بهترین راه برخورد با مردی که اهل چشم چرانی و هیزی است

شوهرم به خانم ها زیادی نگاه میکنه؛ چیکار کنم؟ به گزارش هوشمند نیوز، در این مقاله بررسی می‌کنیم که چرا برخی از مردان چشم چران هستند و با وجود اینکه همسرشان در کنارشان قرار دارد، اما به زنان دیگر هم نگاه می‌کنند. آیا این موضوع یک مشکل است یا طبیعی است، و سپس راهکارهایی را

کد خبر : 278757
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰:۴۹
بهترین راه برخورد با مردی که اهل چشم چرانی و هیزی است


شوهرم به خانم ها زیادی نگاه میکنه؛ چیکار کنم؟

به گزارش هوشمند نیوز، در این مقاله بررسی می‌کنیم که چرا برخی از مردان چشم چران هستند و با وجود اینکه همسرشان در کنارشان قرار دارد، اما به زنان دیگر هم نگاه می‌کنند. آیا این موضوع یک مشکل است یا طبیعی است، و سپس راهکارهایی را توضیح می‌دهیم که چگونه با این ویژگی و خصوصیت شوهرتان برخورد کنید.

دلایل چشم چران بودن مرد

او آن خانم را جذاب می‌بیند و به همین دلیل به او نگاه می‌کند.

او تصور می‌کند که اگر آن خانم در کنار او بود، رابطه‌شان چگونه می‌بود.

در ذهن خود آن خانم را تحسین می‌کند.

البته لازم به ذکر است که این نگاه‌ها اگر گاهی اتفاق بیفتند، ممکن است طبیعی باشند و هیچ خطری شما یا رابطه‌تان را تهدید نمی‌کند. در ادامه بیشتر این موضوع را توضیح خواهیم داد. شاید برای خانم‌ها هم اتفاق افتاده باشد که در یک جمعی یا در خیابان وقتی یک مردی را می‌بینند، به او نگاه می‌کنند و در فکرشان می‌گویند:«او چقدر جذاب است و اندام ورزیده‌ای دارد. چقدر زحمت کشیده است برای ساختن این اندام.» یا در تصورات‌شان خودشان را با آن مرد می‌بینند اما به زندگی مشترک‌شان طبق روال عادی ادامه می‌دهند و عاشق شوهرشان هستند، یا به عنوان مثال در هنگام تماشا فیلم در تلویزیون، به ظاهر یا رفتار خوب و جذاب یکی از بازیگران مرد فیلم یا سریال، واکنش مثبت نشان می‌دهند که ممکن است آن را با صدای بلند بازگو کنند، یا از فکرشان این واکنش مثبت بگذرد.

بنابراین همه آدم‌ها چه زن باشند و چه مرد، نسبت به آدم‌های جذاب و زیبا، واکنش مثبت نشان می‌دهند و به ذهن‌شان این فکر خطور می‌کند که:«اگر من در کنار آن شخص بودم، چه می‌شد؟» یا «خوش به حال همسرش که مرد یا زن به این جذابی و زیبایی دارد.» بنابراین این افکار و واکنش‌ها نسبت به دیگران، عادی است و آسیبی به رابطه یا زندگی مشترک نمی‌رساند. این یک حقیقت است که همیشه زیباتر و جذاب‌تر از همسر شما وجود دارد و اگر شما چنین شخصی رو ببینید، در مغزتان واکنش‌هایی رخ می‌دهد که ناشی از هورمون‌ها و انتقال‌دهنده‌های عصبی است، که با نگاه کردن به آن شخص، حس خوبی به شما دست می‌دهد اما این حس خوب باعث نمی‌شود که شما به سمت آن شخص بروید یا بخواهید با او ارتباط برقرار کنید یا ازدواج کنید. این احساسات و هیجانات، گذرا هستند و هیچ آسیبی را به زندگی مشترک‌تان نمی‌رسانند و شما همچنان مثل قبل، شوهرتان را یک فرد جذاب و خوب می‌بینیند که با او ازدواج کرده‌اید. این توضیحات را دادیم تا به این نتیجه برسیم که همیشه افراد جذاب‌تر و زیباتر وجود دارند و واکنش نشان دادن نسبت به آنها کاملا طبیعی است، مهم این است که در زندگی مشترک اختلالی ایجاد نشود. به خاطر داشته باشید که نگاه‌های شوهرتان به دیگران همیشه به معنی چشم چرانی و به این معانی نیست:

به این معنی نیست که شما دیگر برای او جذاب نیستید.

به این معنی نیست که او دیگر شما را دوست ندارد.

به این معنی نیست که او از رابطه جنسی‌تان راضی نیست و لذت نمی‌برد.

به این معنی نیست که او می‌خواهد از شما جدا شود و با آن خانم ازدواج کند.

به این معنی نیست که او قصد دارد به شما خیانت کند و با آن خانم وارد رابطه فرازناشویی شود.

