پیش بینی فنی ین ژاپن: USD/JPY، EUR/JPY، GBP/JPY

پیش بینی فنی ین ژاپن: نزولی توصیه شده توسط جیمز استنلی نحوه معامله USD/JPY این یک هفته وحشیانه در ین ژاپن بود که بسیاری از هیجانات به جمعه محدود می شد… موضوع اصلی واگرایی است: با افزایش نرخ‌ها در جهان و به دنبال جلوگیری از تورم، سیاست پولی ژاپن همچنان سست و منفعل باقی می‌ماند

کد خبر : 271083
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ آبان ۱۴۰۱ - ۳:۵۳
پیش بینی فنی ین ژاپن: USD/JPY، EUR/JPY، GBP/JPY


پیش بینی فنی ین ژاپن: نزولی

توصیه شده توسط جیمز استنلی

نحوه معامله USD/JPY

این یک هفته وحشیانه در ین ژاپن بود که بسیاری از هیجانات به جمعه محدود می شد…

موضوع اصلی واگرایی است: با افزایش نرخ‌ها در جهان و به دنبال جلوگیری از تورم، سیاست پولی ژاپن همچنان سست و منفعل باقی می‌ماند و با نرخ‌های منفی ادامه می‌یابد. بنابراین با افزایش قیمت در ایالات متحده، بریتانیا یا اروپا، انگیزه دریافت طولانی مدت USD/JPY، GBP/JPY یا EUR/JPY نیز بر اساس واگرایی بیشتر نرخ افزایش می یابد. با ادامه گسترش نرخ ها بین ژاپن و هر جای دیگر، مقدار جابجایی یا سوآپ به دست آمده برای حفظ این موقعیت نیز افزایش می یابد و این تمایل به افزایش فعالیت های صعودی دارد زیرا سرمایه گذاران به دنبال دریافت نرخ بازده بالاتر جدید هستند.

این هست تجارت حمل، که در FX بسیار استاندارد است به عنوان یک بازی آف واگرایی نرخ. اما به ندرت به اندازه آنچه در اطراف ین ژاپن نشان داده می شود، واضح است. و هنگامی که در حال کار است، زیبا است، مانند آنچه امسال به USD/JPY دیده‌ایم. برای نگه‌داشتن جفت، پرداخت‌های جابجایی یا مبادله بالاتری وجود دارد و با جهش دیگران، قیمت‌ها افزایش می‌یابند، بنابراین معامله‌گر این فرصت را دارد که نه تنها پرداخت‌های جابجایی بالاتر بلکه قیمت‌های بالاتر در جفت را به جیب بزند، زیرا یک روند صعودی باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود. بالاتر-پایین

این همچنین تعدادی از فرصت های جالب را از دیدگاه مهندسی مالی برجسته می کند. اما این تنها می تواند به تقویت موضوع کمک کند زیرا این واگرایی فاحش یک محرک آشکار قیمت ها و به نوبه خود رفتارهای بازار است.

بنابراین، از منظر فنی، بسیاری از قیمت‌هایی که بر اساس ین است، مدتی است که از بین رفته و بیش از حد خرید شده است. اما، انگیزه اساسی پشت این موضوع ثابت مانده است و واقعاً به نظر می رسد که بانک ژاپن قصد تغییر آن را در کوتاه مدت ندارد. و حتی اگر آنها بتوانند، با توجه به اندازه پرتفویی که طی یک دهه مداخله سنگین انباشته شده است، خطری وجود دارد، جایی که BoJ قبلاً بخش عمده ای از بازار اوراق قرضه دولتی ژاپن را به همراه یک سبد عظیم از جهانی خریداری کرده است. ETFهای سهام

کورودا حتی گفته بود که هیچ تغییری در دستورالعمل‌های رو به جلو برای «دو تا سه سال» در آخرین نشست BoJ پیش‌بینی نمی‌کند، حتی با وجود افزایش تورم در ژاپن به بالاترین حد 30 سال اخیر. این به عنوان چراغ سبز معامله گران برای پیشنهاد USD/JPY بالاتر از سطح روانی 145.00 خوانده شد که بالاترین قیمت 24 سال اخیر را در USD/JPY ایجاد کرد.

اما، در اواخر همان شب، در اطراف فضای باز اروپا، وزارت دارایی به بانک ژاپن دستور داد تا مداخله کند و این منجر به اصلاحی پنج ساعته شد که کمی بیش از 550 پیپ از قیمت نقدی USD/JPY پاک شد. این احتمالاً تعدادی از معامله گران خرده فروشی را در طول مسیر متوقف کرد. اما همانطور که بلافاصله بعد از آن هشدار دادم، هیچ چیز پس زمینه را تغییر نداد و طرف بلند این جفت همچنان توسط آن واگرایی نرخ تشویق می شد.

