گزارش فاش می‌کند که گروه‌های طرفدار روسیه از زمان حمله به اوکراین 400000 دلار در رمزارز جمع‌آوری کرده‌اند – اخبار بیت‌کوین

به گفته محققان، گروه‌هایی که از تلاش‌های جنگی روسیه در اوکراین حمایت می‌کنند، به طور فعال ارزهای دیجیتال را برای تامین مالی عملیات‌های شبه‌نظامی و دور زدن تحریم‌ها جمع‌آوری می‌کنند. بر اساس یک گزارش جدید، این سازمان ها از تلگرام برای جمع آوری پول استفاده می کنند و سپس برای پرداخت هزینه تجهیزات و آموزش

کد خبر : 263312
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰:۰۰
گزارش فاش می‌کند که گروه‌های طرفدار روسیه از زمان حمله به اوکراین 400000 دلار در رمزارز جمع‌آوری کرده‌اند – اخبار بیت‌کوین


به گفته محققان، گروه‌هایی که از تلاش‌های جنگی روسیه در اوکراین حمایت می‌کنند، به طور فعال ارزهای دیجیتال را برای تامین مالی عملیات‌های شبه‌نظامی و دور زدن تحریم‌ها جمع‌آوری می‌کنند. بر اساس یک گزارش جدید، این سازمان ها از تلگرام برای جمع آوری پول استفاده می کنند و سپس برای پرداخت هزینه تجهیزات و آموزش استفاده می کنند.

گروه‌های شبه‌نظامی از ارزهای رمزپایه برای تأمین مالی عملیات روسیه در اوکراین استفاده می‌کنند

طبق گزارش‌ها، گروه‌های طرفدار روسیه برای فعالیت‌های نظامی روسیه در اوکراین و دور زدن تحریم‌های آمریکا، مقدار زیادی ارز دیجیتال را افزایش داده‌اند. سی‌ان‌بی‌سی روز دوشنبه گزارش داد که بر اساس مطالعه‌ای که توسط شرکت TRM Labs انجام شده است، مجموع تا 22 سپتامبر به 400000 دلار رسیده است.

این مطالعه نشان داد که این سازمان‌ها از اپلیکیشن پیام‌رسان رمزگذاری شده محبوب تلگرام برای ارائه گزینه‌هایی برای ارسال وجوه به حامیان خود استفاده می‌کنند که بعداً برای خرید تجهیزات برای گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به روسیه و پرداخت هزینه آموزش رزمی آن‌ها در مکان‌هایی نزدیک مرز اوکراین هزینه شد.

یکی از این گروه ها، Task Force Rusich، توسط وزارت خزانه داری ایالات متحده به عنوان “گروه شبه نظامی نئونازی که در نبردها در کنار ارتش روسیه در اوکراین شرکت کرده است” نامگذاری شده است. دفتر کنترل دارایی های خارجی این وزارتخانه (OFAC) آن را تحت تحریم قرار داده است. تلاش می کرد برای اقلامی مانند تجهیزات تصویربرداری حرارتی و رادیو در کانال تلگرام پول جمع آوری کند.

این گزارش افزود: گروه دیگری که توسط آزمایشگاه های TRM شناسایی شده است، مرکز هماهنگی کمک های نووروسیا، حدود 21000 دلار ارز دیجیتال، عمدتا بیت کوین (BTC) را با هدف خرید هواپیماهای بدون سرنشین جمع آوری کردند. این سازمان در سال 2014 برای حمایت از عملیات روسیه در اوکراین تأسیس شد.

این یافته ها در بحبوحه تشدید تحریم ها علیه روسیه به دلیل تصمیم این کشور برای حمله به اوکراین در اواخر فوریه که دسترسی این کشور به سیستم مالی جهانی را به شدت محدود کرده است، به دست آمده است. دولت روسیه اکنون در تلاش است تا پرداخت های رمزنگاری شده برای تسویه حساب های بین المللی را قانونی کند تا محدودیت ها را دور بزند.

کریپتو برای معاملات در مقیاس بزرگ روسیه فاقد نقدینگی است

همانطور که کارشناسان اشاره کرده‌اند، در حالی که فضای کریپتو ممکن است نقدینگی کافی را نداشته باشد که روسیه برای جابجایی مبالغ هنگفتی نیاز دارد، اما به اندازه کافی برای گروه‌های شبه‌نظامی این امکان را دارد که برای اقلامی که باید خریداری کنند، نقل و انتقالات انجام دهند. آری ردبورد، رئیس امور حقوقی و دولتی در آزمایشگاه TRM، توضیح داد:

آنها احتمالاً از صرافی‌های غیرمنطبق برای افزایش این سرمایه‌ها استفاده می‌کنند… البته، موارد بیشتری نیز وجود خواهد داشت. اما آیا این میلیاردها دلار خواهد بود؟ بسیار غیر محتمل.

برای تعیین دقیق گروه‌ها، آزمایشگاه‌های TRM از آدرس‌های کیف پول در دسترس عموم استفاده کردند و سایر وب‌سایت‌ها و فعالیت‌های آنلاین را بررسی کردند. ردبورد خاطرنشان کرد، با این حال، نمی توان با اطمینان مشخص کرد که آیا آنها با دولت روسیه کار می کردند یا خیر.

«فکر می‌کنم بخش جالب این داستان این است که رمزارز فقط نوعی پرداخت در این موارد است. راهی برای جابجایی وجوه است. و نمونه ای از آن وجود دارد که در این زمینه به نفع استفاده می شود و نمونه ای از آن برای بد استفاده می شود. گروه‌های داوطلب اوکراینی و دولت نیز برای تأمین بودجه دفاعی و تلاش‌های بشردوستانه خود به کمک‌های ارزهای دیجیتال متکی بوده‌اند.

آخرین تحقیق در مورد این موضوع پس از آن انجام شد که در اوایل سال جاری، گزارشی از سوی شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین Chainalysis، 54 گروه طرفدار روسیه را شناسایی کرد که مجموعاً بیش از 2.2 میلیون دلار در ارزهای دیجیتال مختلف دریافت کرده بودند. به گفته این شرکت، اگرچه بیشتر وجوه رمزنگاری شده به چندین مورد از این سازمان ها ارسال شده است، بقیه نیز مبالغ قابل توجهی دریافت کرده اند.

برچسب ها در این داستان

درگیری، رمزارز، کمک‌های رمزنگاری، ارزهای دیجیتال، ارزهای دیجیتال، جمع‌آوری سرمایه، وجوه، گروه‌ها، تهاجم، عملیات، سازمان‌ها، شبه نظامی، روسیه، روسیه، معاملات، اوکراین، اوکراین، جنگ

آیا فکر می‌کنید گروه‌های دو طرف درگیر درگیری در اوکراین به جمع‌آوری سرمایه از طریق ارزهای دیجیتال ادامه خواهند داد؟ نظرات خود را در مورد این موضوع در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

لوبومیر تاسف

لوبومیر تاسف روزنامه‌نگاری از اروپای شرقی است که از فن‌آوری آگاه است و این جمله هیچنز را دوست دارد: «نویسنده بودن چیزی است که من هستم، نه کاری که انجام می‌دهم». علاوه بر رمزنگاری، بلاک چین و فین‌تک، سیاست بین‌المللی و اقتصاد دو منبع الهام دیگر هستند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.