شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه پس از پرتاب ICBM درباره کره شمالی گفتگو خواهد کرد

[ad_1] (رویترز) – شورای امنیت سازمان ملل در نشستی در روز دوشنبه به درخواست ایالات متحده پس از آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای پیونگ یانگ با قابلیت رسیدن به سرزمین اصلی آمریکا، درباره کره شمالی بحث خواهد کرد. در بیانیه هیئت ایالات متحده در سازمان ملل آمده است که شورای امنیت 15 عضوی مسئولیت حفاظت

کد خبر : 282635
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۶:۵۱
شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه پس از پرتاب ICBM درباره کره شمالی گفتگو خواهد کرد

[ad_1]

(رویترز) – شورای امنیت سازمان ملل در نشستی در روز دوشنبه به درخواست ایالات متحده پس از آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای پیونگ یانگ با قابلیت رسیدن به سرزمین اصلی آمریکا، درباره کره شمالی بحث خواهد کرد.

در بیانیه هیئت ایالات متحده در سازمان ملل آمده است که شورای امنیت 15 عضوی مسئولیت حفاظت از صلح و امنیت جهانی و رژیم منع اشاعه و حفظ قطعنامه های خود را بر عهده دارد.

در این بیانیه با اشاره به حروف اول نام رسمی کره شمالی آمده است: «ما از همه اعضای شورای امنیت می‌خواهیم که این مسئولیت را جدی بگیرند و در محکومیت رفتار خطرناک و غیرقانونی کره شمالی متحد شوند».

در این بیانیه آمده است: «قطعنامه های مربوطه شورای امنیت باید به طور کامل اجرا شود و کره شمالی باید به خاطر نقض آن پاسخگو باشد».

یک مقام ارشد دولت آمریکا پیشتر گفته بود که آخرین آزمایش موشکی کره شمالی در اوایل روز جمعه از نوعی بود که “می تواند به بسیاری از کشورها ضربه بزند.”

این مقام گفت واشنگتن به طور منظم با چین در تماس است، چینی که همراه با روسیه از تلاش های اخیر آمریکا برای تقویت تحریم های سازمان ملل علیه کره شمالی به دلیل آزمایش های موشکی آن جلوگیری کرده است.

رسانه دولتی کره شمالی اعلام کرد که کیم جونگ اون، رهبر این کشور بر پرتاب روز جمعه نظارت داشته و متعهد شده است که با تهدیدات هسته ای آمریکا با سلاح هسته ای مقابله کند.

پرتاب روز جمعه پس از آن انجام شد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه با همتای چینی خود شی جین‌پینگ دیدار کرد و گفت پکن موظف است تلاش کند کره شمالی را از از سرگیری آزمایش‌های هسته‌ای منصرف کند، در حالی که مشخص نیست چین بتواند پیونگ یانگ را تحت تأثیر قرار دهد یا خیر.

چین و روسیه پس از آخرین آزمایش هسته‌ای کره شمالی در سال 2017 از تشدید تحریم‌ها حمایت کردند، اما هر دو در ماه مه تلاش آمریکا برای اعمال مجازات‌های بیشتر سازمان ملل را به دلیل پرتاب‌های موشک بالستیک جدید این کشور وتو کردند.

واشنگتن چین و روسیه را متهم کرده است که با ناتوانی در اجرای تحریم های موجود، برنامه های تسلیحاتی کره شمالی را فعال می کنند.

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه در نشستی منظم گفت که چین “مسئولیت دارد به کره شمالی شفاف سازی کند که پیونگ یانگ نباید در آزمایش های غیرقانونی هسته ای یا موشک های بالستیک شرکت کند.”

(گزارش توسط دافنه پسالداکیس و دیوید برانستروم؛ ویرایش توسط دانیل والیس)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.