ایران می گوید دستگیری های بیشتری در پرونده «جاسوسان» فرانسوی صورت گرفته است

دبی (رویترز) – سخنگوی قوه قضائیه روز سه‌شنبه گفت که مقامات ایرانی در «پرونده جاسوسان فرانسوی» بازداشت‌های بیشتری انجام داده‌اند و این افراد به تازگی بازداشت شده‌اند به «توطئه و تبانی» با هدف آسیب رساندن به امنیت ملی متهم شده‌اند. فرانسه در اوایل این ماه پس از پخش ویدئویی که در آن ظاهراً آنها به

کد خبر : 272085
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶
ایران می گوید دستگیری های بیشتری در پرونده «جاسوسان» فرانسوی صورت گرفته است


دبی (رویترز) – سخنگوی قوه قضائیه روز سه‌شنبه گفت که مقامات ایرانی در «پرونده جاسوسان فرانسوی» بازداشت‌های بیشتری انجام داده‌اند و این افراد به تازگی بازداشت شده‌اند به «توطئه و تبانی» با هدف آسیب رساندن به امنیت ملی متهم شده‌اند.

فرانسه در اوایل این ماه پس از پخش ویدئویی که در آن ظاهراً آنها به جاسوسی اعتراف می کنند، ایران را به دلیل «اقدامات دیکتاتوری» و گروگان گرفتن دو شهروندش مورد انتقاد قرار داد. فرانسه دستگیری آنها را محکوم کرده و خواستار آزادی فوری آنها شده است.

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه ایران، در یک کنفرانس خبری هفتگی، تعداد بازداشت‌های دیگر را در مورد آنچه «پرونده جاسوسان فرانسوی» خواند، اعلام نکرد و به ملیت یا جزئیات دیگری اشاره نکرد.

وی با بیان اینکه تحقیقات به سرعت در حال انجام است، گفت: در این مورد دستگیری های دیگری نیز صورت گرفته و زنجیره اطلاعات در شرف تکمیل است و به محض نهایی شدن اطلاع رسانی خواهد شد.

وزارت اطلاعات ایران در ماه مه اعلام کرد که دو اروپایی را به اتهام دامن زدن به «ناامنی» در ایران بازداشت کرده است، جایی که مردم از زمان مرگ مهسا امینی در بازداشت پلیس اخلاق در ماه گذشته اعتراض کردند.

رسانه های دولتی ایران اغلب اعترافات مظنونان در پرونده های اتهامات سیاسی را پخش می کردند.

در ویدئویی که اوایل ماه جاری پخش شد، یکی از این دو به نام سیسیل کوهلر گفت که در ایران هستند تا «زمینه انقلاب و سرنگونی رژیم ایران اسلامی را آماده کنند».

این ویدئو خشم پاریس را برانگیخت و وزارت امور خارجه برای اولین بار گفت که این دو شهروند به همراه دو نفر دیگر که در ایران نگهداری می‌شوند، «گروگان‌های دولتی» هستند. این سازمان گفت که اعترافات ادعایی که تحت فشار گرفته شده است، هیچ مبنایی ندارد و دلایلی نیز برای دستگیری خودسرانه آنها ارائه نشده است.

ایران بارها دشمنان خارجی مانند ایالات متحده و اسرائیل را متهم کرده است که به ناآرامی ناشی از مرگ امینی 22 ساله دامن زده است که پس از دستگیری به دلیل “لباس نامناسب” در بازداشت پلیس اخلاق درگذشت.

مرگ امینی و سرکوب تظاهرات مرگبار توسط دولت، چندین کشور غربی را بر آن داشته است که تهران را محکوم کرده و تحریم‌های جدیدی را علیه مقامات ایرانی اعمال کنند و روابط دیپلماتیک تیره‌شده را بیش از پیش تیره کنند.

(گزارش اتاق خبر دبی؛ نوشته تام پری؛ ویرایش توسط هیو لاوسون)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.