الگوی خرید میوه‌ و صیفی‌جات تغییر کرده است/ جدول قیمت‌ها را ببینید

به گزارش هوشمند نیوز،اسدالله کارگر- رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با توجه به قیمت‌گذاری میوه‌ها و صیفی جات درباره نرخ سود افزوده بر محصولات اظهار کرد: سود مصوب شده ۳۵ درصد است اما بر اساس محاسبات انجام شده از این ۳۵ درصد تنها ۹ درصد سود برای خرده‌فروشان باقی می‌ماند چرا که ضایعات میوه

کد خبر : 485629
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۲
الگوی خرید میوه‌ و صیفی‌جات تغییر کرده است/ جدول قیمت‌ها را ببینید


به گزارش هوشمند نیوز،اسدالله کارگر- رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با توجه به قیمت‌گذاری میوه‌ها و صیفی جات درباره نرخ سود افزوده بر محصولات اظهار کرد: سود مصوب شده ۳۵ درصد است اما بر اساس محاسبات انجام شده از این ۳۵ درصد تنها ۹ درصد سود برای خرده‌فروشان باقی می‌ماند چرا که ضایعات میوه و محصولات این چنینی بسیار زیاد است و در بسیاری از مواقع تنها نصف محصول به فروش می‌رسد و باقی آن ضایعات است و از آن میزان سود نیز حقوق کارگر و بیمه را نیز محاسبه می‌کنند.

وی درباره الگوی خریداری میوه اظهار کرد: به‌ طور کلی حدود دو سال است که رویه خرید میوه تغییر کرده است. در گذشته مردم برخی موارد را رعایت نمی‌کردند. میوه نیز همچون بسیاری از کالاهای دیگر فراوان و ارزان بود. از زمانی که قیمت میوه نیز افزایشی شد، مردم این موضوع را رعایت کردند و میزان خرید آن‌ها کم‌تر و میزان مراجعه آن‌ها برای خرید بیشتر شده است و در نتیجه اسراف محصولات نیز کاهش یافته و این مسئله مدیریت شده است.

کارگر درباره تغییر بازار میوه و صیفی‌جات طی یک تا دو سال گذشته گفت: طی بازه زمانی یک تا دو سال گذشته ما مشکلاتی همچون تگرگ زدگی و آفت نداشتیم و همین نیز موجب شد که کیفیت محصولات ما بهتر و آسیب‌ها کمتر باشد.

وی ادامه داد: درست است که در زمان خشکسالی با مشکلاتی همچون کم‌آبی دست و پنجه نرم می‌کنیم، اما سختی کار باعث خلاقیت می‌شود به‌طور مثال از زمان خشکسالی مدیریت آب به این صورت است که کشاورزان آب را به‌صورت قطره‌ای به زمین‌ها می‌رسانند. قبلا آبیاری‌ها به‌صورت سنتی بود؛ ولی در بازدیدهای اخیر شاهد این بودیم که در حال حاضر زمین‌ها لوله‌کشی شده‌اند و هدررفت آب تاحدودی به صفر رسیده و آب به‌صورت قطره‌ای به محصولات می‌رسد. اگر باز هم بخواهیم به‌صورت سنتی آبیاری داشته باشیم معضلات بزرگی به وجود می‌آید بنابراین این خشکسالی موجب عدم دسترسی به محصولات کشاورزی و یا کمبود نشد و با خلاقیت این موضوع مدیریت شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی درباره افزایش قیمت برخی کالاهای پر مصرف اظهار کرد: در برخی مواقع یک بار کیفیت بالایی دارد و در نتیجه قیمت بالایی نیز دارد و شاید به اسم بگوییم خب میوه است چه تفاوتی دارد؟ اما در واقع کیفیت اهمیت خیلی زیادی دارد. اما در برخی مواقع نیز افرادی هستند که گران فروشی می‌کنند به اسم کالای با کیفیت. به‌طور مثال خیار و گوجه از ۲۴ هزار تومان تا ۳۵ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود. در برخی مواقع از ۱۰۰ درصد، ۲ درصد همکاران ما رعایت نمی‌کنند و گران‌تر از حد معمول می‌فروشند و در اینجاست که همان ۲ درصد خیلی به چشم می‌آید که همه گران فروشند در صورتی که به هیچ وجه اینطور نیست.

وی درباره محصولات پرفروش گفت: محصولاتی همچون خیار، پیاز و گوجه همیشه جزو پرفروش‌ترین محصولات هستند؛ اما با توجه به فصل در حال حاضر محصولاتی همچون هندوانه، انگور و میوه‌های تابستانی فروش بالایی دارند. با توجه به اینکه ایران چهارفصل است، تابستان به لحاظ تنوع و فراوانی میوه بهترین فصل است.

در جدول زیرقیمت مصوب شده محصولات و کالاهای پرمصرف ذکر شده است:

۲۱۷



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.