تنها چند روز طول کشید تا قیمت بخش اعظم این فروش را بازیابی کند، و یک هفته بعد یا دو هفته پس از مداخله، گاوهای USD/JPY به بالای 145.00 بازگشتند. سطح روانی از نو؛ و با 12 افزایش متوالی روزانه تا حرکت جمعه این هفته به حرکت خود ادامه داد.

نمودار قیمت روزانه USD/JPY

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD/JPY در Tradingview

مداخله BoJ

چند روز پیش، زمانی که وزیر دارایی ژاپن شونیچی سوزوکی هشدار داد که ژاپن در برابر حرکت قیمت‌ها بر اساس سفته‌بازان اقدام خواهد کرد، نظرات مختلفی درباره این موضوع وجود دارد. نقل قول دقیق این بود که «مطمئناً هیچ تغییری در موضع ما وجود ندارد که در برابر حرکات بیش از حد واکنش مناسب نشان دهیم» با اظهارنظر بعدی که «امروز نیز بازارها را با احساس فوریت رصد خواهیم کرد».

این قبل از رسیدن USD/JPY به بالای 150.00 بود که برای اولین بار در 32 سال گذشته در عصر پنجشنبه اتفاق افتاد. این حرکت در صبح جمعه با نمودارهای کوتاه‌مدت USD/JPY که یک چوب هاکی مانند حرکت تا 151.95 را نشان می‌دهد، واقعا شتاب‌زده شد. و در آن نقطه، چیزی شروع به تغییر کرد…

توصیه شده توسط جیمز استنلی

مبانی تجارت روند

نمودار چهار ساعته USD/JPY

نمودار چهار ساعته USDJPY

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD/JPY در Tradingview

این حرکت مداخله محور بود، همانطور که بعداً در جلسه روز جمعه توسط Nikkei تأیید شد. تمام هدف آن‌ها این است که دلالان را سرپا نگه دارند، بنابراین اگر به مدت طولانی به USD/JPY نگاه می‌کنید، در طرف دیگر آنها هستید. اما، این چیزی است که توسط سیاست پولی خودشان تشویق می‌شود و تا زمانی که نرخ‌ها در ژاپن منفی هستند و در هر جای دیگر جهان افزایش می‌یابند، انگیزه‌ای برای معامله‌گران در سمت طولانی این جفت وجود خواهد داشت. و تا زمانی که وجود داشته باشد، پتانسیل روند صعودی وجود دارد.

بنابراین، سوال بزرگ به زمان برمی گردد. و برای این چند چین و چروک مختلف وجود دارد. باید این را در نظر داشت مداخله قبلی در 9/22 این همه خوب کار نکرد اما، اساساً این یک آزمایش یکباره بود که در حدود پنج ساعت قیمت گذاری شد. آیا BoJ در اینجا به همین شیوه مداخله خواهد کرد؟ یا، آیا آنها ممکن است تاکتیک خود را تغییر دهند تا دلالان را بیش از پیش تحت فشار قرار دهند؟ این را می توان با سقف نظری قیمت، یا سطحی که آنها در واقع از آن دفاع می کنند، انجام داد.

در 13 اکتبر چنین اتهامی وجود داشتهفتم، درست پس از چاپ CPI ایالات متحده. USD/JPY با چند پیپ به بالاترین حد 24 سال گذشته یعنی 147.65 رسید و سپس به سرعت با 125 پیپ کاهش یافت. بنابراین، اجرای آن مصیبت (چه BoJ شروع شده باشد یا نه) مانند منطق یک دستور توقف نشسته بود، که در آن دستور بر روی قیمت اعمال می شد و سپس بار نقدینگی را آزاد کرد که قیمت را از سطوح مختلف نقدینگی عبور داد. . BoJ از اظهار نظر در مورد اینکه آیا آنها در آنجا مداخله کرده اند یا خیر خودداری کرد. اما منطق عملیات چیزی است که مهم است زیرا این یک خط تئوریک در ماسه ایجاد می کند که برخی از عناصر دفاعی را در پشت خود دارد.

توجه داشته باشید که من نمی گویم این کار طولانی مدت است، اما چیز دیگری است که آنها می توانند امتحان کنند. و این چیزی است که گاوهای USD/JPY با توجه به شدت موضوع باید مراقب آن باشند. اما، برای روشن بودن، واقعاً برای برخی از سیاست‌گذاران ژاپنی چندان جدی به نظر نمی‌رسد، زیرا کورودا اخیراً معتقد است که ضعف ین برای ژاپن سنگین صادراتی چیز بدی نیست. و این بازتابی از احساسات او در مورد تصمیم بانک مرکزی آمریکا در مورد نرخ ارز در ماه سپتامبر است، با توجه به اینکه USD/JPY درست زیر 145 نشسته است، زیرا او گفت که پیش بینی نمی کند هیچ تغییری در دستورالعمل های آینده برای دو تا سه سال پیش بینی کند، حتی با وجود افزایش تورم ژاپن به 30-. اوج سال

