XAU/USD فاقد هرگونه جهت ثابت در روز است، خطوط مسطح در حدود 1950 دلار

اشتراک گذاری: قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه در یک باند معاملاتی باریک در نوسان است. چشم انداز تندروانه بانک های مرکزی بزرگ همچنان به عنوان یک باد مخالف برای فلز عمل می کند. افزایش بازده اوراق قرضه آمریکا زیربنای دلار آمریکا است و به محدود کردن XAU/USD کمک می کند. قیمت

کد خبر : 363564
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱:۲۳
XAU/USD فاقد هرگونه جهت ثابت در روز است، خطوط مسطح در حدود 1950 دلار



اشتراک گذاری:

  • قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه در یک باند معاملاتی باریک در نوسان است.
  • چشم انداز تندروانه بانک های مرکزی بزرگ همچنان به عنوان یک باد مخالف برای فلز عمل می کند.
  • افزایش بازده اوراق قرضه آمریکا زیربنای دلار آمریکا است و به محدود کردن XAU/USD کمک می کند.

قیمت طلا در تلاش است تا از رشد متوسط ​​روزانه خود بهره ببرد و در یک باند معاملاتی باریک در نیمه اول معاملات آسیایی روز سه شنبه نوسان کرد. XAU/USD در حال حاضر در حدود سطح 1950 دلار معامله می شود، تقریباً بدون تغییر در روز، و به خوبی در محدوده معاملاتی آشنا که در یک ماه گذشته برگزار شده است، باقی می ماند.

مسیر نامشخص فدرال رزرو برای افزایش نرخ منجر به اقدام قیمت محدود می شود

عدم قطعیت در مورد مسیر افزایش نرخ فدرال رزرو (فدرال رزرو) معامله گران را از شرط بندی تهاجمی جهت دار در اطراف قیمت طلا باز می دارد. شایان ذکر است که فدرال رزرو هفته گذشته نشان داد که هزینه های استقراض ممکن است تا پایان سال جاری همچنان نیاز به افزایش 50 واحد پایه (bps) داشته باشد. با این اوصاف، داده‌های کلان نرم‌تر دریافتی از ایالات متحده (ایالات متحده) سؤالاتی را در مورد اینکه بانک مرکزی چقدر فرصت دارد تا نرخ‌ها را افزایش دهد، ایجاد کرد. از این رو، تمرکز بر شهادت جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در کنگره دو روزه خواهد ماند، که برای سرنخ های تازه در مورد چشم انداز سیاست بانک مرکزی ایالات متحده مورد بررسی قرار می گیرد و به تعیین مسیر کوتاه مدت XAU/USD کمک می کند.

بانک های مرکزی بزرگ شاهین همچنان بر قیمت طلا فشار می آورند

در همین حال، بازارها با احتمال افزایش ۲۵ واحدی دیگر در ماه جولای قیمت گذاری کرده اند، زیرا تورم در ایالات متحده همچنان بسیار بالاتر از هدف سالانه ۲ درصدی بانک مرکزی است. این، همراه با چشم‌انداز تندروانه‌تر سایر بانک‌های مرکزی بزرگ، روند صعودی قیمت بدون بازده طلا را کاهش می‌دهد. در واقع، بانک مرکزی استرالیا (RBA) و بانک کانادا (BoC) در اوایل این ماه یک افزایش غیرمنتظره نرخ بهره را 25 واحد در ثانیه انجام دادند. علاوه بر این، بانک مرکزی اروپا (ECB) هفته گذشته نرخ بهره را به بالاترین سطح در 22 سال گذشته رساند و پیش بینی کرد که برای کاهش تورم، انقباض بیشتر شود. بانک انگلستان (BoE) و بانک ملی سوئیس (SNB) نیز انتظار می‌رود در اواخر این هفته نرخ بهره را 25 واحد در ثانیه افزایش دهند.

افزایش متوسط ​​دلار آمریکا به محدود کردن XAU/USD کمک می کند

جدای از این، افزایش متوسط ​​دلار آمریکا (USD) که با افزایش خوب بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده تقویت شد، نشان می دهد که مسیر کمترین مقاومت برای قیمت طلا به سمت نزول است. با این اوصاف، نگرانی‌ها در مورد رکود اقتصادی جهانی همچنان بر احساسات سرمایه‌گذاران تأثیر می‌گذارد، که از لحن ضعیف‌تر در بازارهای سهام مشهود است و می‌تواند به پناهگاه امن XAU/USD کمک کند. این به نوبه خود باعث می‌شود قبل از اینکه معامله‌گران شروع به موقعیت‌یابی برای از سرگیری کاهش شدید اصلاحی اخیر از بالاترین سطح تاریخ، در حدود منطقه 2075 تا 2080 دلاری که در ماه مه لمس کرد، منتظر فروش بعدی قوی باشیم.

چشم انداز فنی قیمت طلا

از منظر فنی، میانگین متحرک 100 روزه (SMA) که در حال حاضر حدود 1942 دلار است، احتمالاً از نزولی فوری پیش از منطقه 1932 دلاری و منطقه 1925 تا 1924 دلاری یا پایین‌ترین نوسان ماهانه محافظت می‌کند. برخی از فروش های متعاقب به عنوان یک محرک جدید برای معامله گران نزولی در نظر گرفته می شود و قیمت طلا را برای تسریع سقوط به سمت رقم دور 1900 دلار آسیب پذیر می کند. سیر نزولی می تواند بیشتر به سمت حمایت افقی 1876 تا 1875 دلار گسترش یابد، قبل از اینکه XAU/USD در نهایت به SMA بسیار مهم 200 روزه، در حال حاضر در حدود منطقه 1839 دلاری سقوط کند.

از طرف دیگر، منطقه 1962-1964 دلاری احتمالاً به عنوان یک مانع فوری در برابر منطقه عرضه 1970-1972 دلار عمل می کند. پس از آن، سد 1983 تا 1985 دلار دنبال می‌شود، که بالاتر از آن، یک دوره پوشش کوتاه باید به قیمت طلا اجازه دهد تا مارک روانی 2000 دلار را پس بگیرد و به سمت سد مربوطه بعدی در نزدیکی منطقه 2010-2012 دلار صعود کند.

سطوح کلیدی برای تماشا

.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.