روانشناسی رسانه و ترن هوایی احساسی بیت کوین توییتر

این سرمقاله نظری توسط تیری برگر، فارغ التحصیل از دانشگاه علوم کاربردی در مدیریت بازرگانی زوریخ است که بر اساس پایان نامه او “بیت کوین: چگونه رسانه های اجتماعی بر سرمایه گذاران خصوصی در اقدامات خود تأثیر می گذارد“ یکی از دوستان سال ها پیش من را با اصول بیت کوین آشنا کرد. وقتی به

کد خبر : 364349
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
روانشناسی رسانه و ترن هوایی احساسی بیت کوین توییتر




این سرمقاله نظری توسط تیری برگر، فارغ التحصیل از دانشگاه علوم کاربردی در مدیریت بازرگانی زوریخ است که بر اساس پایان نامه او “بیت کوین: چگونه رسانه های اجتماعی بر سرمایه گذاران خصوصی در اقدامات خود تأثیر می گذارد

یکی از دوستان سال ها پیش من را با اصول بیت کوین آشنا کرد. وقتی به افزایش قیمت‌ها در چند سال گذشته پس از گفتگویمان نگاه می‌کردم، نمی‌توانستم چشمانم را باور کنم و به این فکر کردم: آیا این ارز جایگزین همچنان به افزایش ارزش خود ادامه می‌دهد یا این یک طرح پانزی بزرگ است که به زودی به خودی خود فرو خواهد ریخت. ?

شروع به خواندن در مورد این موضوع کردم و به سرعت متوجه شدم که اینفلوئنسرها در توییتر اغلب با احساسات مخاطبان خود بازی می کنند – برای نام بردن از رایج ترین آنها، با ترس و طمع. من به سختی می توانستم برخی از پست های اغراق آمیز را باور کنم، اما آنها مرا جذب کردند.

برای من واضح بود که رسانه‌های اجتماعی بر افراد خصوصی در اعمالشان در مورد بیت کوین تأثیر می‌گذارند. در مطالعاتم، با تئوری ها و مدل های زیادی در روانشناسی رسانه آشنا شدم که می توانم آنها را در بازار بیت کوین به کار ببرم و ممکن است به دیگران کمک کند همین کار را انجام دهند.

مفاهیم روانشناسی رسانه و بیت کوین توییتر

تئوری استفاده و رضایت فرض می کند که گیرندگان رسانه ای را انتخاب می کنند که بتواند نیازهای آنها را به بهترین شکل برآورده کند. بسته به رسانه، فرد به دنبال اطلاعات، سرگرمی، هویت شخصی (تقویت ارزش های خود) یا یکپارچگی و تعامل اجتماعی (تبادل بین افراد همفکر) است. برای من، من هر چهار انگیزه را فوراً با هم ترکیب می کنم.

مفهوم مشارکت، که نشان می‌دهد یک گیرنده می‌تواند حتی چند روز پس از خواندن مقاله همچنان با محتوای آن درگیر باشد، اگر آن شخص مستقیماً تحت تأثیر تحولات یا دیدگاه‌های ارائه‌شده باشد. با این حال، این بدان معنا نیست که نگرش ها را می توان برای همیشه تغییر داد. هر چه یک فرد قضاوت کننده در یک موضوع مشارکت بیشتری داشته باشد، کمتر تحت تأثیر اقناع نظرات دیگر قرار می گیرد. تأثیر متقابل بین احساسات طمع و ترس و تنش تجربه شده ناشی از آن به مرور زمان و با تجربه کاهش می یابد.

در محیط من همه بدون استثنا این پدیده را تایید کرده اند. به عنوان مثال، پس از اولین خرید بیت کوین، شما مستعد دستکاری آسان هستید. با هر ساعت اضافی که به موضوع رسیدگی می کنید، نظر شما قوی تر می شود. ممکن است اعوجاج قیمت ها را راحت تر و بیشتر بپذیرید و در این بین انگیزه خرید صندلی با قیمت پایین تر را ببینید.

