در مسابقه قهرمانی، “Chocolatito” برای رهبر نیکاراگوئه دانیل اورتگا مبارزه می کند

گونزالس، 35 ساله، یک مبارز سبک وزن که به دلیل سرعت تاول‌آمیز و تمایل به پوشیدن پرچم ساندینیستا به شورت بوکسش دوخته شده است، شهرت دارد. دشمن قدیمی خوان فرانسیسکو استرادا. برای اورتگا، پیروزی گونزالس و استقبال از یک قهرمان تلویزیونی می‌تواند حواس پرتی را از افزایش نارضایتی ناشی از تورم فزاینده، سرکوب گسترده و

کد خبر : 289059
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶
در مسابقه قهرمانی، “Chocolatito” برای رهبر نیکاراگوئه دانیل اورتگا مبارزه می کند


گونزالس، 35 ساله، یک مبارز سبک وزن که به دلیل سرعت تاول‌آمیز و تمایل به پوشیدن پرچم ساندینیستا به شورت بوکسش دوخته شده است، شهرت دارد. دشمن قدیمی خوان فرانسیسکو استرادا.

برای اورتگا، پیروزی گونزالس و استقبال از یک قهرمان تلویزیونی می‌تواند حواس پرتی را از افزایش نارضایتی ناشی از تورم فزاینده، سرکوب گسترده و انزوای بین‌المللی کشور منحرف کند.

تیزیانو بردا، تحلیلگر گروه بحران در آمریکای مرکزی گفت: «وجهه عمومی اورتگا به دلیل سرکوب مداوم مخالفان از زمان شروع اعتراضات گسترده در سال 2018 به شدت آسیب دیده است.

با این حال، دیگر مشخص نیست که گونزالس همان مشت پوپولیستی را انجام می دهد.

حمایت بوکسور از تلاش‌های اورتگا برای حفظ قدرت و پلیس ملی نیکاراگوئه، که توسط ایالات متحده به دلیل “نقض جدی حقوق بشر” در اعتراضات سال 2018 تحریم شد، گونزالس را به یک چهره عمیقاً تفرقه‌انگیز تبدیل کرده است.

بوکسورها، بازیکنان فوتبال و ستارگان بیسبال نقش مهمی در تقویت پایگاه اورتگا در میان فقیرترین و پرحاشیه ترین مردم نیکاراگوئه داشته اند.

در مقابل، دولت اورتگا به ورزشکاران انعطاف پذیر با پرداخت حقوق، خانه سازی و استفاده از نهادهای دولتی برای کمک به آنها پاداش داده است.

دولت اورتگا زمانی که گونزالس اولین عنوان جهانی خود را در سال 2008 به دست آورد، خانه ای به او هدیه داد و در سال 2020 دادگاه تصمیمی 1.15 میلیون دلاری به نفع او علیه یکی از بزرگترین مشاغل خانوادگی در نیکاراگوئه صادر کرد.

کامیلو ولاسکوئز مجیا، روزنامه نگار ورزشی نیکاراگوئه، با مقایسه پروژه اورتگا با «نان و سیرک» روم باستان، زمانی که امپراتوران از سرگرمی برای تسکین نارضایتی عمومی استفاده می کردند، گفت: «ورزش در نیکاراگوئه به عنوان یک سیاست عمومی استفاده می شود. مجیا گفت: «رومن بخشی از این ساختار است. “او کلیدی است.”

روزاریو موریلو، معاون رئیس‌جمهور اورتگا، که بر ارتباطات دولت نظارت می‌کند، به درخواست تفصیلی رویترز برای اظهارنظر در پاسخ گفت: «از علاقه شما متشکرم».

گونزالس به درخواست مصاحبه پاسخ نداد و نماینده قانونی او به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ نداد.

گونزالس با زبان نرم اورتگا را در گردهمایی‌های سیاسی در آغوش می‌کشد، تی‌شرت‌هایی که چهره رئیس‌جمهور و کلاه‌ها و ژاکت‌هایی با شعارهای حزب حاکم ساندینیستا بر تن دارد و به دیگر چهره‌های ورزشی در حمایت از دولت می‌پیوندد.

