تحلیل-سرمایه گذاران خسته اندکی برای افزایش تاریکی فدرال رزرو می بینند

در بخش عمده ای از ماه گذشته، معامله گران در سهام و اوراق قرضه غوطه ور شدند به این امید که فدرال رزرو سیگنالی از تغییر در انقباض پولی جنگ طلبانه باشد که قیمت دارایی ها را در تمام سال تحت تاثیر قرار داده است و S&P 500 را در اکتبر 8 درصد افزایش داده

کد خبر : 275822
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۸:۳۷
تحلیل-سرمایه گذاران خسته اندکی برای افزایش تاریکی فدرال رزرو می بینند


در بخش عمده ای از ماه گذشته، معامله گران در سهام و اوراق قرضه غوطه ور شدند به این امید که فدرال رزرو سیگنالی از تغییر در انقباض پولی جنگ طلبانه باشد که قیمت دارایی ها را در تمام سال تحت تاثیر قرار داده است و S&P 500 را در اکتبر 8 درصد افزایش داده است.

با این حال، پیام جروم پاول، رئیس‌جمهور در کنفرانس مطبوعاتی روز چهارشنبه – که پس از چهارمین افزایش متوالی 75 واحدی نرخ بهره – انجام شد، چندان کمکی به فدرال رزرو کمتر جنگ‌طلب نکرد.

در حالی که پاول اشاره کرد که افزایش نرخ بهره در آینده ممکن است با افزایش‌های کوچک‌تری انجام شود، او همچنین گفت که «سطح نهایی» نرخ سیاست معیار احتمالاً بالاتر از برآورد قبلی خواهد بود و سیاست‌گذاران «راه‌هایی در پیش دارند» تا زمانی که تورم شکست بخورد.

معامله گران به سرعت واکنش نشان دادند. انتظارات نرخ ها در بازارهای آتی به طور کلی افزایش یافت، به طوری که نرخ موسوم به پایانه در حال حاضر به اوج خود در حدود 5.1٪ در ژوئن در مقایسه با حدود 5.02٪ قبل از شروع جلسه رسیده است. S&P 500 2.5 درصد سقوط کرد در حالی که بازدهی اوراق بهادار 10 ساله خزانه داری ایالات متحده، که به طور معکوس نسبت به قیمت ها حرکت می کند، با 4 واحد افزایش به حدود 4.09 درصد رسید.

Gargi Chaudhuri، رئیس استراتژی سرمایه گذاری iShares، آمریکا، در BlackRock گفت: “هر بار که افزایشی در بازارهای سهام رخ می دهد … ما در مورد نیاز به حفظ دفاعی صحبت کردیم.” “بنابراین ما هنوز هم سهام کاملاً دفاعی را حفظ می کنیم … به خصوص پس از این کنفرانس مطبوعاتی.”

در واقع، افزایش‌های امیدوارکننده و به دنبال آن معکوس‌های سریع یکی از ویژگی‌های قیمت دارایی‌ها در سال جاری بوده است، که طی آن S&P 500 6% یا بیشتر 4 بار جهش کرده است و تنها برای معکوس کردن و رسیدن به پایین‌ترین سطح جدید است. این شاخص نسبت به سال قبل 21 درصد کاهش یافته است.

در همین حال، بازگشت مجدد اوراق قرضه باعث شد که بازدهی خزانه داری 10 ساله در تابستان به 2.7 درصد کاهش یابد و در ماه گذشته به 4.3 درصد افزایش یافت.

تروی گایسکی، استراتژیست ارشد بازار در FS Investments، معتقد است که حتی پس از پایان افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، احتمالاً در کاهش آن کند خواهد بود، به این معنی که ممکن است “ماه ها و سه ماهه” قبل از خرید تهاجمی دارایی های پرریسک منطقی باشد.

او گفت: “فدرال رزرو خواهان شرایط مالی سخت تر است، همیشه به آنچه می خواهد می رسد.” “این مکان سختی برای درآمد ثابت و سهام است.”

البته، از هم‌اکنون تا نشست دسامبر فدرال رزرو، چیزهای زیادی می‌تواند تغییر کند. سرمایه گذاران در حال آماده شدن برای اطلاعات مربوط به اشتغال ایالات متحده در روز جمعه هستند تا سرنخ هایی در مورد اینکه آیا افزایش نرخ بهره فدرال رزرو شروع به کاهش قدرت اقتصاد کرده است یا خیر.

هفته آینده همچنین گزارش ماهانه قیمت مصرف کننده ایالات متحده را ارائه می دهد، که نقطه عطف مهمی برای بازارها بوده است زیرا تورم به بالاترین سطح خود در دهه های اخیر رسیده است. نشانه‌هایی که نشان می‌دهد تورم پس از رگبار افزایش نرخ‌های فدرال رزرو شروع به کاهش می‌کند، می‌تواند سیاست پولی کمتر تهاجمی را در ماه‌های آینده تقویت کند.

استیو بارتولینی، مدیر استراتژی اوراق قرضه اصلی ایالات متحده در T. Rowe Price، به این واقعیت توجه داشت که افزایش کمتر مورد انتظار نرخ در آینده، خطر یک “رویداد عمده ثبات مالی” را کاهش می دهد که می تواند عملکرد بازار را مختل کند و باعث تغییر در قیمت دارایی ها شود.

او گفت: «اگر ما شروع به تمرکز بر مقصد بر خلاف سرعت کنیم، فکر می‌کنم این محیط راحت‌تری برای بازار است. بارتولینی نسبت به اوراق بهادار با پشتوانه وام مسکن خوش‌بین‌تر می‌شود، که او انتظار دارد از کاهش نوسانات ناشی از افزایش کمتر نرخ بهره ببرند.

با این حال، برخی دیگر بر این باورند که تا زمانی که نشانه‌های واضحی مبنی بر کاهش تورم و کاهش قاطع رشد اقتصادی توسط فدرال رزرو وجود نداشته باشد، بعید به نظر می‌رسد که یک معکوس پایدار در بازارها رخ دهد.

چارلز کوری، مدیر عامل و مدیر ارشد پرتفوی درآمد ثابت ایالات متحده در Xponance، که بر 12 میلیارد دلار نظارت دارد، مقداری از پودر خود را برای زمانی که به نظر می رسد اقتصاد در آستانه یک رکود جدی است، خشک نگه می دارد.

او گفت تا آن زمان، «زوده است که درباره محورها یا تسهیلات یا هر چیزی از این قبیل صحبت کنیم».

(گزارش توسط دیوید باربوسیا و دیوید راندال؛ نویسندگی توسط ایرا آیوسباشویلی؛ ویرایش توسط مگان دیویس و سام هلمز)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.