پیشرفته، اما نه کاملا وجود دارد

[ad_1] سهام ایالات متحده به پایین ترین حد خود در سال گذشته نزدیک می شود و هیچ نشانه ای از برگشت وجود ندارد. با استفاده از سه شاخص معیار، میانگین صنعتی داوجونز (DJIA)، شاخص S&P 500 و شاخص نزدک کامپوزیت، این بخش سعی دارد به سؤالات زیر بپردازد: ما در روند نزولی فعلی چقدر پیشرفت

کد خبر : 262067
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲:۱۲
پیشرفته، اما نه کاملا وجود دارد

[ad_1]

سهام ایالات متحده به پایین ترین حد خود در سال گذشته نزدیک می شود و هیچ نشانه ای از برگشت وجود ندارد. با استفاده از سه شاخص معیار، میانگین صنعتی داوجونز (DJIA)، شاخص S&P 500 و شاخص نزدک کامپوزیت، این بخش سعی دارد به سؤالات زیر بپردازد: ما در روند نزولی فعلی چقدر پیشرفت کرده ایم؟ چقدر منفی بیشتر می تواند وجود داشته باشد؟ نکته مهم این است که روند طی چند ماه آینده چگونه می تواند باشد؟

اما ابتدا اجازه دهید زمینه ای را برای کاهش سال 2022 تعیین کنیم.

میانگین صنعتی داوجونز

کاهش امسال یک فرآیند “عادی سازی” ناشی از شرایط شدید خرید بیش از حد است. در آغاز سال، شکاف بین قیمت‌ها و میانگین متحرک 200 ماهه بیشترین میزان ثبت شده را داشت (MMA؛ نمودار را ببینید).

نمودار ماهانه داو جونز

نمودار ماهانه داو جونز

نمودار ایجاد شده با TradingView

میانگین های متحرک بلندمدت تمایل دارند به عنوان نماینده ای برای روندهای گسترده تر عمل کنند. قیمت‌ها به معنای بازگشت به آن‌ها از شرایط بیش از حد خرید یا فروش بیش از حد است، به‌ویژه زمانی که برخی از محرک‌های افزایش بیش از حد تغییر/معکوس شوند. با گذشتن از فاصله بین 200-MMA و شاخص، سقوط دات کام، بحران بزرگ مالی (GFC) و فروش کووید-19 همگی با شرایط شدید خرید بیش از حد همراه بودند.

این بدان معنا نیست که شاخص باید به سمت 200-MMA برگردد – ممکن است به سمتی برود، در حالی که 200-MMA به عقب می رسد. به نوعی، اندیکاتور MACD می تواند به عنوان یک راهنمای برای اینکه روند در ابتدای سال چقدر کشیده بود، عمل کند، اگرچه تعیین میزان خوش بینی/بدبینی با توجه به اینکه یک شاخص نامحدود است، می تواند مشکل باشد (نمودار بالا را ببینید).

شاخص S&P 500

برای S&P 500، از نظر نزولی بالقوه، میانگین متحرک 200 هفته ای (WMA؛ اکنون در حدود 3,585) احتمالاً یک بالشتک اولیه کاملاً قوی ارائه می دهد. پشتیبانی قوی در بالاترین سطح قبل از کووید 3394 وجود دارد. با توجه به شیب صعودی شدید 200-WMA، احتمال نگه داشتن شاخص 3394-3,585 مساحت و برگشت از اطراف زیاد است.

نمودار ماهانه S&P 500

نمودار ماهانه S&P 500

نمودار ایجاد شده با TradingView

به این دلیل که در گذشته، شیب 200-WMA و خود میانگین، راهنمایی برای مواردی از روندهای نزولی طولانی مدت بوده است. شاخص تمایل به بازگشت از نزدیک به میانگین متحرک و زمانی که در حال صعود است (حاشیه های آبی نمودار). با این حال، معکوس‌های روند صعودی اغلب با شکسته شدن زیر میانگین متحرک مرتبط با مسطح شدن 200-WMA (حاشیه‌های قرمز نمودار) پیش می‌آیند. به نوعی، یکنواختی میانگین بلندمدت را می توان به عنوان «فرسودگی» روند تعبیر کرد.

شاخص کامپوزیت نزدک

برای درک اینکه روند نزولی فعلی چقدر پیشرفته است، شاخص قدرت نسبی (RSI) می تواند به عنوان راهنما باشد. با استفاده از دو نمونه قبلی، قسمت‌های دات‌کام و GFC، از آنجایی که از نظر مدت زمان مشابه کاهش سال 2022 بودند، احتمال اینکه شاخص‌های ایالات متحده در مراحل پیشرفته نزول باشند، زیاد است (نمودار را ببینید). زمانی که RSI 14 ماهه نزدیک به 30 بود، شاخص بازگشتی دوباره پیدا کرد. در حال حاضر، RSI در حدود 42.

حتی اگر شاخص بخواهد بازنشسته شود، نتیجه گیری از شرایط “روند” مانند 2020-2021 زودهنگام است زیرا شاخص حرکت جهتی مثبت و منفی (DMI) در نمودار ماهانه هر دو زیر 25 است که شرایط محدود دامنه را نشان می دهد. در محدوده، ممکن است یک سوگیری اندکی رو به پایین وجود داشته باشد زیرا منهای DMI بالاتر از Plus DMI است.

نمودار ماهانه ترکیبی نزدک

نمودار ماهانه ترکیبی نزدک

نمودار ایجاد شده با TradingView



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.