اوپک پلاس، کلاه های نفتی و سیاست کووید چین

[ad_1] به نظر می رسد در حال ورود به یک دوره تعیین کننده برای بازار جهانی نفت هستیم. قیمت‌های نفت خام در ماه‌های اخیر به دلیل نگرانی‌های پیرامون تقاضای جهانی ویران شده است. به نظر می رسد نه تنها بسیاری از کشورها به سمت رکود اقتصادی پیش می روند، بلکه چین، بزرگترین واردکننده نفت جهان،

کد خبر : 287302
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰
اوپک پلاس، کلاه های نفتی و سیاست کووید چین

[ad_1]

به نظر می رسد در حال ورود به یک دوره تعیین کننده برای بازار جهانی نفت هستیم.

قیمت‌های نفت خام در ماه‌های اخیر به دلیل نگرانی‌های پیرامون تقاضای جهانی ویران شده است. به نظر می رسد نه تنها بسیاری از کشورها به سمت رکود اقتصادی پیش می روند، بلکه چین، بزرگترین واردکننده نفت جهان، همچنان به دنبال سیاست تهاجمی خود برای مقابله با کووید صفر است.

این منجر به کاهش قیمت نفت به پایین‌ترین سطح خود از ژانویه شده است که به نوبه خود منجر به این گمانه‌زنی شده است که اوپک پلاس می‌تواند در نشست 4 دسامبر خود با کاهش بیشتر تولید موافقت کند تا از قیمت‌های نفت حمایت کند.

نشست روز یکشنبه اوپک پلاس یک روز قبل از آغاز ممنوعیت اروپا بر نفت خام دریایی روسیه برگزار می شود. این بسته جدید تحریم‌ها همچنین شرکت‌های اروپایی – که بر بازار بیمه نفت‌کش‌ها تسلط دارند – را از بیمه کشتی‌های حامل نفت روسیه به کشورهای ثالث منع می‌کند، مگر اینکه نفت خام با قیمتی که غرب دیکته می‌کند مبادله شود.

در نتیجه، “سقف” بسیار تبلیغاتی روی نفت روسیه اعمال خواهد شد، اقدامی که برای محدود کردن درآمدهای نفتی مسکو و در عین حال حفظ جریان مهم نفت خام خود به بازار جهانی برای جلوگیری از افزایش قیمت نفت طراحی شده است.

با این حال، برخی از کشورها قبلاً اعلام کرده اند که در آن شرکت نخواهند کرد، به این معنی که کرملین باید نفتکش هایی را پیدا کند که بتوانند نفت خام خود را بدون بیمه غربی حمل کنند. اگر برای انجام این کار تلاش کند، عرضه جهانی تحت تأثیر قرار خواهد گرفت و قیمت ها احتمالاً افزایش خواهند یافت.

در همین حال، به دنبال ناآرامی های گسترده در سراسر کشور، گمانه زنی ها مبنی بر اینکه پکن ممکن است آماده باشد رویکرد عدم تحمل خود در برابر کووید-19 را کاهش دهد، وجود دارد. اخبار صبح امروز مبنی بر اینکه مقامات قصد دارند نرخ واکسیناسیون را در میان سالمندان افزایش دهند، توسط بسیاری به عنوان پیشروی برای بازگشایی اقتصاد چین تفسیر شده است.

این شایعات حاکی از افزایش بیش از 2 درصدی قیمت نفت و افزایش سهام هنگ کنگ در صبح روز سه شنبه بود و شاخص هانگ سنگ به پایان نشست 5.24 درصدی رسید.

این حدس و گمان می تواند به حمایت از قیمت سهام اپل کمک کند، قیمتی که در دو جلسه گذشته به دنبال گزارش هایی مبنی بر اینکه محدودیت های چینی Covid-19 می تواند باعث کسری قابل توجهی در تولید آیفون شود، طی دو جلسه گذشته 4.5 درصد کاهش یافته است.

در ماه اکتبر، نارضایتی ها از سیاست سختگیرانه کووید و حقوق، هزاران کارمند فاکسکان (بزرگترین سازنده آیفون اپل) را بر آن داشت تا با مدیریت در بزرگترین کارخانه تولید آیفون در جهان روبرو شوند که منجر به درگیری ها و مهاجرت گسترده کارگران شد.

در نتیجه، اوایل این ماه، اپل بیانیه‌ای منتشر کرد و گفت که کارخانه آن در ژنگژو “با ظرفیت کاهش قابل توجهی کار می کند”.
تا زمانی که چین از سیاست‌های کنونی کووید-19 خود خارج شود، اپل و سایر شرکت‌های فعال در این کشور احتمالاً همچنان با مشکلات تولید مواجه خواهند شد. بنابراین، دیدن واکنش بازار به آخرین شایعات پس از افتتاح وال استریت، جالب خواهد بود.

تصویر شده: Admirals MetaTrader 5 – نمودار هفتگی اپل. محدوده تاریخ: 3 آوریل 2016 – 28 نوامبر 2022. تاریخ ضبط: 29 نوامبر 2022. عملکرد گذشته یک شاخص قابل اعتماد برای نتایج آینده نیست.

سرمایه گذاری با دریاسالارها

با یک حساب Invest.MT5 از Admirals، می توانید سهام اپل و بیش از 4500 شرکت دیگر از سراسر جهان را خریداری کنید. سایر مزایای حساب Invest.MT5 عبارتند از:

برای ثبت نام برای حساب کاربری امروز روی بنر زیر کلیک کنید:

روی ابزارهای برتر دنیا سرمایه گذاری کنید

هزاران سهام و ETF در دسترس شماست

شروع به سرمایه گذاری کنید

این مطالب حاوی توصیه‌های سرمایه‌گذاری، توصیه‌های سرمایه‌گذاری، پیشنهاد یا درخواست برای هرگونه معامله در ابزارهای مالی نیست و نباید تفسیر شود. لطفاً توجه داشته باشید که چنین تحلیل معاملاتی یک شاخص قابل اعتماد برای عملکرد فعلی یا آتی نیست، زیرا ممکن است شرایط در طول زمان تغییر کند. قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، باید از مشاوران مالی مستقل مشاوره بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که خطرات را درک می کنید.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.