به این معنی نیست که شوهرتان آن خانم را از شما جذاب‌تر و زیباتر می‌داند.

به این معنی نیست که او با شما خوشحال نیست و از زندگی مشترک‌تان راضی نیست.

به این معنی نیست که شما جذاب، مهربان، خوش رفتار و… نیستید.

چه زمانی نگاه کردن شوهرتان به زنان دیگر، اشتباه است؟

نگاه کردن گذرا و سریع به دیگران، مشکلی ندارد اما اگر شوهرتان خیره شود و نگاه‌های معناداری بکند، اشتباه است. یک مرد بالغ، هرگز از خط قرمزها عبور نمی‌کند و به همسرش احترام می‌گذارد. یک مرد بالغ هم مثل دیگران ممکن است یک نگاه گذرا به خانم جذاب بکند اما با همسرش با نهایت احترام رفتار می‌کند و هرگز به زنان دیگر خیره نمی‌شود. خیره شدن و نگاه کردن به هر خانمی، نشانه چشم چرانی است و اشتباه است. یک مرد بالغ، هرگز رفتاری را انجام نمی‌دهد که همسرش که در کنارش است، احساس نادیده گرفته شدن و بی‌احترامی به شان و شخصیت خود را از شوهرش بگیرد. این احساس، بسیار بد و آسیب‌زننده است. در کنار نگاه خیره و طولانی، نگاه کردن به اندام خصوصی یک خانم دیگر، لمس کردن او و یا صحبت کردن با حالت بسیار صمیمانه و رمانتیک، همه و همه جزء خط قرمزهای رابطه و زندگی مشترک هستند.

چرا قبل از ازدواج متوجه چشم چرانی شوهرم نشده بودم؟

شاید برایتان سوال پیش بیاید که چرا قبل از ازدواج متوجه چشم چرانی شوهرتان نشده بودید. دلیلش این است که در دوران آشنایی و نامزدی، آنقدر شور و اشتیاق و حرارت عشق بالا است که افراد به ندرت متوجه زنگ خطرها یا اشتباهات اساسی یکدیگر می‌شوند. این دوران را به اصطلاح دوران ماه عسل رابطه می‌گویند. بعد از چند ماه یا چند سال، یا بعد از ازدواج که دیگر این شور و اشتیاق کاهش می‌یابد و رابطه در حالت سکون و آرامش قرار می‌گیرد، بیشتر زوجین در این زمان متوجه تفاوت‌ها یا اشتباهات یکدیگر می‌شوند و کشمکش و درگیری‌های زیادی به وجود می‌آید.

به همین دلیل است که قبل از ازدواج متوجه این موضوع نشده بودید. البته دلیل دیگری هم وجود دارد. در دوران آشنایی و نامزدی، در مغز دختر و پسر هورمون‌هایی ترشح می‌شوند که باعث می‌شوند این افراد نسبت به یکدیگر کشش و میل داشته باشند و عاشق هم باشند. در این زمان شاید هیچ کسی به چشم شوهرتان جذاب و زیبا نمی‌آمد و یا شوهرتان به دیگران اصلا نگاه نمی‌کرد زمانی که همراه با شما بود، اما بعدها که این شور عشق کم‌رنگ‌تر می‌شود، شما و همسرتان بیشتر متوجه حضور دیگران در جمع‌ها می‌شوید و نسبت به افراد زیبا، واکنش نشان می‌دهید. البته همانطور که در بخش قبلی مقاله توضیح دادیم، این امر طبیعی است مگر آن که با نگاه خیره و سایر زنگ خطرها همراه باشد.

حدس و گمان را کنار بگذارید

همانطور که در این مقاله مطالعه کردید، اگر شوهرتان گاهی به زنان دیگر نگاه می‌کند، به معنای خیانت کردن به شما یا دوست نداشتن و جذاب ندانستن شما نیست. بنابراین حدس و گمان و بدبینی را کنار بگذارید و اگر این کار او زیاد تکرار نمی‌شود و با نگاه‌های خیره و یا رفتارهای اشتباه نسبت به زنان نیست، مشکل خاصی وجود ندارد و لازم نیست این مسئله را در ذهن‌تان بزرگ کنید و فکر کنید چشم چرانی می کنند و خودتان را اذیت کنید. به خودتان یادآوری کنید که شوهرتان هنوز هم شما را دوست دارد و به شما متعهد است. او بین همه این زنان، شما را به عنوان همسر خود انتخاب کرده است و با شما تشکیل خانواده جدید داده است.

انتظارات واقع‌بینانه و منطقی داشته باشید

قطعا شما در جهان جذاب‌ترین نیستید. حتی افرادی که ما آنها را بسیار جذاب می‌دانید، قطعا جذاب‌تر از آنها نیز در این جهان هستند. شوهرتان نمی‌تواند چشمانش را ببندد و به هیچ کس نگاه نکند، اما مهم این است که این نگاه، به چه معنا و چگونه باشد. به عنوان مثال اگر او همکاران خانم زیادی دارد، هنگام صحبت کردن با آنها نمی‌تواند چشمان خود را ببندد تا هیچ کسی را نبیند. بنابراین این انتظار که شوهرتان نباید به هیچ خانم دیگری نگاه کند، واقع‌بینانه و قابل اجرا نیست. بهتر است انتظارات درست و منطقی برای رابطه‌تان تعیین کنید که هم شما و هم شوهرتان، بتوانید آن را در این زندگی اجتماعی رعایت کنید تا باعث دلخوری و دعوا نشود.

