دیو رمزی نگرانی‌های دلارزدایی را رد می‌کند – می‌گوید ارز BRICS، یوان چین نمی‌تواند دلار آمریکا را پایین بیاورد – اقتصاد بیت‌کوین نیوز

دیو رمزی، کارشناس امور مالی شخصی و نویسنده پرفروش، نگرانی های دلارزدایی و چشم انداز ارز بریکس، یوان چین یا روبل روسیه را که جایگزین دلار آمریکا در تجارت بین المللی می شود، رد کرده است. او تاکید کرد: “آنها قدرت لازم برای پایین آوردن دلار را ندارند.” دیو رمزی در مورد دلارزدایی و چالش

کد خبر : 357465
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۳:۰۵
دیو رمزی نگرانی‌های دلارزدایی را رد می‌کند – می‌گوید ارز BRICS، یوان چین نمی‌تواند دلار آمریکا را پایین بیاورد – اقتصاد بیت‌کوین نیوز


دیو رمزی، کارشناس امور مالی شخصی و نویسنده پرفروش، نگرانی های دلارزدایی و چشم انداز ارز بریکس، یوان چین یا روبل روسیه را که جایگزین دلار آمریکا در تجارت بین المللی می شود، رد کرده است. او تاکید کرد: “آنها قدرت لازم برای پایین آوردن دلار را ندارند.”

دیو رمزی در مورد دلارزدایی و چالش های ارزهای جایگزین

دیو رمزی، مدیر امور مالی شخصی و مدیر عامل Ramsey Solutions در یکی از قسمت‌های «نمایش دیو رمزی» که هفته گذشته پخش شد، به سؤالی درباره دلارزدایی پاسخ داد. رمزی هشت بار نویسنده پرفروش ملی است که بیش از 11 میلیون نسخه فروخت. او که خود را کارشناس مدیریت پول شخصی معرفی می کند، خود را “صدای مورد اعتماد آمریکا در مورد پول” می نامد.

زک از آلاباما از او پرسید:

من بیشتر و بیشتر در مورد دلارزدایی و دور شدن کشورها از دلار آمریکا به عنوان مبنای تجارت بین‌المللی می‌خوانم. آیا این بر قدرت دلار تأثیر می‌گذارد و آیا باید نگران این باشم که چگونه در نتیجه این پس‌انداز و سرمایه‌گذاری می‌کنم؟

رمزی با گفتن این مرد آلابامایی شروع کرد که “زمان زیادی را در اینترنت سپری می کند” و وارد یک تئوری توطئه در مورد از بین رفتن دلار آمریکا شده است. رمزی در رابطه با دور شدن کشورها از دلار آمریکا برای تجارت بین‌المللی گفت: چین، روسیه و برزیل «سه بازیگر اصلی در این امر هستند».

وی با تاکید بر اینکه هر سه کشور ارزهای خود را دارند و “نرخ تبدیل” بین هر یک از این ارزها و دلار آمریکا وجود دارد، تاکید کرد: “آنها در حال حاضر از دلار آمریکا به عنوان مبنای تجارت بین المللی خود استفاده نمی کنند.” این گورو خودخوانده امور مالی شخصی اظهار داشت: “سه کشور بزرگ… در مورد آوردن برخی از کشورهای نفتی در خاورمیانه صحبت می کنند… آنها در تلاش هستند تا یک ارز را به دست آورند که همه از آن استفاده می کنند.” کشورهای بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) در تلاش هستند تا ارز مشترکی ایجاد کنند که وابستگی آنها به دلار آمریکا را کاهش دهد.

رمزی خاطرنشان کرد که ارز جدید و مشترکی که آن‌ها ارائه کرده‌اند برای تجارت بین‌المللی استفاده می‌شود و «به دلار تبدیل می‌شود، دقیقاً مانند اروپا که با یورو انجام داد که اتفاقاً به نوعی کارساز نبود». وی افزود: «این کشورها – اگر همه آنها موافقت کنند که از یک واحد پولی استفاده کنند، تقریباً مانند زمانی است که اروپا به سمت یورو رفت و سپس این ارز با دلار مبادله می شود.»

