ویزای اهدای عضو کانادا | موسسه مهاجرتی ایلیا

[ad_1] ویزای اهدای عضو کانادا ویزای اهدای عضو کانادا یکی از زیرمجموعه های ویزای استاندارد ویزیتور (که قبلاً به عنوان ویزای بازدیدکننده عمومی شناخته می شد) است. با این ویزا، داوطلبان می توانند به کانادا سفر کنند و در پروسه اهدای عضو شرکت کنند. درخواست ویزای اهدای عضو باید به همراه اسناد و مدارک مربوطه از

کد خبر : 338961
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴
ویزای اهدای عضو کانادا | موسسه مهاجرتی ایلیا

[ad_1]

ویزای اهدای عضو کانادا

ویزای اهدای عضو کانادا یکی از زیرمجموعه های ویزای استاندارد ویزیتور (که قبلاً به عنوان ویزای بازدیدکننده عمومی شناخته می شد) است. با این ویزا، داوطلبان می توانند به کانادا سفر کنند و در پروسه اهدای عضو شرکت کنند. درخواست ویزای اهدای عضو باید به همراه اسناد و مدارک مربوطه از جمله اطلاعات پزشکی، توصیه نامه از بیمارستان و اثبات آن به عنوان اهدای عضو ارسال شود.

درنهایت، در صورتی که درخواست شما برای ویزای اهدای عضو کانادا تأیید شود، می توانید به این کشور سفر کنید. بنابراین، برای متقاضیان ضروری است که پیش از ارائه درخواست ویزای بازدیدکننده اهداکننده عضو، از کمک مشاوره حقوقی بهره ببرند، زیرا درخواست رد شده می تواند عواقب جدی برای بیماری که نیاز به اهدای عضو دارد داشته باشد.

معیارهای ویزای اهدای عضو کانادا

سه معیار باید ارزیابی اولیه درخواست را هدایت کند.

  • شواهد سازگاری پزشکی بین اهداکننده و گیرنده

افسر ویزا باید متقاعد شود که سازگاری بالقوه متقاضی اهداکننده و گیرنده از نظر پزشکی مشخص شده است.

معمولاً مدارک زیر در این زمینه موردنیاز است:

نامه ای از یک متخصص پیوند کانادایی وابسته به یک مرکز پیوند شناخته شده روی سربرگ مرکز پیوند یا متخصص. این نامه باید ثابت نماید که:

  • گیرنده شناسایی شده است؛
  • آزمایشات پزشکی متقاضی تکمیل شده است و به نظر می رسد که متقاضی اهداکننده بالقوه باشد.
  • در صورت تأیید متقاضی به عنوان اهداکننده، مرکز پیوند، جراحی پیوند و درمان متقاضی را بر عهده خواهد گرفت. و
  • ارزیابی پزشکی، جراحی و هزینه های اقامت در بیمارستان مربوط به اهدای کمک تحت پوشش بیمه سلامت استانی/منطقه ای مربوطه است.
  • انتظار می رود آزمایش های پزشکی اضافی در کانادا انجام شود.

برای متقاضیانی که مایل به ورود به کانادا برای اهداف اهدای عضو هستند، داشتن نامه ای از یک متخصص پیوند کانادایی با اطلاعات فوق ضروری است. بدون چنین نامه ای، افسران ویزا از احتمال اهدای عضو و سازگاری بالقوه اطمینان کمی دارند. باید از متقاضی درخواست شود که چنین نامه ای را دریافت کند، که می تواند آزمایش های مناسب را انجام دهد.

بدون وجود نامه  از یک متخصص پیوند کانادایی که نشان دهنده سازگاری بالقوه باشد، افسر ویزا ممکن است درخواست شما را رد نماید.

  • شواهدی از ترتیبات مالی رضایت بخش

هزینه های درمانی اهداکننده مربوط به اهدا توسط بیمه سلامت استانی یا منطقه ای یا از طریق بودجه سلامت استانی یا منطقه ای خاص پوشش داده می شود. همان طور که پیش از این اشاره شد، نامه متخصص پیوند کانادایی باید این پوشش استانی یا منطقه ای را نشان دهد.

افسران ویزا باید متقاعد شوند که ترتیبات مالی رضایت بخشی برای پوشش هزینه های غیر مرتبط با اهدای عضو، به عنوان مثال، برای حمل ونقل متقاضی به کانادا و از کانادا و همچنین هزینه های اقامت و زندگی در هنگام اقامت در کانادا انجام شده است. چارچوب های زمانی برای اقدامات پزشکی قبل از عمل، خود جراحی و دوره نقاهت باید هنگام تخمین هزینه های زندگی متقاضی در هنگام اقامت در کانادا در نظر گرفته شود.

