یی به نقل از رویترز، رئیس بانک مرکزی چین می‌گوید که تراکنش‌های یوان دیجیتال چین با شتاب قوی روبرو هستند

© رویترز. عکس فایل: یی گانگ، رئیس بانک خلق چین، در انستیتوی اقتصاد بین‌الملل پیترسون، (PIIE)، در واشنگتن، دی سی، ایالات متحده، 15 آوریل 2023 با رسانه‌ها صحبت می‌کند. رویترز/کن سدنو توسط Rae Wee یی گانگ، رئیس بانک مرکزی این کشور روز چهارشنبه گفت که تراکنش های استفاده از یوان دیجیتال چین در پایان ژوئن

کد خبر : 376801
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶
یی به نقل از رویترز، رئیس بانک مرکزی چین می‌گوید که تراکنش‌های یوان دیجیتال چین با شتاب قوی روبرو هستند



© رویترز. عکس فایل: یی گانگ، رئیس بانک خلق چین، در انستیتوی اقتصاد بین‌الملل پیترسون، (PIIE)، در واشنگتن، دی سی، ایالات متحده، 15 آوریل 2023 با رسانه‌ها صحبت می‌کند. رویترز/کن سدنو

توسط Rae Wee

یی گانگ، رئیس بانک مرکزی این کشور روز چهارشنبه گفت که تراکنش های استفاده از یوان دیجیتال چین در پایان ژوئن به 1.8 تریلیون یوان (249.33 میلیارد دلار) رسید که نشان دهنده جهش از بیش از 100 میلیارد یوان تا اوت سال گذشته است.

این اعداد نقش چین را به عنوان یک رهبر در میان کشورهایی که در حال توسعه ارزهای دیجیتال بانک مرکزی خود (CBDC) هستند – توکن های دیجیتال صادر شده توسط بانک های مرکزی – تثبیت می کند، اگرچه پذیرش هنوز در مراحل اولیه است. e-CNY، همانطور که یوان دیجیتال نامیده می شود، تاکنون عمدتاً برای پرداخت های خرده فروشی داخلی استفاده شده است.

یی در سخنرانی در سخنرانی سازمان پولی سنگاپور (MAS) در دولت شهر جنوب شرقی آسیا گفت که ارز دیجیتال در گردش چین تا پایان ژوئن به 16.5 میلیارد یوان رسیده است.

یی گفت که کل تراکنش‌های e-CNY به 950 میلیون رسید و 120 میلیون کیف پول باز شد.

یی گفت که با این حال، e-CNY در گردش تنها 0.16 درصد از عرضه پول M0 چین یا پول نقد در گردش را تشکیل می دهد.

“و می توانید ببینید که در حال حاضر موجودی e-CNY فقط دو دهم 1٪ M0 را محاسبه می کند، به طوری که موجودی بسیار ناچیز است، اما با این نوع تعادل (ما) تعداد زیادی از تراکنش ها را پشتیبانی می کنیم. یی گفت که به این معنی است که سرعت بالا و کارآمدتر است.

بانک های دولتی چین سال گذشته در آزمایشی متمرکز بر تراکنش های فرامرزی که توسط بانک تسویه بین المللی توسعه داده شده بود، شرکت کردند.

یی، که در یک ارائه اسلاید در رویداد سنگاپور به عنوان رئیس انجمن مالی و بانکداری چین – سازمانی زیر نظر بانک خلق چین (PBOC) معرفی شد – از زمانی که از سمت کمونیست حاکم کنار گذاشته شد، انتظار می رود که از سمت خود کناره گیری کند. کمیته مرکزی حزب در جریان کنگره هر پنج سال یکبار حزب در ماه اکتبر.

حزب کمونیست در تاریخ 1 ژوئیه پان گونگ شنگ معاون فرماندار PBOC را به عنوان رئیس حزب PBOC منصوب کرد، اقدامی که منابع گفته اند او را در موقعیتی قرار می دهد تا جانشین یی 65 ساله به عنوان رئیس بانک مرکزی دومین اقتصاد بزرگ جهان شود، سمتی که نامزد شد. توسط دولت

هنگامی که از یی در مورد جانشینی PBOC سؤال شد، یی از اظهار نظر مستقیم خودداری کرد و گفت: “من یی گنگ هستم و همچنین عنوان من دقیقاً در اینجا روی صفحه نمایش است و هر زمان که بخواهم با تمام ظرفیت خود به وظیفه خود رسیدگی خواهم کرد. “

($1 = 7.2193 renminbi)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.