توجه داشته باشید که چرا در وهله اول در توییتر بیت کوین هستید و محتوای موجود در آن چگونه بر شما تأثیر می گذارد، به شما کمک می کند تا در آن پیمایش کنید.

نحوه مدیریت بیت کوین توییتر

به نظر من، افزایش قیمت بسیار قوی‌ترین روایتی است که سرمایه‌گذاران خرد را به بازار بیت‌کوین می‌کشاند. رایج ترین نوع پست هایی که در توییتر بیت کوین می بینم، پیش بینی قیمت مثبت است. اینها باعث ایجاد کلیک می شوند، پتانسیل ایجاد ترس از دست دادن (FOMO) و ترغیب سرمایه گذاران خصوصی را برای خریدهای عجولانه دارند.

اینکه یک فرد چقدر به اطلاعات با مفاهیم مثبت یا به اطلاعات با مفاهیم منفی در مرحله کاهش شدید قیمت واکنش نشان می‌دهد و اینکه آیا اقدامی از این امر منتج می‌شود، در نهایت به انگیزه و احساسات تجربه‌شده گیرنده و همچنین بستگی دارد. رفتار تأثیرگذاران مصرف شده اما ویژگی طبیعی انسانی هدایت شدن توسط احساسات به این معنی است که سرمایه‌گذاران جدید می‌توانند بالاترین قیمت‌ها را در پایان یک صعود بپردازند و در ترس از سقوط کامل، در صورت اصلاح قیمت‌ها، این موقعیت‌ها را با ضرر به فروش برسانند. به همین دلیل است که هر کسی که از این طریق وارد فضای بیت کوین می شود باید عوامل روانی را در نظر داشته باشد.

یک پیشنهاد من این است که ذهن قوی داشته باشید. اگر سرمایه گذاری کسی به سمت قرمزی برود، معمولاً خلق و خوی او پایین می آید. اما ضرر و زیان اگر پول نقد نکنید محقق نمی شود. اما من معتقدم که از هر پنج نفر چهار نفر از نظر احساسی به این موضوع پایبند نیستند. اینجاست که باید مثل میخ سخت باشی. یک حکمت دیرینه وجود دارد که باید در هر سرمایه گذار خصوصی حفاری شود: شما هرگز نمی توانید دو چیز را بدست آورید، بالا و پایین. در بازاری که در میان مدت و بلندمدت رو به افزایش است، “به سادگی هیچ کاری انجام ندادن” از نظر تاریخی بهترین است.

درس ارزشمند دیگری برای من این بود که متوجه شدم، در دنیای امروزی که به طور جهانی متصل است، جدا کردن کلاهبرداران و کلاهبرداران از محتوای ارزشمند با جوامع قوی به طور فزاینده ای دشوار شده است. این بدان معناست که شخصی که می خواهد از طریق توییتر در مورد بیت کوین بیاموزد، ابتدا باید کار “جدا کردن زباله ها از منابع خوب” را در تحقیقات خود انجام دهد. سرمایه گذاری هرگز نباید بر اساس یک نظر یا منبع انجام شود.

دستکاری از طریق رسانه

دستکاری از طریق رسانه به هیچ وجه پدیده جدیدی نیست و تاریخ رسانه ای نشان می دهد که به سختی می توان آن را با مقررات حذف کرد.

اما رسانه‌های اجتماعی تأثیر مشارکت‌ها را تسریع می‌کنند و حوزه‌های نفوذ را بزرگ می‌کنند و مشکل را تشدید می‌کنند. هدف من ایجاد انگیزه در تعامل انتقادی با رسانه ها است، حتی با دانستن اینکه در سطح جهانی، این یک تلاش دشوار است. به هر حال، توانایی بررسی انتقادی رسانه ها و واکنش های عاطفی خود یک مزیت قابل توجه در تمام زمینه های زندگی خواهد بود.

این یک پست مهمان توسط تیری برگر است. نظرات بیان شده کاملاً متعلق به خود آنها است و لزوماً نظرات BTC Inc یا مجله Bitcoin را منعکس نمی کند.





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.