Factbox-حکومت نظامی روسیه در بخش‌هایی از اوکراین

(رویترز) – ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه در چهار منطقه نیمه اشغالی اوکراین که روسیه آن را متعلق به خود می‌داند، حکومت نظامی اعلام کرد. اگرچه روسیه به طور یک جانبه هیچ یک از چهار منطقه – دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپوریژژیا را به طور یکجانبه ضمیمه کرده و به طور کامل کنترل

کد خبر : 269673
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۶
Factbox-حکومت نظامی روسیه در بخش‌هایی از اوکراین


(رویترز) – ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه در چهار منطقه نیمه اشغالی اوکراین که روسیه آن را متعلق به خود می‌داند، حکومت نظامی اعلام کرد.

اگرچه روسیه به طور یک جانبه هیچ یک از چهار منطقه – دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپوریژژیا را به طور یکجانبه ضمیمه کرده و به طور کامل کنترل نمی کند، اما در آنجا حکومت نظامی را به گونه ای اعمال می کند که گویی سرزمین های روسیه هستند.

قانونی که پوتین به آن استناد کرد و مربوط به سال 2002 است، هرگز مورد استفاده قرار نگرفته است و تنها در صورتی می تواند اجرا شود که روسیه با تجاوز یا “تهدید فوری تجاوز” مواجه شود.

برخی از پیامدهای احتمالی فرمان پوتین در زیر آمده است:

بسیج

حکومت نظامی در روسیه به طور خودکار مستلزم بسیج عمومی یا جزئی نیروها است.

با این حال، یک بسیج نسبی قبلاً در روسیه انجام شده و به مناطق اشغالی گسترش یافته است، بنابراین مشخص نیست که آیا مردان بیشتری فراخوانده خواهند شد یا خیر.

این فرمان می‌گوید که بر اساس حکومت نظامی، مقامات این اختیار را خواهند داشت که اقداماتی را برای «برآوردن نیازهای نیروهای مسلح روسیه» اتخاذ کنند و «دفاع ارضی» انجام شود.

ویتالی کیم، فرماندار منطقه میکولایف در جنوب اوکراین، گفت که او معتقد است که فرمان پوتین برای این بود که روسیه بتواند «مردم ما را که در سرزمین‌های اشغالی مانده‌اند بسیج کند».

اجبار غیرنظامیان برای خدمت در نیروهای مسلح یک قدرت اشغالگر به عنوان نقض کنوانسیون ژنو در مورد رفتار در جنگ تعریف می شود.

محدودیت در حرکت

حکومت نظامی به مقامات این امکان را می دهد که از رفت و آمد جلوگیری کنند و منع رفت و آمد مردم را در خانه هایشان محدود کنند.

پاول چیکوف، وکیل حقوق بشر روسی، گفت که این قوانین همچنین به معنای ایست بازرسی و بازرسی وسایل نقلیه است، در حالی که مقامات این اختیار را دارند که افراد را تا 30 روز بازداشت کنند.

مقامات مستقر توسط روسیه در خرسون قبلاً ممنوعیت هفت روزه ورود غیرنظامیان به منطقه را اعلام کرده بودند.

به نقل از خبرگزاری دولتی تاس، ولادیمیر سالدو، رئیس دولت مستقر در روسیه، مدت کوتاهی قبل از تأیید واگذاری اختیارات به ارتش، گفت که فعلاً نیازی به منع آمد و شد نیست.

جابجایی

به گفته چیکوف، این اقدامات همچنین ممکن است امکان جابجایی اجباری افراد به مناطق دیگر را فراهم کند.

قانون روسیه امکان “اسکان مجدد” موقت ساکنان به مناطق امن و تخلیه “اشیاء با اهمیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی” را می دهد. سالدو روز چهارشنبه اعلام کرد که 50000 تا 60000 نفر از بخشی از منطقه خرسون طی شش روز آینده با سرعت گرفتن ضدحمله اوکراین تخلیه خواهند شد.

به گزارش تاس، نیکلای پاتروشف، رئیس شورای امنیت روسیه روز چهارشنبه گفت که 5 میلیون نفر از ساکنان منطقه دونباس و سایر بخش‌های جنوب شرق اوکراین در سال‌های اخیر به دلیل آزار و شکنجه کیف به روسیه «پناه‌ای» یافته‌اند.

اوکراین روسیه را به اخراج مردم از سرزمین های اشغالی متهم کرده است. یک نماینده ایالات متحده در ماه سپتامبر گفت که روسیه ممکن است بین 900000 تا 1.6 میلیون اوکراینی را به اجبار اخراج کرده باشد و این کشور را به جنایت جنگی متهم کرد.

(گزارش رویترز؛ ویرایش توسط کوین لیفی و جان استون استریت)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.