با صدور هشدار هسته ای پوتین توسط رویترز، روبل به دلیل ترس از تحریم ها ضعیف می شود

© رویترز. عکس فایل: زنی اسکناس های روبل روسیه را در دست دارد در این تصویر که در 30 مه 2022 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر نوشته الکساندر مارو مسکو (رویترز) – علیرغم افزایش تقاضا برای این ارز در آستانه پرداخت مالیات پایان ماه، روبل روز سه‌شنبه تضعیف شد، زیرا ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در

کد خبر : 323258
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۶
با صدور هشدار هسته ای پوتین توسط رویترز، روبل به دلیل ترس از تحریم ها ضعیف می شود



© رویترز. عکس فایل: زنی اسکناس های روبل روسیه را در دست دارد در این تصویر که در 30 مه 2022 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر

نوشته الکساندر مارو

مسکو (رویترز) – علیرغم افزایش تقاضا برای این ارز در آستانه پرداخت مالیات پایان ماه، روبل روز سه‌شنبه تضعیف شد، زیرا ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در مورد اوکراین هشدار هسته‌ای به غرب داد و نگرانی‌های تحریمی همچنان به دارایی‌های روسیه آسیب می‌زند.

پوتین گفت روسیه در حال تعلیق یک معاهده مهم کنترل تسلیحات هسته‌ای است، اعلام کرد که سیستم‌های استراتژیک جدید در وظیفه رزمی قرار گرفته‌اند و هشدار داد که مسکو می‌تواند آزمایش‌های هسته‌ای خود را از سر بگیرد. او همچنین در یک سخنرانی گسترده در هر دو مجلس، نخبگان تجاری را مورد انتقاد قرار داد.

در ساعت 1425 به وقت گرینویچ، روبل در برابر دلار 0.4 درصد ضعیف تر شد و به 74.77 رسید که نزدیک به پایین ترین سطح تقریباً 10 ماهه خود یعنی 75.30 در روز جمعه بود.

واحد پول روسیه در برابر یورو با 0.2 درصد کاهش به 79.81 رسید و در برابر یوان 0.3 درصد افزایش یافت و به 10.84 رسید.

روبل معمولاً قبل از پرداخت مالیات پایان ماه در 28 فوریه، زمانی که صادرکنندگان معمولاً درآمد ارز خارجی خود را تبدیل می کنند، تقاضای بیشتری دارد.

آندری کوچتکوف، تحلیلگر ارشد در Otkritie Research گفت: «تضعیف در نیمه اول فوریه تا حد زیادی با بدبینی روانی نسبت به انتظار تحریم های جدید مرتبط است.

کوچتکوف افزود، با این وجود، روبل باید در سوم پایانی فوریه توسط صادرکنندگان حمایت شود.

انتظار می رود اعضای اتحادیه اروپا دهمین بسته تحریمی علیه روسیه را در هفته جاری تصویب کنند.

یولیا ملنیکوا، تحلیلگر آلفا کاپیتال، گفت که بازگشت لفاظی تحریم ها و تحریم اروپا بر فرآورده های نفتی روسیه، که از 5 فوریه اجرایی شد، عوامل اصلی فشار بر روبل در ماه فوریه بودند.

یک معیار جهانی برای صادرات اصلی روسیه، با 0.6 درصد کاهش به 83.6 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که شاخص های سهام این کشور افزایش یافتند.

بانک سرمایه گذاری سینارا گفت: گردش مالی ناچیز، علیرغم قدرت بازار، حاکی از آن است که سرمایه گذاران تا سخنرانی امروز پوتین، جلسات فردا مجلس و اعلام تحریم های جدید از اقدام خودداری کنند.

شاخص RTS بر اساس دلار با 1.2 درصد افزایش به 932.4 واحد رسید. شاخص MOEX روسیه مبتنی بر روبل با 1.4 درصد افزایش به 2214.1 واحد رسید.

پس از اینکه آلمان گرف، مدیر عامل شرکت آلمانی گرف، گفت این بانک ممکن است پرداخت سود سهام را از سر بگیرد، سهام در وام دهنده غالب Sberbank عملکرد بهتری داشت و 2.6 درصد افزایش یافت.

داده های منتشر شده در روز دوشنبه حاکی از آن است که اقتصاد روسیه در سال 2022 2.1 درصد کاهش یافته است که کاهش بسیار کمتری نسبت به آنچه که قبلاً تصور می شد، بود.

بانک‌ها نیز انعطاف‌پذیری خود را نشان داده‌اند، و وام‌دهندگان اکنون برای تجارت از سوی دولت و بازیگران شرکت‌های بزرگ کشور تلاش می‌کنند.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.