«فیات شکننده است» – سقوط بانک سیلیکون ولی باعث سرایت و نگرانی از سرایت شد – اخبار بیت کوین

[ad_1] بانک سیلیکون ولی (SVB) پس از سقوط این بانک که باعث شد شرکت بیمه سپرده فدرال ایالات متحده (FDIC) این بانک را در روز جمعه تعطیل کند، مرکز توجه قرار گرفته است. این بزرگترین ورشکستگی بانک ایالات متحده از سال 2008 بوده است و کاتالیزورهای ادعایی مختلفی به آن اشاره شده است. برخی بر

کد خبر : 332181
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۳:۳۰
«فیات شکننده است» – سقوط بانک سیلیکون ولی باعث سرایت و نگرانی از سرایت شد – اخبار بیت کوین

[ad_1]

بانک سیلیکون ولی (SVB) پس از سقوط این بانک که باعث شد شرکت بیمه سپرده فدرال ایالات متحده (FDIC) این بانک را در روز جمعه تعطیل کند، مرکز توجه قرار گرفته است. این بزرگترین ورشکستگی بانک ایالات متحده از سال 2008 بوده است و کاتالیزورهای ادعایی مختلفی به آن اشاره شده است. برخی بر این باورند که سرمایه گذاران خطرپذیر باعث فرار بانکی شدند، در حالی که برخی دیگر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا را مقصر می دانند. پیتر شیف، اقتصاددان و دارای اشکال طلا، روز جمعه گفت که سیستم بانکی ایالات متحده مشکلات بیشتری را در پیش خواهد داشت. او و چندین سفته باز معتقدند که این موسسات مالی کوه هایی از خزانه های بلندمدت را در اختیار دارند.

درخواست برای مداخله SVB در حالی که ناظران بازار سقوط مالی بزرگتر در ایالات متحده را پیش بینی می کنند

طی هفته گذشته، دو موسسه بانکی ایالات متحده، بانک سیلورگیت و بانک سیلیکون ولی (SVB) شکست خوردند. سقوط SVB بزرگترین ورشکستگی بانکی از زمان واشنگتن متقابل (وامو) در سال 2008 بود که به دلیل گسترش سریع شعبه ها و نگهداری مقادیر هنگفتی از وام های رهنی گران قیمت وام داده شده به خریداران به اصطلاح ناموفق عنوان شد.

قبل از فروپاشی، وامو 188.3 میلیارد دلار سپرده داشت، در حالی که تخمین زده می‌شود که SVB حدود 175.4 میلیارد دلار سپرده از دست داده باشد. با این حال، در حالی که سپرده های SVB در پایان دسامبر 2022 175.4 میلیارد دلار بود، مشتریان تنها در روز پنجشنبه تلاش کردند 42 میلیارد دلار را حذف کنند. به جرات می توان گفت که نابودی SVB بسیار سریعتر از فروپاشی Wamu در پایان سال 2008 بود.

تنها چند روز قبل از سقوط، SVB با اعلام نیاز به جمع آوری 2.25 میلیارد دلار، تلاش کرد ترازنامه خود را تقویت کند. این بانک همچنین سبد اوراق قرضه در دسترس برای فروش (AFS) خود را به قیمت 21 میلیارد دلار فروخت که منجر به ضرر 1.8 میلیارد دلاری از فروش شد. SVB برای استارت آپ های فناوری بانکی و پول سرمایه گذاری خطرپذیر (VC) معروف است و برخی از ناظران بازار معتقدند که این مشتریان باعث فرار بانکی شده اند.

رایان فالوی، سرمایه‌گذار فین‌تک در Restive Ventures، در مصاحبه‌ای با CNBC در روز جمعه گفت: «این یک بانک ناشی از هیستری بود که توسط VCها اداره می‌شد. وی افزود: «این به عنوان یکی از آخرین مواردی که یک صنعت بینی خود را به زیان چهره‌اش بریده است، به یاد می‌آید».

دیگر تحلیلگران و ناظران بازار این موضوع را غیرمنطقی می دانند منحنی بازده معکوس که دارایی های بلند مدت و کوتاه مدت هستند روبروی امروزو همچنین فدرال رزرو آمریکا افزایش نرخ. Soona Amhaz، موسس و شریک مدیریت Volt Capital، گفتراز آشکار این است که از نظر فنی، اکثر بانک‌های ایالات متحده در حال حاضر ورشکسته هستند، زیرا همه آنها روی خزانه‌های بلندمدت قرار دارند که در محیطی با نرخ بهره ۴ درصد زیر آب قرار دارند.

