انحصاری مقام ارشد وزارت خزانه داری آمریکا به کشورهای خاورمیانه در مورد فرار از تحریم ها هشدار داد

[ad_1] برایان نلسون، معاون وزیر در امور تروریسم و ​​اطلاعات مالی، از 29 ژانویه تا 3 فوریه به عمان، امارات متحده عربی و ترکیه سفر خواهد کرد و با مقامات دولتی و همچنین شرکت‌ها و موسسات مالی دیدار خواهد کرد تا تاکید کند که واشنگتن به اجرای تهاجمی خود ادامه خواهد داد. یک سخنگوی وزارت

کد خبر : 312480
تاریخ انتشار : شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲
انحصاری مقام ارشد وزارت خزانه داری آمریکا به کشورهای خاورمیانه در مورد فرار از تحریم ها هشدار داد

[ad_1]

برایان نلسون، معاون وزیر در امور تروریسم و ​​اطلاعات مالی، از 29 ژانویه تا 3 فوریه به عمان، امارات متحده عربی و ترکیه سفر خواهد کرد و با مقامات دولتی و همچنین شرکت‌ها و موسسات مالی دیدار خواهد کرد تا تاکید کند که واشنگتن به اجرای تهاجمی خود ادامه خواهد داد. یک سخنگوی وزارت خزانه داری به رویترز گفت تحریم های این کشور.

این سخنگوی گفت: «افراد و مؤسساتی که در حوزه‌های قضایی مجاز فعالیت می‌کنند، به دلیل تجارت با نهادهای تحریم‌شده یا عدم انجام بررسی‌های لازم، احتمال از دست دادن دسترسی به بازارهای ایالات متحده را دارند.»

نلسون در حالی که در منطقه است، درباره تلاش‌های وزارت خزانه‌داری برای سرکوب تلاش‌های روسیه برای دور زدن تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی اعمال شده به دلیل جنگ وحشیانه این کشور علیه اوکراین، فعالیت بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه، خطرات مالی غیرقانونی که رشد اقتصادی را تضعیف می‌کند، و سرمایه‌گذاری خارجی صحبت خواهد کرد.

این سفر آخرین سفر یک مقام ارشد وزارت خزانه داری به ترکیه برای گفتگو در مورد تحریم ها است، پس از یک رشته هشدار در سال گذشته توسط مقامات خزانه داری و وزارت بازرگانی، زیرا واشنگتن فشار بر آنکارا را برای اطمینان از اجرای محدودیت های آمریکا علیه روسیه افزایش داده است.

روابط متشنج

سفر نلسون مصادف با دوره تنش روابط بین ایالات متحده و ترکیه است، زیرا دو متحد ناتو بر سر بسیاری از مسائل اختلاف نظر دارند.

اخیراً، امتناع ترکیه از چراغ سبز نشان دادن پیشنهادهای سوئد و فنلاند در ناتو، واشنگتن را نگران کرده است، در حالی که آنکارا از اینکه درخواستش برای خرید جنگنده‌های F-16 به طور فزاینده‌ای با پیوستن دو کشور شمال اروپا به این ائتلاف مرتبط است، ناامید شده است.

نلسون در 2 تا 3 فوریه از آنکارا، پایتخت ترکیه و مرکز مالی استانبول بازدید خواهد کرد. سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که او به شرکت‌ها و بانک‌ها هشدار می‌دهد که باید از تراکنش‌های مربوط به انتقال فناوری با استفاده دوگانه که در نهایت می‌تواند توسط ارتش روسیه استفاده شود، اجتناب کنند.

اقلام دو منظوره می توانند کاربردهای تجاری و نظامی داشته باشند.

واشنگتن و متحدانش از زمان حمله به این کشور چندین دور تحریم را علیه مسکو اعمال کرده اند که منجر به کشته و زخمی شدن هزاران نفر و تبدیل شدن شهرهای اوکراین به ویرانه شده است.

ترکیه تهاجم روسیه را محکوم کرده و پهپادهای مسلح به اوکراین فرستاده است. در عین حال، با تحریم های غرب علیه روسیه مخالف است و روابط نزدیکی با مسکو و کیف، همسایگان خود در دریای سیاه دارد.

همچنین تجارت و گردشگری با روسیه را افزایش داده است. برخی از شرکت های ترکیه ای دارایی های روسیه را از شرکای غربی خریداری کرده یا به دنبال خرید آن هستند که به دلیل تحریم ها عقب نشینی می کنند، در حالی که برخی دیگر دارایی های بزرگی را در این کشور نگهداری می کنند.

اما آنکارا متعهد شده است که تحریم های بین المللی در ترکیه دور زده نخواهد شد.

واشنگتن همچنین نگران دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران است.

ایالات متحده ماه گذشته تحریم هایی را علیه سیتکی آیان تاجر برجسته ترکیه ای و شبکه شرکت هایش اعمال کرد و او را متهم کرد که به عنوان تسهیل کننده فروش نفت و پولشویی به نمایندگی از سپاه پاسداران ایران عمل می کند.

سخنگوی نلسون گفت در حالی که در امارات متحده عربی است، به “رعایت ضعیف تحریم ها” در این کشور اشاره خواهد کرد.

واشنگتن مجموعه‌ای از تحریم‌ها را علیه شرکت‌های مستقر در امارات متحده عربی به دلیل فرار از تحریم‌های مرتبط با ایران اعمال کرده و روز پنجشنبه یک شرکت هواپیمایی مستقر در امارات را به دلیل حمایت از شرکت مزدور روسی واگنر، که در اوکراین می‌جنگد، تعیین کرد.

(گزارش توسط دافنه پسالداکیس و هومیرا پاموک؛ ویرایش توسط دان دورفی و لزلی آدلر)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.