یک مقام سابق کره جنوبی به دلیل قتل یک مرد توسط کره شمالی دستگیر شد

[ad_1] پرونده قتل جنجال برانگیخته است زیرا خانواده این مقام، لی دائه جون، ادعاهای دولت مون جائه این، رئیس جمهور سابق، مبنی بر اینکه وی به دلیل بدهی های قمار، مشکلات روحی و روانی و زندگی ناخوشایند به دنبال فرار به شمال بوده است را رد کردند. . دولت یون سوک یول، رئیس جمهور فعلی،

کد خبر : 288985
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱
یک مقام سابق کره جنوبی به دلیل قتل یک مرد توسط کره شمالی دستگیر شد

[ad_1]

پرونده قتل جنجال برانگیخته است زیرا خانواده این مقام، لی دائه جون، ادعاهای دولت مون جائه این، رئیس جمهور سابق، مبنی بر اینکه وی به دلیل بدهی های قمار، مشکلات روحی و روانی و زندگی ناخوشایند به دنبال فرار به شمال بوده است را رد کردند. .

دولت یون سوک یول، رئیس جمهور فعلی، این تفسیر را تغییر داده و گفته است که هیچ مدرکی دال بر تلاش برای فرار وجود ندارد. دادستان ها همچنین تحقیقاتی را در مورد مرگ لی و پرونده ای در سال 2019 آغاز کردند که طی آن دو ماهیگیر کره شمالی بر خلاف میل خود به این کشور منزوی اخراج شدند.

مشاور امنیت ملی وقت مون، سو هون، با اتهاماتی مواجه است که او دستور داده بود گزارش های اطلاعاتی برای پنهان کردن قتل لی و شواهد دستکاری شده برای حمایت از ادعای فرار حذف شود.

دادگاه منطقه مرکزی سئول، پس از بررسی 19 ساعته، روز شنبه حکم بازداشت سوه را با استناد به “شدت موضوع، وضعیت مظنون و خطر نابودی شواهد” صادر کرد.

سو، که به عنوان رئیس جاسوسی نیز خدمت می کرد، هنگام حضور در جلسه از پاسخگویی به سوالات خبرنگاران خودداری کرد، اما این اتهامات را رد کرده و دولت یون را به انتقام گیری سیاسی متهم کرد.

سو در ماه اکتبر در یک کنفرانس خبری گفت: «غیرقابل تصور است که پرونده ای را که جان و ناموس یک شهروند را به خطر می اندازد، دستکاری کنیم.

حزب حاکم قدرت مردمی یون گفت که مون و دستیارانش «نه تنها اجازه ندادند لی بمیرد، بلکه افتخار او را با ادعای جدایی‌اش در حالی که روی پوسته‌های تخم‌مرغ اطراف رژیم کیم جونگ اون (رهبر کره شمالی) قدم می‌زد، کشتند.

پیپل پاور در بیانیه ای گفت: “اکنون تنها یک نفر فراتر از خط حقیقت باقی مانده است – رئیس جمهور سابق مون.”

دفتر یون فوراً به درخواست اظهارنظر پاسخ نداد، اما گفته است که دادستان ها مستقل عمل می کنند و در تحقیقات آنها دخالتی نداشته است.

دستگیری سو، بحث‌هایی را در میان قانون‌گذاران برانگیخت که آیا دادستان‌ها تحقیقات را برای پیگیری اتهامات جنایی علیه مون، که تا پایان دوره ریاست‌جمهوری خود در ماه می اولویت داشت، گسترش خواهند داد.

مون این تحقیقات را “بیش از حد” محکوم کرد و این هفته بیانیه ای صادر کرد و دولت یون را به ادعاهای بی اساس و سیاسی کردن مسائل امنیتی متهم کرد.

برادر لی، لی رائه جین، بیانیه‌ای صادر کرد و اظهارات مون را رد کرد و گفت که دولت او نتوانست لی را نجات دهد و اکنون روی «واژه‌بازی» است. او بدون ارائه هیچ مدرکی برای حمایت از ادعای خود، از مون انتقاد کرد که دلیلی برای نشان دادن اینکه چرا برادرش از کار خارج نشده است.

(گزارش توسط Hyonhee Shin؛ ویرایش توسط Lincoln Feast.)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.