دو و میدانی- سازمان جهانی زنان ورزشکار تراجنسیتی را ممنوع می کند

سباستین کو، رئیس دوومیدانی جهانی، گفت که تصمیم برای حذف زنان تراجنسیتی که دوران بلوغ مردانه را پشت سر گذاشته‌اند، «بر اساس نیاز همه جانبه برای محافظت از رده زنان» است. اقدامات سختگیرانه‌تر در مورد یکی از بحث‌انگیزترین و تفرقه‌انگیزترین موضوعات در ورزش بدنبال اقدام مشابه World Aquatics در سال 2022 است. شورای جهانی دو

کد خبر : 337520
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۲
دو و میدانی- سازمان جهانی زنان ورزشکار تراجنسیتی را ممنوع می کند


سباستین کو، رئیس دوومیدانی جهانی، گفت که تصمیم برای حذف زنان تراجنسیتی که دوران بلوغ مردانه را پشت سر گذاشته‌اند، «بر اساس نیاز همه جانبه برای محافظت از رده زنان» است.

اقدامات سختگیرانه‌تر در مورد یکی از بحث‌انگیزترین و تفرقه‌انگیزترین موضوعات در ورزش بدنبال اقدام مشابه World Aquatics در سال 2022 است.

شورای جهانی دو و میدانی همچنین به کاهش حداکثر میزان تستوسترون پلاسما برای ورزشکاران دارای تفاوت در رشد جنسی (DSD) به نصف رای داد و از 5 به 2.5 نانومول در لیتر رای داد.

ورزشکاران DSD همچنین باید سطح تستوسترون خود را به مدت حداقل 24 ماه در تمام مسابقات برای رقابت، دو برابر بار قبلی، زیر حد جدید کاهش دهند.

هیئت حاکمه قبلاً این گزینه را مطرح کرده بود که ورزشکاران تراجنسیتی در صورت حفظ سطح تستوسترون زیر 2.5 نانومول در لیتر به مدت 24 ماه، در رده زنان مجاز به رقابت باشند.

با این حال، روز پنجشنبه اعلام شد که مشخص شد حمایت کمی در داخل ورزش از این پیشنهاد وجود دارد.

کو در یک کنفرانس خبری گفت: ما برای همیشه نه نمی گوییم.

کو از تشکیل کارگروهی به ریاست یک ورزشکار تراجنسیتی برای بررسی بیشتر موضوع ترنس ها خبر داد.

کو گفت: «گروه کاری به هرگونه غالب یا تغییر یا ارتقای درک ما در آن فضا نگاه خواهد کرد. ما به اندازه کافی نمی دانیم، اکنون باید بیشتر بدانیم، و این همان سفری است که ما در آن هستیم. اما ما آمادگی نداشتیم که رده زنان را بر این اساس به خطر بیندازیم.”

قوانین سخت گیرانه تر تستوسترون بر ورزشکاران DSD مانند قهرمان دو بار المپیک 800 متر کستر سمنیا، کریستین امبوما دارنده مدال نقره المپیک 2020 در 200 متر و فرانسین نیونسابا که در المپیک 2016 در ماده 800 نایب قهرمان سمنیا شد تأثیر خواهد گذاشت. .

مقررات WA در مورد DSD قبلاً زنان را ملزم می کرد که در مسابقات بین 400 متر و یک مایل برای حفظ سطح تستوسترون زیر پنج نانومول در لیتر شرکت کنند.

هیئت حاکمه روز پنجشنبه مقررات موقتی را برای ورزشکارانی که قبلاً خارج از مسابقات محدود رقابت می کردند، معرفی کرد که باید سطح تستوسترون خود را به مدت شش ماه به 2.5 نانومول در لیتر کاهش دهند.

این امر مانع از شرکت چندین زن در مسابقات جهانی دو و میدانی در ماه اوت می شود.

از زمانی که از مسابقات 800 متر محروم شد، نیونسابای بوروندی توجه خود را به 5000 معطوف کرد و فینال لیگ الماس را در سال 2021 برنده شد.

او در مسابقات دوی 5000 متر در المپیک توکیو به دلیل نقض خط محروم شد، در حالی که سمنیا نتوانست به بازی‌ها راه یابد.

امبوما از نامیبیا که از دویدن 400 متر ممانعت به عمل آمد، به 200 متر رفت و در توکیو نقره گرفت.

ورزشکاران DSD دارای بیضه های مردانه هستند اما هورمون دی هیدروتستوسترون (DHT) را که برای تشکیل اندام تناسلی خارجی مردان ضروری است تولید نمی کنند.

کو گفت که این تصمیمات با مشورت سهامداران متعدد از جمله 40 فدراسیون عضو، مربیان، ورزشکاران، به علاوه طیف وسیعی از گروه های اجتماعی از جمله گروه های ترنس، کارشناسان سازمان ملل و کمیته بین المللی المپیک گرفته شده است.

هیئت حاکمه جهانی شنا، World Aquatics ژوئن گذشته رای داد تا زنان تراجنسیتی را از رقابت نخبگان منع کنند، اگر بخشی از بلوغ مردانه را تجربه کرده باشند. یک هیئت علمی دریافته بود که حتی پس از کاهش سطح تستوسترون خود از طریق دارو، زنان تراجنسیتی همچنان از مزیت قابل توجهی برخوردار بودند.

این رای با 71 درصد موافق فدراسیون های ملی به تصویب رسید.

(گزارش توسط Lori Ewing ویرایش توسط Toby Davis)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.