افسران ویزا باید از متقاضی بخواهند که مدرکی مبنی بر پوشش بیمه پزشکی خصوصی ارائه دهد زیرا شرایط پزشکی غیر مرتبط با فرآیند پیوند تحت پوشش بیمه مراقبت های بهداشتی استانی/منطقه ای قرار نمی گیرد.

  • ارائه شواهدی مبنی بر عدم خریدوفروش اعضای بدن انسان

افسر ویزا باید بر اساس مدارک و شواهد ارائه شده قانع شود که هیچ فروش اعضای بدن انجام نمی شود. «فروش» اعضا نه تنها به معنای مبادله یک عضو بدن انسان با مبلغ مالی است، بلکه ممکن است به معنای مبادله یک عضو با مبلغی غیر پولی و با ارزش نیز می باشد.

امکان استثمار و انگیزه مالی یا دیگر انگیزه ها، یعنی قاچاق اعضای بدن، باید به دقت بررسی شود. عواملی که باید در نظر گرفته شوند که ممکن است در پروسه اهدای عضو دخیل باشند:

  • آیا اهداکننده و گیرنده با یکدیگر نسبت فامیلی دارند یا خیر.
  • وضعیت مالی و اجتماعی اهداکننده و گیرنده؛
  • درک اهداکننده از خطرات پزشکی و تأثیر کلی بر سلامتی جراحی؛
  • شرایطی که تحت آن متقاضی به عنوان اهداکننده عضو بالقوه شناسایی شد.
  • زمینه اجتماعی محلی (آیا جذب اهداکنندگان عضو زنده مشخص شده است، فروش اعضای زنده رخ می دهد و غیره).
  • آیا اهداکننده در نتیجه مستقیم اهدای عضو، منفعتی (مالی یا غیرمالی) دریافت کرده یا انتظار منفعت خاصی را دارد.
  • میزان تعهد اهداکننده به اهدا (به عنوان مثال، آیا نشانه هایی وجود دارد که نشان دهد اهداکننده تصمیم نگرفته است و ممکن است تصمیم بگیرد که یک بار در کانادا اهدای عضو را انجام ندهد).

در مواردی که افسر ویزا متقاعد شده است که بر اساس احتمالات، فروش اعضای بدن انسان واقعاً در حال انجام است، این عامل باید بخشی از ارزیابی درستی باشد. اگر ورود به کانادا بخشی از “ملاحظه ارزشمند” است که برای اهدای عضو زنده مبادله می شود، بعید است که متقاضی بتواند افسر ویزا را راضی کند که در پایان اقامت مجاز خود، کانادا را ترک خواهند کرد.

  1. افسر ویزا باید علاوه بر سه معیار فوق، عوامل دیگری را نیز در نظر بگیرد که به احراز حسن نیت متقاضی مربوط است.

مانند هر درخواست ویزای اقامت موقت دیگر، در ویزای اهدای عضو کانادا متقاضی باید افسر ویزا را قانع کند که اقامت آنها در کانادا موقتی خواهد بود. در این شرایط باید در نظر گرفت که آیا  در صورت بروز عوارض یا نیاز به مراقبت های بعدی پس از عمل جراحی در کانادا، اهداکننده به مراقبت های بهداشتی کافی در کشور خود دسترسی خواهد داشت یا خیر. در دسترس نبودن امکانات بهداشتی محلی کافی ممکن است، انگیزه ای برای ماندن در کانادا پس از مدت اقامت مجاز باشد.

افسران باید متقاعد شوند که اهداکننده بالقوه در واقع فردی است که درخواست ویزای اقامت موقت را ارسال می کند.

  1. اگر متقاضی به هر دلیلی غیرقابل پذیرش تشخیص داده شود، افسر ویزا ممکن است بخواهد بررسی کند که آیا صدور مجوز اقامت موقت در شرایط موجود موجه است یا خیر.

ازآنجایی که دریافت ویزای اهدای عضو کانادا ممکن است یک موضوع مرگ یا زندگی باشد یا حداقل یک موضوع جدی کیفیت زندگی پزشکی برای یک شهروند یا مقیم دائم کانادا باشد، افسران ویزا ممکن است بخواهند عوامل قانع کننده ای مانند ملاحظات بشردوستانه و دلسوزانه وجود داشته باشد که بر خطرات آن برتری دارد یا خیر.

تمام عواملی که در تصمیم گیری برای تایید ویزای اهدای عضو کانادا در نظر گرفته می شوند، از جمله عوامل انسانی و دلسوزانه، باید در سیستم مدیریت پرونده جهانی ثبت شوند.

همچنین لازم است بدانید که در صورتی که شما به عنوان یک داوطلب به کانادا سفر کرده و در پروسه اهدای عضو شرکت کرده اید، ممکن است هزینه هایی نیز برای شما وجود داشته باشد. این هزینه ها می تواند شامل هزینه های سفر، اقامت، هزینه های پزشکی و سایر هزینه های مربوط به پروسه پرداخت باشد.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.