او ادامه داد:

آیا این کشورها می توانند با این کار دلار را کاهش دهند؟ نه. زیرا در حالی که آنها توده زمین زیادی را اشغال می کنند، مقدار زیادی از تولید ناخالص داخلی (GDP) جهان را به خود اختصاص نمی دهند.

«ایالات متحده هنوز هم اکثریت عظیم تولید ناخالص داخلی جهان است. اقتصاد چین بزرگ است، روسیه اساساً وحشتناک است، و برزیل در یک اقتصاد شکست خورده است، مانند بار 10، و از نظر اقتصادی بسیار کوچک است. وقتی همه آنها را کنار هم می گذارید، آنها قدرت لازم برای پایین آوردن دلار را ندارند. آنها فقط از نظر ریاضی این کار را نمی کنند. حسابی است. آنها آن را ندارند.»

رمزی در ادامه گفت: «حالا، کاری که قرار است انجام دهند اگر همه آن‌ها را کنار هم بگذارند، دلارزدایی نیست. دلار را از بین نمی برد. آنها واحد پول خود را ایجاد کرده اند. آنها همچنان باید با گوریل 800 پوندی که ما هستیم معامله کنند، و شما باید با ما به دلار معامله کنید، بنابراین هر ارز کمی که در آنجا در دنیای فانتزی کوچک خود که در آن زندگی می کنید ایجاد کنید. ، شما هنوز باید آن را با دلار معامله کنید، بنابراین دلار را کاهش نمی دهد.

رمزی با تمسخر اندازه برزیل گفت: “وقتی به ریاضی نگاه می کنید، طنز است.” در مورد روسیه، او گفت که این کشور «توده زمین عظیمی است» اما «تولید اقتصادی آنها رقت انگیز است». رمزی در پایان گفت:

آیا من نگران این هستم؟ قطعا نه. مطلقاً صفر، زیرا روسیه رقت انگیز است و چین نیروی کار ندارد.

رمزی با اشاره به اینکه “نیروی کار چین در حال پیر شدن است زیرا آنها به طور قانونی بچه دار شدن را متوقف کردند”، تاکید کرد: “آنها نیروی کار جوانی ندارند.”

بسیاری از مردم با نظر رمزی موافق نیستند و هشدار می دهند که یک واحد پولی مشترک بریکس می تواند سلطه دلار آمریکا را از بین ببرد. در میان آنها یک اقتصاددان سابق کاخ سفید است که اخیراً گفته است که اگر بریکس تنها از پول رایج خود برای تجارت بین‌المللی استفاده کند، “آنها مانعی را که اکنون تلاش‌های آنها برای فرار از هژمونی دلار را خنثی می‌کند، از بین می‌برند.” یک استاد دانشگاه سوئدی هشدار داده است که پیوستن عربستان سعودی به گروه بریکس استفاده از یوان چین را به عنوان ارز تجاری تسریع خواهد کرد. یک اقتصاددان سابق مورگان استنلی انتظار دارد که جهان از دنیای ارز ذخیره تک قطبی به دنیای سه قطبی تبدیل شود – با دلار آمریکا، یوان چین و یورو به عنوان ارزهای غالب.

آیا با دیو رمزی در مورد دلارزدایی موافقید و اینکه یک ارز بریکس یا یوان چین نمی تواند سلطه دلار آمریکا را از بین ببرد؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید.

کوین هلمز

کوین که دانشجوی اقتصاد اتریش بود، بیت کوین را در سال 2011 پیدا کرد و از آن زمان تا کنون یک مبشر بوده است. علایق او در امنیت بیت کوین، سیستم های منبع باز، اثرات شبکه و تقاطع بین اقتصاد و رمزنگاری نهفته است.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.