Nio چین با شرط بندی روی انعطاف پذیری، فقط در بازارهای جدید اتحادیه اروپا اتومبیل اجاره می کند
کاربران می توانند خودرویی با باتری 75 گیگاوات ساعتی را با قیمت 1199-1295 یورو (1171-1264 دلار) در ماه بسته به مدت اشتراک اجاره کنند که می تواند به کوتاهی یک ماه هم برسد. این طرح جدیدترین اقدام غیرمتعارف این شرکت است که در حال حاضر به مشتریان اجازه می دهد به جای خرید باتری –
کاربران می توانند خودرویی با باتری 75 گیگاوات ساعتی را با قیمت 1199-1295 یورو (1171-1264 دلار) در ماه بسته به مدت اشتراک اجاره کنند که می تواند به کوتاهی یک ماه هم برسد.
این طرح جدیدترین اقدام غیرمتعارف این شرکت است که در حال حاضر به مشتریان اجازه می دهد به جای خرید باتری – گران ترین بخش یک وسیله نقلیه الکتریکی (EV) اجاره کنند.
دارندگان Nio می توانند به جای شارژ کردن خودروهای خود در خانه، آنها را به ایستگاه تعویض باتری برانند تا در عرض چند دقیقه یک پاورپک جدید برای صرفه جویی در زمان نصب کنند.
اکنون که در حال آماده شدن برای راه اندازی در آلمان، هلند، سوئد و دانمارک است، Nio قصد دارد تجارت خود را در آنجا بر اساس مدل اجاره شرکتی و اشتراک انجام دهد و هر سه مدل موجود در چین – ET7، ET5 و EL7 را با مدل دوم ارائه دهد. این نام در اروپا از نام چینی ES7 به دلیل اختلاف برند با آئودی فولکس واگن تغییر یافت.
مدیرعامل شرکت ویلیام لی در مصاحبه ای در نمایشگاه جدید “Nio House” این شرکت در مرکز برلین گفت: “ما خودرو نخواهیم فروخت.”
“انعطاف پذیری امتیاز جدید است.”
Nio از زمان شروع تولید در سال 2018، کمتر از 250000 دستگاه خودرو در چین و نروژ فروخته است. قیمتها بسته به محدوده خودرو و اینکه آیا مشتریان باتری را میخرند یا اجاره میکنند، از 50000 تا 70000 یورو (49000 تا 69000 دلار) متغیر است.
این شرکت تاکنون بر اساس سفارش کار کرده و محصولات سفارشی برای مشتریان ایجاد کرده و موجودی را کم نگه داشته است.
لی گفت که Nio به فروش مستقیم در بازارهای موجود تا حدی به دلیل مالیات کمتر جذاب بر روی مدلهای اشتراکی در نروژ و محدودیتهای مربوط به پلاکها در چین، ادامه خواهد داد.
تعویض باتری
Nio با رقابت در چین از تعداد فزاینده ای از استارت آپ های EV از Xpeng گرفته تا Hozon و Leapmotor و همچنین سازندگان بزرگتر مانند BYD و Tesla چین روبرو است.
در اروپا، به دنبال تسلا و فولکس واگن برای کسب رتبه برتر در فروش خودروهای برقی خواهد بود.
لی گفت که این طرح قرار است تا پایان سال آینده حداقل 120 ایستگاه تعویض باتری در اروپا نصب شود و اضافه کرد که این موضوع نه چندان به سرمایه گذاری مالی بلکه مربوط به زمان و بوروکراسی مورد نیاز برای انجام آن است.
لی گفت که این شرکت اولین کارخانه خود را برای تولید ایستگاه های مبادله در مجارستان ماه گذشته افتتاح کرد و زمانی که به فروش باتری در اروپا معادل حدود 10 گیگاوات ساعت برسد، تولید باتری در منطقه را در نظر خواهد گرفت.
لی گفت: «مزیت کسب و کار ما در جدا کردن خودرو از باتری این است که ممکن است سریعتر از خودروها به صرفهجویی در مقیاس باتریها برسیم. زمانی که به 10 گیگاوات ساعت رسیدیم، تولید داخلی را در نظر خواهیم گرفت.
در چین، جایی که این هدف قبلاً محقق شده است، تیمی متشکل از 700 نفر بر روی تولید باتری داخلی کار می کنند و این شرکت را قادر می سازد تا کنترل تامین باتری خود را در دست بگیرد.
لی گفت که در عین حال، Nio به دنبال شرکای بیشتری فراتر از تامین کننده فعلی خود، CATL است، و افزود که قصد دارد در سال آینده مشارکت های جدیدی را تضمین کند.
لی گفت: «در بلندمدت، ما معتقدیم که هر شرکت برتر در صنعت خودرو به زودی تولید باتری داخلی خواهد داشت.
درآمد Nio در سه ماهه دوم نسبت به سال گذشته 22 درصد رشد کرد در حالی که زیان خالص آن بیش از چهار برابر شد و معادل 410 میلیون دلار بود.
این شرکت در ماه سپتامبر کمتر از 32000 دستگاه خودرو تحویل داد که نسبت به سال قبل 29.3 درصد افزایش داشت. لی گفت که مشکلات زنجیره تامین در چین به دلیل قرنطینه های COVID-19 در ماه اوت سریعتر از حد انتظار کاهش یافت.
(1 دلار = 1.0207 یورو)
(1 دلار = 1.0248 یورو)
(گزارش توسط ویکتوریا والدرسی ویرایش توسط راشل مور و مارک پاتر)
آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه | آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه | آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه |
مدیریت حرفه ای کافی شاپ | حقوقدان خبره | سرآشپز حرفه ای |
آموزش مجازی تعمیرات موبایل | آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو | آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک |
برچسب ها :Nio ، اتحادیه ، اتومبیل ، اجاره ، اروپا ، انعطاف ، با ، بازارهای ، بندی ، پذیری ، جدید ، چین ، در ، روی ، شرط ، فقط ، کند ، می
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