دلار در تلاش است تا جای خود را در حالی که نگرانی های رکود در حال جوشیدن است، پیدا کند

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: اسکناس های صد دلاری آمریکا در این تصویر که در 7 فوریه 2011 در سئول گرفته شده است، دیده می شود. رویترز/لی جائه وون/عکس فایل نوشته کوین باکلند توکیو (رویترز) – در حالی که سرمایه گذاران چشم انداز سیاست فدرال رزرو را در بحبوحه نگرانی ها مبنی بر اینکه نرخ

کد خبر : 291147
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
دلار در تلاش است تا جای خود را در حالی که نگرانی های رکود در حال جوشیدن است، پیدا کند

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: اسکناس های صد دلاری آمریکا در این تصویر که در 7 فوریه 2011 در سئول گرفته شده است، دیده می شود. رویترز/لی جائه وون/عکس فایل

نوشته کوین باکلند

توکیو (رویترز) – در حالی که سرمایه گذاران چشم انداز سیاست فدرال رزرو را در بحبوحه نگرانی ها مبنی بر اینکه نرخ های بهره بالا می تواند به رکود دامن بزند، ارزیابی کردند، دلار آمریکا برخی از کاهش های روز گذشته را پس گرفت.

در حالی که بازدهی بلندمدت ژاپن توسط بانک مرکزی نزدیک به صفر است، ین کاهش یافت زیرا بازدهی بلندمدت خزانه‌داری آمریکا به پایین‌ترین حد سه ماه اخیر رسید.

در همین حال، پس از اینکه چین کاهش محدودیت‌های سرکوب‌کننده کووید را آشکار کرد، یوان نزدیک به بالاترین حد در سه ماه اخیر رسید.

ارزش دلار – که ارزش دلار را در مقابل شش همتای خود اندازه گیری می کند – در جلسه آسیایی با 0.19 درصد افزایش به 105.33 رسید و پس از افت 0.42 درصدی یک شبه که اولین کاهش از روز جمعه بود، جهش کرد.

در حالی که سرمایه‌گذاران پیش‌بینی می‌کردند که فدرال رزرو به زودی سرعت انقباض خود را کاهش دهد، آمارهای خوش‌بینانه اخیر ایالات متحده، اشتغال، خدمات و کارخانه‌ها بر عدم اطمینان سرمایه‌گذاران در مورد چشم‌انداز سیاست افزوده است.

قیمت بازارهای پول 91 درصد احتمال دارد که کمیته بازار آزاد فدرال تعیین کننده سیاست، نرخ ها را در 14 دسامبر به نصف واحد افزایش دهد، با احتمال تنها 9 درصد برای افزایش 75 واحد پایه دیگر. در حال حاضر نرخ‌ها در ماه می به پایین‌تر از 5 درصد می‌رسد.

سیاست گذاران فدرال رزرو از دیدن آخرین داده های تورم مصرف کننده یک روز قبل از تصمیم گیری سود خواهند برد.

کارول کنگ، استراتژیست در Commonwealth Bank of Australia (OTC:) “نااطمینانی در مورد چشم انداز تورم نشان می دهد که این ریسک همچنان بالا است که FOMC سیاست را برای مدت طولانی تری در یک سطح محدود نگه می دارد و به نوبه خود اقتصاد را به سمت رکود عمیق تر می کشاند.” در یادداشت مشتری نوشت.

FOMC ممکن است سرعت افزایش نرخ بهره خود را در هفته آینده به 50 واحد کاهش دهد، اما اگر تورم به طور مداوم کاهش نیابد، خطرات صعودی برای سیاست FOMC باقی خواهد ماند.

بازدهی بلندمدت خزانه داری یک شبه به کمترین میزان در سه ماه اخیر یعنی 3.402 درصد سقوط کرد، اما در توکیو به حدود 3.46 درصد بازگشت.

جفت دلار-ین که به شدت نسبت به بازدهی آمریکا حساس است، پس از کاهش 0.34 درصدی ارزش یک شبه، 0.37 درصد جهش کرد و به 137.06 رسید. با این حال، به طور گسترده تر، این جفت پس از سقوط به پایین ترین سطح از اواسط آگوست هفته گذشته در 133.62 به تثبیت خود ادامه داد.

در جبهه سیاسی ایالات متحده، دموکرات ها پس از پیروزی اندک رافائل وارنوک، رئیس جمهور فعلی در جورجیا، بر هرشل واکر، ستاره سابق فوتبال مورد حمایت دونالد ترامپ، اکثریت ضعیف خود را در سنا تقویت کردند، اگرچه تاثیر آن بر دلار محدود بود.

“من فکر می کنم کاتالیزور اولیه دلار همان کاری خواهد بود که فدرال رزرو انجام می دهد، زیرا به نظر می رسد کنگره پس از انتخابات ریاست جمهوری 2024 همچنان تقسیم خواهد شد، مگر اینکه جمهوری خواهان به نحوی دست به کار شوند و موج قرمز بسیار قوی داشته باشند، اما اینطور نیست. ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA، می گوید: به نظر می رسد که اوضاع به همین شکل پیش می رود.

یورو در 1.0505 دلار ثابت بود، در حالی که استرل با 0.18 درصد کاهش به 1.2190 دلار رسید.

یورو اخیراً با نشانه هایی افزایش یافته است که نشان می دهد رکود اقتصادی اروپا ممکن است آنطور که قبلاً تصور می شد بد نباشد. بانک مرکزی اروپا سیاست را در 15 دسامبر بررسی خواهد کرد. بانک انگلستان سیاست را در همان روز تعیین می کند.

دلار استرالیا و نیوزلند حساس به ریسک اندکی کاهش یافت و با 0.16 درصد کاهش به 0.67145 دلار و 0.06 درصد کاهش در 0.6353 دلار رسید. ارزها در یک شبه به ترتیب 0.56% و 0.61% افزایش یافتند.

دلار آمریکا در معاملات فراساحلی با 0.1 درصد افزایش به 6.9670 یوان رسید و بخشی از کاهش 0.34 درصدی خود را از روز چهارشنبه، زمانی که دولت چین اعلام کرد کاهش برخی اقدامات COVID-19 را که به شدت اقتصاد را مختل کرده است، پس گرفت.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.