خیابان‌های آرام، شرکت‌های محتاط، خروج آهسته چین از کووید صفر را نشان می‌دهند

[ad_1] اگرچه دولت در روز چهارشنبه بخش‌های کلیدی کنترل‌های سخت‌گیرانه‌ای را که تا حد زیادی از همه‌گیری در سه سال گذشته دور نگه داشته بود، کاهش داد، به نظر می‌رسد بسیاری از مردم و کسب‌وکارها نسبت به رهایی از قید و بندها خیلی احتیاط کنند. در شهر مرکزی ووهان، جایی که بیماری همه گیر در

کد خبر : 291496
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
خیابان‌های آرام، شرکت‌های محتاط، خروج آهسته چین از کووید صفر را نشان می‌دهند

[ad_1]

اگرچه دولت در روز چهارشنبه بخش‌های کلیدی کنترل‌های سخت‌گیرانه‌ای را که تا حد زیادی از همه‌گیری در سه سال گذشته دور نگه داشته بود، کاهش داد، به نظر می‌رسد بسیاری از مردم و کسب‌وکارها نسبت به رهایی از قید و بندها خیلی احتیاط کنند.

در شهر مرکزی ووهان، جایی که بیماری همه گیر در اواخر سال 2019 شیوع پیدا کرد، در برخی از مناطق شلوغ با مسافران در روز جمعه، نشانه های حیات بیشتری مشاهده شد. اما مردم محلی می گویند که بازگشت به حالت عادی هنوز فاصله زیادی دارد.

یک راننده تاکسی به نام وانگ که نخواست نام کامل خود را بیان کند، گفت: “آنها اقدامات را کاهش داده اند، اما هنوز کسی در موردش نیست.”

«این جاده‌ها، این خیابان‌ها را می‌بینی… آنها باید شلوغ و پر از مردم باشند. اما کسی نیست اینجا مرده است.»

با این حال، چین در چند هفته گذشته با اعتراضات علیه محدودیت‌های خفه‌کننده کووید در بسیاری از شهرهای کشور که بزرگترین نمایش نارضایتی عمومی از زمان روی کار آمدن رئیس‌جمهور شی جین پینگ در یک دهه پیش بود، آرام بوده است.

تغییر ذهنیت

کمی بیش از یک ماه پس از اینکه کمیسیون ملی بهداشت بر تعهد خود به سیاست سختگیرانه مهار ویروس تاکید کرد و گفت که “اولویت مردم و زندگی ها را قرار می دهد”، به نظر می رسد عقب نشینی از “صفر کووید” و مقامات اکنون به مردم می گویند که آنها کمتر دارند. ترسیدن.

ژونگ نانشان، یک اپیدمیولوژیست برجسته چینی که به دلیل مبارزه با اپیدمی سارس در سال 2003 مشهور است، در اظهارنظرهای گزارش شده توسط روزنامه مردمی که تحت کنترل حزب کمونیست حاکم است، گفت که 99 درصد از افرادی که اکنون به این ویروس آلوده شده اند، طی 7 تا 10 روز بهبود می یابند.

اما نشانه هایی وجود دارد که پیام جدید اطمینان بخش هنوز باید بسیاری از 1.4 میلیارد نفر از مردم کشور را متقاعد کند.

با کاهش نیاز به آزمایش و اجازه به اکثر افراد آلوده در خانه ایزوله شدن، برخی آزادی های جدید را پذیرفته اند. برای دیگران، عاداتی که تحت ماه‌ها قرنطینه‌های خفه‌کننده شکل گرفته‌اند، به سختی شکسته می‌شوند.

در ساعات اوج شلوغی مسافران در متروی پکن در صبح جمعه، چندین صندلی خالی وجود داشت، حتی اگر شهر این هفته نیاز به نشان دادن تست های منفی برای سوار شدن به قطار یا ورود به دفاتر را کاهش داد.

“آشوب” در پیش است

تولیدکنندگان و غذاخوری‌ها نیز محتاط هستند و محدودیت‌های COVID-19 را حفظ می‌کنند تا زمانی که تصویر واضح‌تری از اینکه چگونه محل‌های کار تحت تأثیر کاهش اقدامات سخت‌گیرانه قرار می‌گیرد، به دست آورند.

شرکت‌ها به رویترز گفتند که انتظار دارند با دوره‌های غیبت طولانی‌مدت کارگران بیمار دست و پنجه نرم کنند که ممکن است برای ماه‌ها مانع از کار شود.

در مرکز شهر پکن در روز جمعه، رستورانی در یک مرکز خرید که غذاهای محلی سرو می‌کند، هنوز سرویس غذاخوری را ارائه نمی‌کند، در حالی که سایرین در همان طبقه این کار را انجام می‌دهند.

یکی از کارکنان به رویترز که خواست نامش فاش نشود به رویترز گفت: «اگرچه اکنون به ما اجازه داده شده که خدمات غذاخوری را از سر بگیریم، کارکنان ما بیمار هستند و هنوز در خانه هستند، بنابراین دست کافی برای سرو غذا نداریم.

آمار فعلی 5235 مورد مرگ ناشی از کووید در چین، بخش کوچکی از جمعیت 1.4 میلیارد نفری این کشور است و طبق استانداردهای جهانی بسیار پایین است. برخی از کارشناسان هشدار داده اند که اگر خروج بیش از حد عجولانه باشد، تلفات ممکن است به بالای 1.5 میلیون افزایش یابد.

تحلیلگران انتظار دارند که اقتصاد چین در اواخر سال آینده به حالت اولیه بازگردد، زیرا این کشور مسیر صخره‌ای را دنبال می‌کند که بقیه جهان برای باز شدن و زندگی با این بیماری پیموده است. اما افزایش عفونت ها احتمالاً رشد را در چند ماه آینده کاهش می دهد.

یک نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرد که رشد چین در سال 2022 به 3.2 درصد کاهش می‌یابد که بسیار کمتر از هدف رسمی حدود 5.5 درصد است که یکی از بدترین عملکردها در تقریباً نیم قرن اخیر است.

جفری گلدشتاین، مشاور مستقر در چین که به برندهای خارجی در تولید کالا در آسیا کمک می کند، گفت: «چین سه سال عقب است، بنابراین آنچه قرار است در چین بیفتد همان اتفاقی است که در بقیه جهان رخ داده است.

“هرج و مرج به وجود خواهد آمد.”

(گزارش توسط رایان وو، برنارد اور و اتاق خبر پکن، برندا گو و جاش هورویتز در شانگهای و مارتین پولارد در ووهان؛ نویسنده جان گدی؛ ویرایش توسط سایمون کامرون مور)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.