نرخ تورم مثبت استرالیا/دلار استرالیا از 0.6900 عبور کرد.

AUD/USD با قیمت ملایمی باقی می ماند اما نمی تواند داده های قوی استرالیا را تشویق کند. خرده فروشی استرالیا، شاخص قیمت مصرف کننده ماهانه از پیش بینی ها و پیش بینی های بازار در ماه نوامبر عبور کرد. اعداد و ارقام تورم چین به دنبال مسیرهای روشنی نسبت به CPI آمریکا هستند. AUD/USD 0.6900

کد خبر : 304993
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۰:۴۰
نرخ تورم مثبت استرالیا/دلار استرالیا از 0.6900 عبور کرد.


  • AUD/USD با قیمت ملایمی باقی می ماند اما نمی تواند داده های قوی استرالیا را تشویق کند.
  • خرده فروشی استرالیا، شاخص قیمت مصرف کننده ماهانه از پیش بینی ها و پیش بینی های بازار در ماه نوامبر عبور کرد.
  • اعداد و ارقام تورم چین به دنبال مسیرهای روشنی نسبت به CPI آمریکا هستند.

AUD/USD 0.6900 را سوراخ می کند در حالی که یک تیک کوچک به سمت شمال در داده های خوش بین استرالیا در اوایل چهارشنبه چاپ می کند. با این حال، خریداران جفت استرالیایی در برابر اعداد کلیدی تورم چین محتاط به نظر می رسند.

خرده‌فروشی‌های فصلی استرالیا در مقایسه با پیش‌بینی‌های قبلی 0.6 درصد و 0.2- درصد رشد 1.4 درصدی را در مقایسه با پیش‌بینی‌های بازار -5.7 درصد و پیش‌بینی‌های قبلی -3.9 درصدی 7.4 درصد افزایش دادند.

شایان ذکر است که شکست دلار آمریکا در حفظ جهش اصلاحی روز قبل نیز پشتوانه بهبود جفت AUD/USD در بحبوحه بازارهای کساد است.

با این حال، شاخص دلار آمریکا (DXY) همچنان به سمت رقم دور 103.00، در حدود 103.20 تا زمان انتشار، تحت فشار باقی می‌ماند، زیرا نتوانست جهش روز سه‌شنبه را از پایین‌ترین سطح هفت ماهه خود ادامه دهد. با انجام این کار، دلار بازدهی ضعیف خزانه داری ایالات متحده را دنبال می کند و در عین حال انفعال بازار را در برابر داده های شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) ایالات متحده به تصویر می کشد.

بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده 10 واحد پایه (bps) افزایش یافت و به 3.61 درصد رسید، به دنبال یک جهش اصلاحی برای کاهش روند نزولی دو روزه روز قبل. با این حال، کوپن های اوراق قرضه معیار تا زمان انتشار به 3.60 درصد کاهش می یابد. همین امر به بسته شدن خوش‌بینانه وال استریت می‌پیوندد تا به S&P 500 Futures کمک کند سودهای ملایمی را چاپ کند و بر تقاضای امن دلار آمریکا تاثیر بگذارد.

با این حال، باید توجه داشت که به نظر می رسد پیش بینی های اقتصادی ضعیف بانک جهانی (WB) خریداران AUD/USD را به دلیل وضعیت فشارسنج ریسک و همچنین روابط نزدیک با چین به چالش می کشد. بر اساس گزارش رویترز، بانک جهانی روز سه شنبه اعلام کرد که انتظار دارد اقتصاد جهانی در سال 2023 به میزان 1.7 درصد رشد کند که به شدت کمتر از 3 درصد در پیش بینی ژوئن است. این موسسه مستقر در واشنگتن همچنین با اشاره به مقیاس کندی های اخیر، ترس از رکود جهانی را افزایش داد. بانک جهانی به نقل از رویترز، علاوه بر این، “رشد چین در سال 2022 به دلیل قرنطینه های ناشی از کووید به 2.7 درصد کاهش یافت، اما برای سال 2023 به 4.3٪ بهبود خواهد یافت.”

با نگاه به آینده، اعداد تورم سرفصل چین برای معامله گران جفت AUD/USD در آستانه انتشار شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) که قرار است در روز پنجشنبه منتشر شود، بسیار مهم خواهد بود. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که CPI چین احتمالاً به 1.8 درصد در سال در مقابل 1.6 درصد قبل افزایش می‌یابد در حالی که شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) می‌تواند از -1.3 درصد قبلی به -0.1 درصد افزایش یابد. اگر داده‌های برنامه‌ریزی‌شده با پیش‌بینی‌های بازار خوش‌بینانه مطابقت داشته باشد، AUD/USD ممکن است شاهد افزایش بیشتر باشد، که عمدتاً به دلیل روابط تجاری آن با چین است.

تحلیل تکنیکال

گاوهای AUD/USD همچنان امیدوار به رسیدن به آهنربای روانی 0.7000 هستند، مگر اینکه شاهد بسته شدن روزانه به زیر 200-DMA، در 0.6835 در زمان مطبوعات باشند.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.