پیتر شیف، اقتصاددان و حشره‌دار طلا، دیدگاهی مشابه با آمحاز دارد و انتظار سقوط مالی بسیار بزرگ‌تری در ایالات متحده دارد. شیف “سیستم بانکی ایالات متحده در آستانه سقوط بسیار بزرگتر از سال 2008 است. بانک ها صاحب اوراق بلندمدت با نرخ های بهره بسیار پایین هستند.” اظهار داشت. او ادامه داد:

آنها نمی توانند با اوراق خزانه کوتاه مدت رقابت کنند. برداشت انبوه از سپرده گذارانی که به دنبال بازدهی بالاتر هستند، موجی از ورشکستگی بانک ها را در پی خواهد داشت.

دیوید ساکس، مدیر کرافت ونچرز در توییتر از پاول خواست تا مداخله کند و از سرایت احتمالی جلوگیری کند. پاول کجاست؟ یلن کجاست؟ اکنون این بحران را متوقف کنید توییت کرد. «اعلام کنید که همه سپرده گذاران در امان خواهند بود. SVB را با یک بانک برتر 4 قرار دهید. این کار را قبل از افتتاحیه روز دوشنبه انجام دهید، در غیر این صورت سرایت ایجاد می شود و بحران گسترش می یابد.

مایک نووگراتز، میلیاردر و بنیانگذار گلکسی دیجیتال نیز در این مورد اظهار تعجب کرد که فدرال رزرو به سپرده گذاران اجازه می دهد پول خود را در بانک سیلیکون ولی از دست بدهند. آیا قرار است با همه بانک ها مانند صندوق های تامینی رفتار شود؟ به نظر یک اشتباه سیاسی است اظهار داشت. اریک وورهیس بنیانگذار Shapeshift مورد تمسخر قرار گرفت فراخوان برای مداخله فدرال رزرو در توییتر، با بیان اینکه “فیات شکننده است.”

مسائل SVB بر اقتصاد کریپتو، به ویژه اقتصاد استیبل کوین که توسط ذخایر فیات پشتیبانی می شود، تأثیر گذاشته است. دایره افشا شد 3.3 میلیارد دلار پول نقد پشتیبان دلار آمریکا (USDC) در بانک محبوس شده بود که باعث شد USDC از برابری دلار آمریکا جدا شود. از ساعت 10:30 صبح 11 مارس 2023، USDC به قیمت 0.912 دلار در هر واحد معامله می شود. این عدم اتصال همچنین منجر به از دست دادن پنج استیبل کوین دیگر شده است. علاوه بر این، روز شنبه، Coinbase، Binance و Crypto.com به طور موقت معاملات و تبدیل USDC را به حالت تعلیق درآوردند.

برچسب ها در این داستان

ترازنامه، ورشکستگی بانک، اجرای بانک، استارت‌آپ‌های فناوری بانکی، ورشکستگی، سقوط، سرایت، سپرده‌ها، اکونومیست، FDIC، فیات، گلکسی دیجیتال، منحنی بازده معکوس غیرمنطقی، نرخ‌های بهره، خزانه‌های بلندمدت، خزانه‌های بلندمدت، پیتر شیف ، اشتباه سیاستی، پاول، افزایش نرخ، Shapeshift، اوراق خزانه کوتاه مدت، بانک سیلیکون ولی، بانک سیلورگیت، سفته بازان، وام های رهنی گران قیمت، SVB، سپرده های SVB، شرکت بیمه سپرده فدرال ایالات متحده، فدرال رزرو ایالات متحده، خریداران فاقد صلاحیت، سرمایه خطرپذیر، سرمایه گذاری مخاطره آمیز سرمایه داران، عقب نشینی ها، یلن

نظر شما در مورد نظرات پیرامون شکست SVB چیست؟ نظرات خود را در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

جیمی ردمن

جیمی ردمن رهبر اخبار در Bitcoin.com News و یک روزنامه نگار فناوری مالی است که در فلوریدا زندگی می کند. ردمن از سال 2011 عضو فعال جامعه ارزهای دیجیتال بوده است. او علاقه زیادی به بیت کوین، کد منبع باز و برنامه های غیرمتمرکز دارد. از سپتامبر 2015، ردمن بیش از 6000 مقاله برای Bitcoin.com News درباره پروتکل‌های مخربی که امروز در حال ظهور هستند، نوشته است.




اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.