روزندو آلوارز و ریکاردو مایورگا قهرمانان سابق بوکس جهان از اورتگا حمایت کردند. جاناتان لوایسیگا، پارچ نیویورکی یانکیز، ماه گذشته به نیکاراگوئه پرواز کرد تا در انتخابات شهرداری که توسط مخالفان تحریم شده بود، شرکت کند. ساندینیستها اکنون کنترل تمامی 153 شهرداری را در دست دارند.

مارکوس کابالیرو، مربی گونزالس به رویترز گفت که انتقاد از بوکسور او ناعادلانه بود. او گفت که ورزشکاران در کشورهای دیگر باورهای سیاسی خود را بدون هیچ ضربه ای نشان می دهند.

کابالرو گفت: “مردم متنفر خواهند شد و شما افرادی (دیگر) خواهید داشت که شما را دوست دارند و شما ادامه می دهید.” وی افزود که گونزالس یک وطن پرست بود که بیشتر روزهای خود را با خواندن کتاب مقدس می گذراند.

بسیاری از نیکاراگوئه ای ها مخالف هستند. آنها گونزالس را توانمندساز آنچه اپوزیسیون “دیکتاتوری” می نامد می بینند.

گابریلا هرناندز، 23 ساله، یک دانشجوی نیکاراگوئه ای که در کاستاریکا تبعید شده است، گفت: «شکلاتیتو همدست دولت است. او امیدوار است که گونزالس توسط استرادا، مکزیکی، کوبیده شود.

او نماینده نیکاراگوئه نیست. او نماینده خانواده اورتگا است.

“ابزار سرکوب کننده”

گونزالس که در یک محله فقیر نشین ماناگوا بزرگ شد، دوران کودکی را با شکم خالی پشت سر گذاشت. او بعداً به یاد می آورد که در طول جلسات تمرین تنبیهی فقط توسط انبه یا آب شیرین نگه داشته شده است.

این مبارز 5 فوت 3 اینچی (160 سانتی متری) در دهه 1990 زمانی که پدرش او را با الکسیس آرگوئلو، بزرگ بوکس فقید، متحد دیکتاتور نیکاراگوئه آناستاسیو سوموزا در دوران اوج دهه 1970 خود آشنا کرد، طلا را به دست آورد.

پس از سرنگونی سوموزا در سال 1979، ساندینیستها اموال آرگوئلو را تصرف کردند. آنها بعداً از جذابیت انتخاباتی بوکسور کاریزماتیک استفاده کردند و آرگوئلو در سال 2008 با یک برگه ساندنیستا به عنوان شهردار ماناگوا انتخاب شد.

تحت آموزش آرگوئلو، گونزالس به یک فشفشه بوکسور تبدیل شد و رگبارهای آتش سریع مشت‌ها را با دفاع باله‌ای ترکیب کرد. او به عنوان قهرمانی جهان در چهار وزن ادامه داد، یکی بهتر از آرگوئلو.

بلافاصله پس از اینکه گونزالس در سال 2005 حرفه ای شد، اورتگا به قدرت بازگشت و شروع به خواستگاری با ستاره های ورزشی کرد. او یک لیگ بیسبال آماتور ملی را ایجاد کرد که توسط دولت های شهری تامین می شد. در همین حال، بسیاری از تیم های فوتبال عملاً توسط مقامات منطقه ای تأمین مالی می شوند.

گونزالس که از یک خانواده ساندینیستا بود، نیازی به خواستگاری نداشت. به گفته آلمانی گارسیا، روزنامه نگاری که کتابی درباره گونزالس نوشت، او پس از آن که در نوجوانی در ورزشگاه آرگوئلو به او کمک هزینه های اندکی پرداخت کردند، با ساندینیستاها پیوند برقرار کرد.

