کشورهای فقیرتر با افزایش هزینه های خدمات بدهی در سال 2024 روبرو هستند

[ad_1] به گفته نویسندگان، پرداخت های خدمات بدهی در سال 2022 به 61.5 میلیارد دلار رسیده است و قرار است در سال 2023 بیشتر از آن باشد. لوما راموس در گزارشی که روز جمعه منتشر شد نوشت: بازارهای نوظهور و کشورهای در حال توسعه (EMD) با همه‌گیری کووید-19، جنگ روسیه در اوکراین، بحران آب و

کد خبر : 258482
تاریخ انتشار : جمعه ۱ مهر ۱۴۰۱ - ۸:۰۶
کشورهای فقیرتر با افزایش هزینه های خدمات بدهی در سال 2024 روبرو هستند

[ad_1]

به گفته نویسندگان، پرداخت های خدمات بدهی در سال 2022 به 61.5 میلیارد دلار رسیده است و قرار است در سال 2023 بیشتر از آن باشد.

لوما راموس در گزارشی که روز جمعه منتشر شد نوشت: بازارهای نوظهور و کشورهای در حال توسعه (EMD) با همه‌گیری کووید-19، جنگ روسیه در اوکراین، بحران آب و هوا و افزایش نرخ بهره در اقتصادهای پیشرفته دست و پنجه نرم می‌کنند.

تعدادی از طرح‌های کاهش بدهی برای فقیرترین کشورهای جهان پس از این همه‌گیری که بازارهای مالی جهانی را تحت تأثیر قرار داد و اقتصادهای سراسر جهان را تحت تأثیر قرار داد، راه‌اندازی شد.

با این حال، پیشرفت کند بوده است و برخی از طرح ها – مانند طرح تعلیق خدمات بدهی (DSSI) – منقضی شده اند.

این گزارش می افزاید: «بدون کاهش بدهی و سایر اقدامات تکمیلی مانند کمک های بلاعوض، کشورهای V20 توانایی خود را برای بهره مندی از مزایای سرمایه گذاری های اقلیمی مانند بهبود انعطاف پذیری و افزایش تولید برق از طریق انرژی های تجدیدپذیر به تعویق می اندازند.

به این پیچیدگی، تغییر ساختار طلبکاران در 686.3 میلیارد دلار بدهی عمومی خارجی متعلق به کشورهای V20 بود. در این گزارش آمده است که اعتباردهندگان خصوصی در حال حاضر بزرگترین گروه بودند و بیش از یک سوم بدهی را در اختیار داشتند در حالی که بانک جهانی و سایر موسسات چندجانبه هر کدام یک پنجم را در اختیار داشتند. کشورهای V20 7٪ از کل بدهی را به چین داشتند، در حالی که 13٪ به کشورهای ثروتمند طلبکار باشگاه پاریس بدهکار بودند.

نویسندگان همچنین از صندوق بین‌المللی پول خواستند تا تجزیه و تحلیل پایداری بدهی خود را ارتقا دهد تا خطرات آب و هوایی که کشورهای آسیب‌پذیر با آن مواجه هستند را در نظر بگیرد.

در این گزارش آمده است: «با توجه به اینکه تأثیرات آب و هوایی هزینه افزایش سرمایه را برای کشورهای آسیب‌پذیر افزایش می‌دهد، ارتباط نزدیک بین تغییرات آب‌وهوایی و پایداری بدهی باید در نظر گرفته شود و باید به بحث درباره کشورهایی که نیاز به کاهش بدهی دارند، اطلاع دهد.»

اقتصادهای V20 شامل باربادوس، کامبوج، کاستاریکا، اتیوپی، هندوراس، لبنان، مراکش، نپال، فیلیپین، رواندا، سنگال، سودان، تانزانیا، تونس، تووالو و ویتنام هستند.

(گزارش توسط کارین استروهکر؛ ویرایش توسط جوزی کائو)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.