم در کشور برای رسیدن به امنیت غذایی به عنوان یک رکن مهم از امنیت ملی است. در این برنامه بر دانش بنیان کردن بخش کشاورزی و همچنین روستا پایه کردن و کشاورز محوری آن در کنار توجه به زنجیره‌ها توجه ویژه‌ای شده است.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی بسیار پایین است، اظهار کرد: فقط در بخش آب و خاک استهلاک سرمایه در این بخش سالانه ۴۰ همت و آنچه که سرمایه‌گذاری می‌کنیم حدود ۵ همت است یعنی حتی وضع موجود را نیز نمی‌توانیم حفظ کنیم.  وزارت جهاد کشاورزی بر اساس قانون مصوب مجلس و سایر قوانین موضوعه و همچنین اسناد بالادستی وظیفه مهم سیاست گذاری و نظارت بر اجرای برنامه‌ها، امور پژوهش و آموزش و ترویج را برای اصول و تامین امنیت غذایی و رشد سرمایه‌گذاری در این بخش بر عهده دارد؛ بنابراین بدیهی است که وزیر با این حجم از وظایف و مسئولیت‌ها بدون داشتن اشراف کامل به بخش، هدف، راهبرد و سیاست و مدیریت هماهنگی اقدامات اجرایی از طریق اضلاع موجود در حکمرانی این قضیه نمی‌تواند به اهداف دست پیدا کند.

وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی تاکید کرد: هدف اصلی من در دوره ۴ ساله جهت اصول به اهداف مندرج در اسناد بالادستی، تامین امنیت غذایی به استناد اسناد بالادستی و همچنین پیاده سازی اصول حکمرانی خوب در زنجیره ارزش کشاورزی و غذا است. همچنین بخشی از راهبردها و سیاست‌های مورد نظر من ارتقای ضریب خودکفایی کالاهای اساسی و اقلام غذایی، جهش سرمایه‌گذاری دولتی و غیردولتی در بخش کشاورزی، اتخاذ سیاست‌های حمایتی موثر و کارآمد از بخش کشاورزی، کاهش سهم خام فروش محصولات کشاورزی برای دست یافتن به ارزش بالاتر و اصلاح الگوی مصرف است.

وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی ادامه داد: گسترش اقتصاددریا محور که می‌شود گفت مغفول مانده است و اتفاقاً مورد تاکید مقام معظم رهبری است را در دست اجرا خواهیم داشت. همکاران عزیز مرغوب ترین اراضی کشاورزی ما همین سه چهار پنج میلیونی هستند که نوعا در حاشیه روستاها و شهرها قرار دارند اگر از این‌ها درست حفاظت نکنیم مطمئن باشید برای همیشه باید نسل های آینده ما هم دست نیاز امنیت غذایی به بیرون دراز بکند. حتماً بایستی از این منبع و پایه تولید که زمین‌های حاصلخیز هستند، حفاظت بکنیم و اگر لازم شد قانون را هم در این مورد اصلاح بکنیم اما با رویکردهای واقعگرایانه و با این رویکرد که نیازهای واقعی بخش را هم باید ببینیم.

نوری قزلجه یادآور شد: در بحث اصلاح ساختارها که اصلاح ساختار خود وزارت جهاد کشاورزی خصوصاً غفلتی که در این بحث شده، این بخش را تقویت می‌کنیم. موضوع دانش بنیان را در ساختار وزارتخانه نهادینه می‌کنیم و با آن سیاست‌هایی که شما ابلاغ فرموده‌اید در برنامه هفتم مطابق آن وزارتخانه را چابک و متناسب با شرایط موجود درست می‌کنیم. به ویژه تشکیل سازمان پیشرفت و آبادانی روستایی و عشایری که یکی از وظایف مغفول مانده در ماده یک قانون تشکیل وزارتخانه جهاد کشاورزی هست و بسیار هم مورد تاکید دلسوزان و نمایندگان محترم است که این کار هم ان‌شاءالله به زودی انجام خواهد گرفت. بهبود مدیریت کلان بخش کشاورزی با مشارکت تشکل‌های صنفی تخصصی و فراگیر و اصلاح نظام بهره برداری نیاز است. بنده به مشارکت مردم بسیار معتقد هستم. مجموعه‌ای که من ۱۸ سال یا ۲۰ سال قبل مدیریت می‌کردم همه رمز و راز این موفقیت مشارکت مردم و جلب اعتماد مردم بود.

نوری قزلجه در پایان خاطرنشان کرد: بنده  آماده هستم که با رای اعتماد شما بزرگواران که در صورت صلاح دید انجام گیرد با قدرت بیشتر و با تکیه بر توان تولید داخلی خود و با تکیه بر توان مدیریتی آن وزارتخانه و همکارانم کارها را با قدرت بیشتر شروع کنیم و همه مشکلاتی که شمرده شد حداقل بتوانیم طبق برنامه بخشی از آن‌ها را حل کنیم.

223223



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.