منتقدانی که مدعی هستند اورتگا چندین بار از قوه قضائیه برای کمک به گونزالس استفاده کرده است، می گویند این رابطه سودمند خواهد بود.

در سال 2011، زمانی که همسر اول گونزالس، راکل دونا، او را به آزار خانگی متهم کرد، یک قاضی پرونده را رد کرد. گونزالس اشتباه خود را انکار کرد. او در سال 2011 گفت: “این نادرست است.”

در سال 2014، پس از اینکه برادر گونزالس، میلتون، با یک کوله پشتی حاوی گلوله، ترازو و 1.5 گرم پودر سفید دستگیر شد، یک قاضی اتهامات قاچاق مواد مخدر را رد کرد.

مقامات گفتند که یک آزمایش آزمایشگاهی بعدی نشان داد که این ماده پودر تالک است که در میان سوء ظن اورتگا از متحد خود خشمگین شد. میلتون گونزالس همیشه تخلفات خود را رد کرده است.

در سال 2015، در اوج قدرت، گونزالس توسط ESPN و مجله Ring به عنوان بهترین مبارز “پوند به پوند” در جهان معرفی شد و تاج را از فلوید می ودر، فوق ستاره بازنشسته، گرفت.

دو سال بعد، خانواده ثروتمند کوئن با گونزالس قرارداد بستند تا در ازای دریافت خانه ای به ارزش 150000 دلار، گروه Grupo Coen خود را در سه مبارزه قهرمانی جهان معرفی کند.

در آوریل 2018، در حالی که امواج اعتراضات ضد اورتگا نیکاراگوئه را تشنج کرد، پیرو کوئن، یکی از فرزندان خانواده، در تلویزیون زنده نشان داده شد که روی ماشین خود می پرد و پرچم نیکاراگوئه، نماد جنبش، را در میان دریای معترضان باز می کند.

اوباش ساندینیستا به 1000 هکتار از زمین های خانواده کوئن یورش بردند و آن را اشغال کردند.

رابطه گونزالس با گروه کوئن نیز به هم خورد. در سال 2019، او پس از اینکه گروه کوئن از پرداخت پول به بوکسور امتناع کرد، شکایت کرد و ادعا کرد که او به اندازه کافی در مسابقات قهرمانی جهان شرکت نکرده است تا بتواند قرارداد خود را تکمیل کند.

دادگاه های نیکاراگوئه در اکتبر 2020 به گونزالس 1.15 میلیون دلار غرامت پرداخت کردند و حساب های بانکی گروه کوئن را تا زمانی که هزینه های سنگین قانونی گونزالس را پرداخت نکردند مسدود کردند.

اتاق بازرگانی نیکاراگوئه آمریکا این حکم و «استفاده از قدرت قضایی به عنوان ابزاری سرکوبگر» را محکوم کرد.

موریلو به ادعاهایی که دولت اورتگا از قوه قضاییه برای مجازات دشمنان خود استفاده می کند پاسخی نداد.

اما مشارکت ساندینیستا ادامه یافت. یک هفته پس از اینکه گونزالس در دومین مبارزه خود در مارس سال گذشته عناوین خود را به استرادا از دست داد، این بوکسور یک رالی با اورتگا که او را به عنوان “قهرمان قهرمانان” تحسین کرد، تیتر کرد.

طبق اسناد دادگاهی که رویترز مشاهده کرده است، امسال، دادگاه ها 150000 دلار اضافی به گونزالس در برابر گروه Grupo Coen محکوم کردند.

گروه کوئن از اظهار نظر خودداری کرد.

با پیر شدن بوکسور از مبارزات بزرگ روز، مربی کابالرو گفت که گونزالس روی تامین آینده مالی خانواده خود متمرکز است.

او گفت: “او می داند که باید بقیه عمرش را با پولی که به دست آورده زندگی کند.”

(گزارش توسط درازن جورجیک در مکزیکوسیتی؛ ویرایش توسط استفان آیزنهامر و سوزان گلدنبرگ)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.