فناوری USD/JPY

همانطور که در همان ابتدای این مقاله به اشتراک گذاشتم، به نظر نمی‌رسد که این یک وضعیت عادی باشد، زیرا این پس‌زمینه اساسی است که قبلاً این همه آشفتگی ایجاد کرده است. و عقب نشینی نیز یک انحراف بود، درست است؟ سیاست گذاران ژاپنی از ذخایر محدود FX استفاده کردند تا معامله را دقیقاً در جهت مخالفی انجام دهند که سیاست پولی آنها تشویق می کند. و تا زمانی که این تشویق تغییر نکند، انگیزه ای در سمت بلند USD/JPY و سمت کوتاه ین وجود دارد، زیرا ین یکی از بادوام ترین ارزهای تامین مالی در سیاره زمین است.

در حال حاضر وجود دارد یک فیتیله بلند در نمودار روزانه نشان می دهد که برخی با خرید دیپ پاسخ داده اند. البته نمی‌توانیم مداخله دیگری را در هفته آینده رد کنیم. و خطری نیز وجود دارد، زیرا یکی از این حرکت‌ها می‌تواند آنقدر خشونت‌آمیز باشد که می‌تواند از طریق توقف‌هایی که درست زیر قیمت‌ها قرار می‌گیرد، فاصله بگیرد. اما، درایو اساسی هنوز هم بسیار یک طرفه است.

و این می تواند در را برای استراتژی های صعودی باز نگه دارد، با تمرکز بر سطح 150.00 که اکنون به نظر می رسد یک “خط در شن” ​​جدید است.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

نمودار روزانه USD/JPY

نمودار روزانه usdjpy

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD/JPY در Tradingview

EUR/JPY

در حالی که یورو به اندازه دلار آمریکا قوی نبوده است، همچنین به اندازه ین ژاپن ضعیف نبوده است. واقعاً کم است، اما هفته آینده یورو را قبل از تصمیم بانک مرکزی اروپا در مرکز توجه قرار می دهد. این بانک اخیراً در تلاش بوده است تا خصلت‌های خود را افزایش دهد و تورم دیگری که با نرخ 10 درصد (از نظر فنی 9.9 درصد) منتشر می‌شود، احتمالاً آنها را تشویق می‌کند که پس‌زمینه تصمیم‌گیری در مورد نرخ را در هفته آینده تا حدودی متعصبانه نگه دارند.

EUR/JPY تا زمانی که مداخله جمعه منجر به عقب نشینی شد، به بالاترین حد هفت سال اخیر رسید. این می تواند سطح بالای EUR/JPY را به عنوان یک آیتم جذاب حفظ کند، زیرا بانک مرکزی اروپا در حال افزایش نرخ ها است در حالی که BoJ اینطور نیست. برای حمایت، 144.04 کلیدی باقی می ماند، زیرا این نقطه قبلی مقاومت تبدیل به حمایت بود، که همچنین با خط روند صعودی همخوانی دارد. در سمت مقاومت، یک سطح بهره بلندمدت در 149.27 وجود دارد که پس از آن EUR/JPY به تست خود با سطح 150.00 نزدیک می شود.

نمودار قیمت روزانه EUR/JPY

نمودار روزانه EURJPY

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; یورو/JPY در Tradingview

GBP/JPY

GBP/JPY اخیراً در مسیر بسیار شگفت انگیزی قرار داشته است و تنش در سیاست بریتانیا را با آنچه در اقتصاد ژاپن نشان می دهد ترکیب می کند. ماه گذشته به عنوان یک دوجی پا دراز در پوند/ین به پایان رسید، که نشانه ای از عدم تصمیم گیری شدید است. اما، با یک حرکت فروپاشی در پوند بریتانیا همراه با مداخله BoJ در 22 سپتامبر، این امر همراه شد.

از آن زمان به بعد، بیشتر در حال بهبود بوده است، زیرا پوند انگلیس در حال بازگشت است و ین به شدت ضعیف به این جفت کمک کرده است، که در نهایت منجر به بالاترین قیمت در شش سال اخیر این جفت شد. قیمت قبل از عقب نشینی در اواخر هفته گذشته، درست قبل از حرکت مداخله ای، سطح 170.00 را لمس کرد، که قیمت ها را به سطح روانی 165.00 که به عنوان حمایت وارد شد، بازگرداند.

مشابه موارد فوق در EUR/JPY، با تمرکز بر پتانسیل مقاومت در اطراف، درب برای سمت بالا باز می ماند. سطح فیبوناچی در 168.06 که پس از آن سطح 170.00 دوباره نمایان می شود.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

ایجاد اعتماد در معاملات

نمودار قیمت روزانه GBP/JPY

نمودار روزانه gbpjpy

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; پوند/JPY در Tradingview

— نوشته جیمز استنلی، استراتژیست ارشد، DailyFX.com و رئیس آموزش DailyFX

با جیمز در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JStanleyFX





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.