تحلیل فنی دلار نیوزلند: چشم انداز نرخ NZD/JPY، NZD/USD

چشم انداز دلار نیوزلند: دلار نیوزیلند از حمایت بحرانی برخوردار بود که ناشی از آمارهای تورمی داغتر از حد انتظار بود. نرخ‌های NZD/JPY از روند صعودی از پایین‌ترین حد مارس 2020 و ژانویه 2022 بازگشته‌اند، در حالی که نرخ‌های NZD/USD از پایین‌ترین حد سالانه خود پایین‌تر هستند. با این وجود، با توجه به شاخص احساسات

کد خبر : 269295
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۷
تحلیل فنی دلار نیوزلند: چشم انداز نرخ NZD/JPY، NZD/USD


چشم انداز دلار نیوزلند:

  • دلار نیوزیلند از حمایت بحرانی برخوردار بود که ناشی از آمارهای تورمی داغتر از حد انتظار بود.
  • نرخ‌های NZD/JPY از روند صعودی از پایین‌ترین حد مارس 2020 و ژانویه 2022 بازگشته‌اند، در حالی که نرخ‌های NZD/USD از پایین‌ترین حد سالانه خود پایین‌تر هستند.
  • با این وجود، با توجه به شاخص احساسات مشتری IG، دلار نیوزلند در کوتاه مدت یک سوگیری صعودی دارد.

توصیه شده توسط کریستوفر وکیو، CFA

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

تورم داغ به کیوی کمک می کند

با افزایش بازارهای سهام جهانی در روزهای اخیر، دلار نیوزلند به عنوان یک ارز بتای بالا سود برده است. اما پیشرفت مهمتر این هفته بود گزارش داغ تورم سه ماهه 22 نیوزیلندکه نشان داد علیرغم تلاش‌های تهاجمی بانک مرکزی نیوزلند برای افزایش نرخ بهره در سال جاری، فشار قیمت‌ها همچنان بالاست. به نوبه خود، شانس افزایش نرخ برای چند ماه آینده افزایش یافته است و از دلار نیوزیلند حمایت می کند: قبل از گزارش تورم، افزایش نرخ 50 واحدی در هر یک از سه جلسه بعدی RBNZ کاهش یافت. در حال حاضر، افزایش 75 واحدی نرخ بهره در ماه نوامبر امکان پذیر است.

تحلیل فنی نرخ NZD/JPY: نمودار روزانه (مارس 2020 تا اکتبر 2022) (نمودار 1)

هفته گذشته مورد توجه قرار گرفت این جفت در حال نزدیک شدن به منطقه ای با پشتیبانی فنی قابل توجه است: پایین ترین سطح سپتامبر در 80.56; خط روند صعودی از پایین‌ترین حد مارس 2020 و ژانویه 2020؛ 23.6% فیبوناچی اصلاحی محدوده پایین/بالای 2020 در 81.17؛ و فیبوناچی اصلاحی 61.8 درصدی محدوده پایین 2014/2020 در 80.75 … افت در ناحیه پشتیبانی در حدود 80.56/81.17 نشان می دهد که فروش قابل توجه تری هنوز در راه است. اما این هرگز اتفاق نیفتاد. در عوض، حمایت حفظ شد و نرخ‌های NZD/JPY با شکستن بالاترین سطح اوایل اکتبر شتاب بیشتری گرفتند. مقاومت در نزدیکی 84.69، یعنی 76.4% اصلاح فیبوناچی از محدوده پایین 2014/2020 قرار دارد، که چندین بار در طول این سال رالی های کوتاهی را ایجاد کرده است.

تجزیه و تحلیل فنی نرخ NZD/USD: نمودار روزانه (مارس 2020 تا اکتبر 2022) (نمودار 2)

نرخ‌های NZD/USD هفته گذشته از پایین‌ترین سطح سالانه خود بازگشتند و یک حرکت مخالف را ایجاد کردند. اما روند نزولی از اوج‌های نوسانی آگوست و سپتامبر همچنان پابرجاست و این نشان می‌دهد که هنوز خیلی زود است که ادعا کنیم کاهش رانش کامل شده است. این جفت در 21-EMA روزانه خود (میانگین متحرک یک ماهه) مقاومت پیدا کرده است و بالاتر از 5-، 8- و 13-EMA روزانه خود معامله شده است. MACD روزانه روند بالاتری دارد، البته در زیر خط سیگنال خود، در حالی که روزانه Slow Stochastics به سمت خط میانه خود پیش می رود. پیش از رسیدن به روند نزولی آگوست و سپتامبر، افزایش به سمت 0.5750/75 امکان پذیر است.

شاخص احساسات مشتری IG: پیش‌بینی نرخ NZD/USD (18 اکتبر 2022) (نمودار 3)

NZD/USD: داده‌های معامله‌گران خرده‌فروشی نشان می‌دهد 69.62 درصد معامله‌گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله‌گران لانگ به کوتاه 2.29 به 1 است. در حالی که تعداد معامله گران نت-شورت 9.42 درصد بیشتر از دیروز و 3.82 درصد کمتر از هفته گذشته است.

ما معمولاً دیدگاهی مخالف نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران خالص هستند نشان می‌دهد که قیمت‌های NZD/USD ممکن است به کاهش خود ادامه دهند.

موقعیت یابی نسبت به دیروز دارای طول خالص کمتر است، اما نسبت به هفته گذشته دارای طول خالص تر است. ترکیبی از احساسات فعلی و تغییرات اخیر به ما یک سوگیری تجاری ترکیبی NZD/USD می دهد.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

— نوشته شده توسط کریستوفر وکیو، CFA، استراتژیست ارشد





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.