بیوگرافی حنانه شهشهانی – خبرنامه

نام و نام خانوادگی: حنانه شهشهانی تولد: ۴ اسفند ۱۳۶۸ محل تولد: تهران شغل: بازیگر حنانه شهشهانی، بازیگر سینما و تلویزیون، در تاریخ ۴ اسفند ۱۳۶۸ متولد شده است. او در رشتهٔ موسیقی تحصیل کرده و در زمینهٔ موسیقی ویولن تخصص دارد. حنانه شهشهانی اولین بار در سن ۴ سالگی در سریال “شلیک نهایی” به

کد خبر : 472364
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
بیوگرافی حنانه شهشهانی – خبرنامه


نام و نام خانوادگی: حنانه شهشهانی

تولد: ۴ اسفند ۱۳۶۸

محل تولد: تهران

شغل: بازیگر

حنانه شهشهانی، بازیگر سینما و تلویزیون، در تاریخ ۴ اسفند ۱۳۶۸ متولد شده است. او در رشتهٔ موسیقی تحصیل کرده و در زمینهٔ موسیقی ویولن تخصص دارد. حنانه شهشهانی اولین بار در سن ۴ سالگی در سریال “شلیک نهایی” به ایفای نقش پرداخت و بعد از آن چند نقش کودکانه دیگر را در کارهایی با کارگردانی آقای شاپور قریب ایفا کرد.

پس از این فعالیت‌ها، حنانه برای ادامهٔ تحصیل به خارج از کشور رفت (دقیق مشخص نیست که ارمنستان بوده یا آمریکا) و بعد از چند سال، در سن ۱۶ سالگی به ایران بازگشت. اولین کار سینمایی او پس از بازگشت به ایران، بازی در فیلم “زاگرس” بود.

درباره حنانه شهشهانی

حنانه شهشهانی در تاریخ ۴ اسفند ۱۳۶۸ متولد شد. اولین تجربه حنانه شهشهانی در دنیای بازیگری به سن ۴ سالگی برمی‌گردد، زمانی که در سریال “شلیک نهایی” به کارگردانی محسن شاه‌محمدی، ایفای نقش کرد. پس از آن، در چند کار کودکانه با کارگردانی شاهپور قریب حضور داشت و در برخی از آن‌ها، مادرش خانم ویدا شهشهانی نیز همکاری کرد.

حنانه بعد از این فعالیت‌ها برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفت و پس از گذراندن چند سال در آنجا، در سن ۱۶ سالگی به ایران بازگشت. در اولین کار سینمایی پس از بازگشت به ایران، در فیلم “زاگرس” و سپس در تله‌فیلم “بلند گریه کن” ساخته اسماعیل فلاح‌پور به ایفای نقش پرداخت.

از آن پس، حنانه در فیلم‌ها و سریال‌هایی همچون “یک مشت پرعقاب”، “میم مثل مادر”، “کلاه پهلوی”، “ترانه مادری” و “مثل هیچ کس” به ایفای نقش پرداخته است. آخرین کار او یک فیلم سینمایی به نام “حرفه‌ای‌ها” است که به کارگردانی پوران درخشنده ساخته شده و راهی جشنواره شد.

ورود به دنیای بازیگری از سن ۴ سالگی

والدین حنانه شهشهانی نیز در صنعت سینما و تلویزیون فعالیت داشتند؛ مادرش بازیگر و کارگردان فیلم بود و پدرش نویسنده و تهیه‌کننده. او از سن چهار سالگی وارد دنیای بازیگری تلویزیونی شد و به سرعت به محبوبیت و شهرت رسید. به عنوان یک ستاره کودک در تلویزیون شناخته شد و در چندین فیلم و تولید تلویزیونی حضور پررنگی داشت.

تا زمان کشف حجاب، حنانه شهشهانی با موفقیت‌های بسیاری در دنیای سینما و تلویزیون رو به رو بود. اما با انتشار عکس‌هایی که از او در شرایط نامناسبی گرفته شده بود، مسیر حرفه‌ای او دچار تحولاتی شد. این اتفاق منجر به ایجاد چالش‌ها و مواجهه با مسائلی جدید برای او شد.

ماجرای کشف حجاب حنانه شهشهانی

اخباری مبنی بر کشف حجاب حنانه شهشهانی پیش از این منتشر می‌شد که غالباً با تکذیب همراه بود. اما این بار، عکس‌های نامتعارف در حساب کاربری او منتشر شد که نشان می‌داد جایی برای تکذیب نمی‌ماند.

حنانه شهشهانی، بازیگر جوان ایرانی، تصمیم به حضور در سینما را پس از اتمام کار در سریال “کلاه پهلوی” گرفت. او دوست داشت در سینما دیده شود و جنبه مادی و اقتصادی اصلا برایش مهم نبود. حنانه اعتقاد داشت که تله‌فیلم‌ها به سینما ضربه می‌زنند و باعث کوچک شدن آن می‌شوند. اما پخش عکس‌های لو رفته او به بعضی از علایق و آرزوهایش پایان داد و باعث شد تا حنانه به شدت آسیب ببیند.

مادر حنانه معتقد است که عکس‌های منتشر شده، ساختگی و با استفاده از فتوشاپ درست شده‌اند و از این رو به دنبال پیگیری و شکایت از عوامل پخش آن‌هاست. او ادامه می‌دهد که حنانه سه سال برای تحصیل به آمریکا رفته بود، و در حین اقامت در آنجا نیز پیشنهادهای کاری دریافت کرده بود، اما او اصرار داشت که کاری در آنجا انجام ندهد و به ایران بازگردد.

سرانجام، با پیشنهاد پوران درخشنده، به ایران بازگشت. او قرار بود در فیلم “هیس، دخترها فریاد نمی‌زنند” بازی کند، اما نتوانست خود را به این فیلم برساند و قرار است برای فیلم جدیدشان که در مورد طلاق است، از حضور حنانه استفاده شود.

نگاهی به کارنامه هنری حنانه شهشهانی

نگاهی به کارنامه هنری حنانه شهشهانی

آثار هنری حنانه شهشهانی عبارتند از:

سینمایی:

1. «رفیق فابریک» (۱۳۹۰)
2. «حرفه‌ای‌ها» (۱۳۸۸)
3. «میم مثل مادر» (۱۳۸۵)
4. «زاگرس» (۱۳۸۴)

مجموعه‌های تلویزیونی:

1. «جاودانگی» (۱۳۹۰)
2. «ترانه مادری» (۱۳۸۷)
3. «مثل هیچ‌کس» (۱۳۸۷)
4. «یک مشت پر عقاب» (۱۳۸۶)
5. «کلاه پهلوی» (۱۳۸۳–۱۳۹۰)
6. «شلیک نهایی» (۱۳۷۳)

تله‌فیلم:

1. «پروانه‌ها» (۱۳۸۸)
2. «بلند گریه کن» (۱۳۸۴)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.