افزایش ٧ برابری تماس با اورژانس نسبت به هفته گذشته

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از افزایش ٧برابری تماس با اورژانس نسبت به هفته گذشته خبر داد. مجتبی خالدی در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کووید ١٩ سازمان اورژانس کشور با تمام قوا آمادگی ارایه خدمات به مردم عزیز را فراهم کرد. وی با بیان اینکه اورژانس در چند

کد خبر : 44363
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۳
افزایش ٧ برابری تماس با اورژانس نسبت به هفته گذشته



سخنگوی سازمان اورژانس کشور از افزایش ٧برابری تماس با اورژانس نسبت به هفته گذشته خبر داد.

مجتبی خالدی در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کووید ١٩ سازمان اورژانس کشور با تمام قوا آمادگی ارایه خدمات به مردم عزیز را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه اورژانس در چند حوزه اقدامات لازم را انجام داده است گفت: اولین مرحله بحث پاسخگویی به سوالات مردم بود. در اواخر سال ٩٨ سوالات متعددی در خصوص بیماری وجود داشت که به دلیل اینکه مرجع علمی پاسخگوی این عزیزان باشد سازمان اورژانس کشور زیرسیستمی از ١١۵ را به پاسخ دهی به مردم اختصاص داد. نکته دوم بحث انتقال بیماران مشکوک به کووید١٩ بود که پاید پروتکل‌های ویژه‌ای در این خصوص انجام می‌شد تا خدمات مناسب دریافت شود. مرحله سوم نیز جا به جایی بیماران مبتلا به کووید١٩ بین بیمارستان‌ها بود.

خالدی ادامه داد:با شیوع بیماری کووید١٩ به خصوص در موج چهارم شاهد افزایش تماس با اورژانس پیش بیمارستانی بودیم. در خصوص مشاوره در رابطه با بیماری کووید١٩ تماس‌های اورژانس تا ٧ برابر افزایش پیدا کرده و ماموریت‌های اورژانس پیش بیمارستانی هم در خصوص بیماری کرونا تا ٨ برابر در حال افزایش است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: ماموریت‌های جاری مثل بیماران قلبی، بیماران مغزی، سکته های مغزی و… تا ۴٠ درصد افزایش داشته است.

وی تاکید کرد: این افزایش آمار نسبت به مدت مشابه هفته گذشته و اواخر اسفندماه است.

خالدی تاکید کرد: خواهش ما از مردم عزیز این است که نکات مربوط به بیماری کووید١٩ را جدی بگیرند، علامت های ساده‌ای مثل تب، خستگی، بدن درد، از علایم اولیه بیماری کووید١٩ هستند، در اینگونه موارد حتما با شماره ۴٠٣٠ یا ١١۵ تماس گرفته و اطلاعات تکمیلی دریافت شود.

وی ادامه داد: در صورتی که علامتی مثل تنگی نفس به وجود آمد حتما باید با اورژانس ١١۵ تماس گرفته شود تا به بیمارستان‌ها منتقل شوند. در صورتی که مشکلات جدی در خصوص ارایه خدمات در مراکز درمانی داشتند نیز می‌توانند با شماره ١٩٠ به عنوان مرکز پیشنهادات و انتقادات وزارت بهداشت تماس بگیرند.  

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.