درباره احساس‌تان نسبت به این کار، با او صحبت کنید

برخی از زنان زمانی که از شوهرشان دلخور و عصبانی می‌شوند، به جای اینکه با او به آرامی صحبت کنند و احساسات‌شان را در میان بگذارند، قهر می‌کنند و فاصله می‌گیرند. به خاطر داشته باشید که صحبت کردن تنها راه حل مشکلات است و تنها راهی است که از طریق آن همسرتان از افکار و احساسات درونی‌تان مطلع می‌شود و می‌تواند به شما دلگرمی بدهد و یا راه حلی را ارائه دهد. بنابراین به جای سکوت کردن و فاصله گرفتن، با او صحبت کنید. البته صحبت‌تان نباید با توهین و بی‌احترامی همراه باشد. فقط باید احساسات‌تان را در میان بگذارید و بعد نظر او را درباره احساسات‌تان بشنوید.

به عنوان مثال اگر چند روز قبل همسرتان در یک جمعی به یک خانمی خیره شده بود و این موضوع شما را ناراحت و عصبانی کرده است، در شرایط مناسب و زمانی که تنها هستید به او بگویید:«عزیزم اون روز وقتی که دیدم به اون خانم خیره شده بودی، از این رفتارت خیلی ناراحت و دلخور شدم چون بهم این حس دست داد که من برای تو اونقدر جذاب و دوست داشتنی نیستم که تو در کنار من به یه خانم دیگه نگاه می‌کنی.» در مقابل، این گونه بیان کردن مشکل بسیار اشتباه است:«چرا اون روز به اون خانم خیره شده بودی؟ مگه من برات جذاب نیستم؟ اون مگه چی داره که اینقدر چشم‌تو گرفته. خجالت نمی‌کشی در کنار من این رفتار رو انجام میدی؟ خوشت میاد منم به یه مرد جذاب و خوش اندام اینطوری خیره بشم؟» این گونه بیان و لحن، باعث می‌شود بحث و دعوا بالا بگیرد و مشکل حل نشود، اما زمانی که شما با لحن و بیان درست و با آرامش مشکل را بیان کنید، شوهرتان نیز با آرامس با شما صحبت خواهد کرد.

با اعضای خانواده و دوستان‌تان درد و دل نکنید

برخی از زنان وقتی که رفتار ناشایستی را از شوهرشان می‌بینند، برای یافتن راه حل، فورا سراغ اعضای خانواده و دوستان خود می‌روند و همه چیز را برای آنها تعریف می‌کنند، در حالی که این کار نه تنها هیچ کمکی نمی‌کند، بلکه با شنیدن نظرات مختلف، شما بیشتر گیج خواهید شد و همچنین، شخصیت شوهرتان هم نزد خانواده و دوستان‌تان تخریب خواهد شد. بهتر است به جای این کار از زوج درمانگر کمک بگیرید.

از زوج درمانگران همیار عشق کمک بگیرید

اگر با انجام راهکارهای فوق، این مشکل برطرف نشد و همچنان شوهرتان با این رفتار اشتباه خود شما را آزار می‌دهد، توصیه می‌کنیم برای حل مشکل، از زوج درمانگران همیار عشق کمک بگیرید. زوج درمانگر، شخصی متخصصی است که با علم و آگاهی که دارد، می‌تواند این مشکل و سایر مشکلات را به نحوه درست در زندگی مشترک‌تان حل کند و به شما راهکارهای علمی و موثر دهد.

سخن پایانی

افراد چه زن باشند و چه مرد، زمانی که یک شخص جذاب را می‌بینند، ممکن است نگاهی گذرا و سریع به او بیندازند و در ذهن خود از آن شخص تعریف و تمجید کنند. این موضوع طبیعی است و به این معنا نیست که این افراد همسر خود را دوست ندارند یا رابطه‌شان رو به پایان است. زمانی این رفتار، چشم چرانی محسوب می‌شود و اشتباه است که با رفتارهای اشتباه دیگر مثل صحبت کردن صمیمانه و یا لمس دیگران باشد. در انتهای این مقاله توصیه‌هایی را برای حل این مشکل به شما ارائه دادیم که یکی از مهم‌ترین آنها این است که با همسرتان با لحن و بیان درست و مناسب درباره احساسات‌تان صحبت کنید. اگر با توصیه‌هایی که در مقاله دادیم این مشکل حل نشد، می‌توانید در این زمینه از زوج درمانگران همیار عشق کمک بگیرید.

 



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.