نجات ۶۷ نفر از مرگ حتمی در سواحل گیلان

ایسنا/گیلان مدیرعامل هلال احمر گیلان، با بیان اینکه روزانه ۶۰۶ ناجی و مراقب ساحل فعال هستند، خاطرنشان کرد: در طرح های سالم سازی دریا، ۶۷ نفر را از مرگ حتمی نجات دادیم و ۱۰۲ مورد نجات غریق انجام شده است. هادی سلیمی امروز در جمع خبرنگاران، جمعیت هلال احمر استان گیلان را مسئول کمیته پیشگیری

کد خبر : 372949
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶
نجات ۶۷ نفر از مرگ حتمی در سواحل گیلان



ایسنا/گیلان مدیرعامل هلال احمر گیلان، با بیان اینکه روزانه ۶۰۶ ناجی و مراقب ساحل فعال هستند، خاطرنشان کرد: در طرح های سالم سازی دریا، ۶۷ نفر را از مرگ حتمی نجات دادیم و ۱۰۲ مورد نجات غریق انجام شده است.

هادی سلیمی امروز در جمع خبرنگاران، جمعیت هلال احمر استان گیلان را مسئول کمیته پیشگیری از تلفات انسانی ستاد ساماندهی سواحل استان دانست و اظهار کرد: به دنبال کاهش ۵۰ درصدی مغروقین هستیم.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم اهتمام دارد تا سفر خوبی را برای گردشگران رقم بزند، افزود: نیروهای امدادی به صورت شبانه روزی و بدون چشمداشت برای نجات جان انسان ها تلاش می کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان، از برگزاری ۳۰ جلسه کمیته پیشگیری از تلفات انسانی ستاد ساماندهی سواحل در سطح استان و شهرستان ها خبر داد و اضافه کرد: استان گیلان ۳۱۳ کیلومتر نوار ساحلی دارد و لذا از مسافران و گردشگران و هم استانی ها انتظار داریم از طرح های سالم سازی دریا که برای آن سرمایه گذاری خاص شده است، استفاده کنند.

سلیمی با بیان اینکه روزانه چهار امدادگر و چهار ناجی غریق اعم از زن و مرد در هر کدام از طرح های سالم سازی حضور دارند، گفت: یک دستگاه آمبولانس نیز برای حوادث اورژانسی در داخل طرح ها پیش بینی شده است.

وی از مردم خواست از سواحل به عنوان تفرجگاه استفاده کنند و از زیبایی های دریا بهره ببرند و عنوان کرد: ۳۰۲ نقطه خطرآفرین را در سواحل گیلان شناسایی کردیم، یعنی اگر افراد بدون آگاهی و بدون تجربه شنا در این مناطق به دریا بزنند، هر لحظه امکان غرق شدن برای آنان وجود دارد و لذا در مناطق خطرآفرین نیز از دو ناجی استفاده می کنیم.

مدیرعامل هلال احمر گیلان با بیان اینکه روزانه ۶۰۶ ناجی و مراقب ساحل فعال هستند، خاطرنشان کرد: به دنبال فرهنگ سازی امداد و نجات هستیم و خانه های هلال استان اقدام به توانمندسازی جوامع محلی برای کمک های اولیه و نجات جان انسان ها می کنند.

سلیمی از به کارگیری ۱۱۲۷ نفر نیروی انسانی ستادی و امدادی و… در طرح های سالم سازی دریا خبر داد و تصریح کرد: برگزاری ۱۰۰۰ دوره همگانی کمک های اولیه و آشنایی با مخاطرات ویژه گردشگران نیز در دستور کار است.

وی با اشاره به اجرای ۱۰۰ جشنواره ساحلی مرتبط با ماموریت های فرهنگی هلال احمر، گفت: در پارک ها و بوستان ها نیز اقدام به آموزش کمک های اولیه به مردم می کنیم.

مدیرعامل هلال احمر گیلان، کاهش غریق در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته را محسوس دانست و اضافه کرد: ۲۲ دستگاه آمبولانس، ۲۰ دستگاه خودروی پشتیبانی، چهار دستگاه خودروی نجات فنی، ۳۰ دستگاه موتورسیکلت، ۱۰ فروند قایق، ۱۰ دستگاه جت اسکی و یک فروند بالگرد در کنار پایگاه های امداد و نجات استان در حالت آماده باش هستند.

وی از ارائه خدمات خاص به ۸۶۳ مورد و رسیدگی به ۱۴۷ مورد مصدوم سرپایی و انتقال ۵۹ مورد به مراکز درمانی خبر داد.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.