نظرسنجی رویترز توسط رویترز: تحلیلگران پیش بینی دلار کانادا را به دلیل خطر رکود کاهش دادند

© رویترز. عکس فایل: یک سکه دلار کانادا، که معمولا به عنوان “Loonie” شناخته می شود، در این تصویر تصویری که در 23 ژانویه 2015 در تورنتو گرفته شده است، نشان داده شده است. رویترز/مارک بلینچ/عکس فایل نوشته فرگال اسمیت تورنتو (رویترز) – نظرسنجی رویترز نشان داد که به دنبال زیان های شدید در هفته

کد خبر : 264147
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۸
نظرسنجی رویترز توسط رویترز: تحلیلگران پیش بینی دلار کانادا را به دلیل خطر رکود کاهش دادند



© رویترز. عکس فایل: یک سکه دلار کانادا، که معمولا به عنوان “Loonie” شناخته می شود، در این تصویر تصویری که در 23 ژانویه 2015 در تورنتو گرفته شده است، نشان داده شده است. رویترز/مارک بلینچ/عکس فایل

نوشته فرگال اسمیت

تورنتو (رویترز) – نظرسنجی رویترز نشان داد که به دنبال زیان های شدید در هفته های اخیر و در شرایطی که افزایش نرخ بهره توسط بانک کانادا تهدیدی برای سوق دادن اقتصاد داخلی به سمت رکود است، دلار کانادا کمتر از پیش بینی ماه سپتامبر برای سال آینده است. .

این ارز از ابتدای سال 2022 حدود 7 درصد در برابر دلار آمریکا ضعیف شده است، اما نسبت به سایر ارزهای G10 به جز فرانک سوئیس، عملکرد بهتری داشته است، اگرچه بیشتر این کاهش از اواسط آگوست رخ داده است.

جمعه گذشته، پایین ترین سطح خود در بیش از دو سال گذشته را در 1.3838 به ازای هر دلار آمریکا یا 72.26 سنت آمریکا ثبت کرد.

جورج دیویس، استراتژیست فنی ارشد در RBC Capital Markets می گوید: «CAD همچنان با چالش هایی در پایان سال و اوایل سال 2023 روبرو خواهد بود، زیرا انتظار می رود افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا منجر به رکود خفیف در سه ماهه دوم و سوم سال 2023 شود.

برای مقابله با تورم، بانک مرکزی کانادا نرخ بهره را از ماه مارس به میزان 300 واحد افزایش داده و به 3.25 درصد رسانده است که بالاترین میزان در 14 سال گذشته است. می‌گوید می‌تواند رشد اقتصادی را کند کند، بدون اینکه اقتصاد را مختل کند.

میانگین پیش‌بینی تحلیل‌گران ارز این بود که دلار کانادا در سه ماه آینده با 1.6 درصد تقویت به 1.34 در هر دلار آمریکا در مقایسه با پیش‌بینی سپتامبر 1.30 افزایش یابد.

سپس انتظار می رفت که در یک سال به 1.30 برسد. همین پیش بینی در نظرسنجی ماه گذشته 1.25 بود.

کانادا یکی از تولیدکنندگان عمده کالاها، از جمله نفت است که این هفته افزایش یافت زیرا اوپک پلاس با عمیق ترین کاهش تولید از زمان همه گیری کووید موافقت کرد.

اما چشم انداز افزایش بیشتر نفت خام می تواند به این بستگی دارد که آیا فدرال رزرو به روند فعلی انقباض تهاجمی خود ادامه می دهد یا خیر.

کریستین لارنس، استراتژیست ارشد دارایی‌های متقابل در رابوبانک، می‌گوید: «از آنجایی که نگرانی‌های بیشتری در مورد رشد جهانی شروع می‌شود و مشخص می‌شود که فدرال رزرو قرار نیست چرخش کند، فکر می‌کنم می‌توانیم شاهد کاهش قیمت نفت توسط سفته‌بازان باشیم».

بازارهای پول شرط می‌بندند که فدرال رزرو به چرخه انقباض خود با نرخ سیاستی بالاتر از بانک مرکزی آمریکا پایان دهد، نتیجه‌ای که می‌تواند دردسر بیشتری را برای بانک مرکزی آمریکا به همراه داشته باشد.

لارنس گفت: «در اقتصاد کانادا حساسیت به نرخ بهره بیشتر از اقتصاد ایالات متحده است. “من فکر می کنم بانک کانادا قبل از فدرال رزرو، پیاده روی را متوقف می کند.”

(برای سایر داستان های نظرسنجی ارز خارجی اکتبر رویترز:)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.