اخبار تجارت برای مبتدیان، تاثیر اخبار ژئوپلیتیک بر تجارت

در این مقاله، با انواع مختلف رویدادهای خبری ژئوپلیتیک، تأثیر آنها بر احساسات بازار و اینکه چگونه احساسات می تواند قیمت دارایی ها را تغییر دهد، آشنا می شوید. چرا هنگام توصیف واکنش ها در بازارهای معاملاتی از کلمه “احساس” استفاده می کنیم؟ به نظر می رسد که احساسات برای رمان ها و شعرهای عاشقانه

کد خبر : 255804
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶
اخبار تجارت برای مبتدیان، تاثیر اخبار ژئوپلیتیک بر تجارت



در این مقاله، با انواع مختلف رویدادهای خبری ژئوپلیتیک، تأثیر آنها بر احساسات بازار و اینکه چگونه احساسات می تواند قیمت دارایی ها را تغییر دهد، آشنا می شوید.

چرا هنگام توصیف واکنش ها در بازارهای معاملاتی از کلمه “احساس” استفاده می کنیم؟ به نظر می رسد که احساسات برای رمان ها و شعرهای عاشقانه باشد، اما در زمینه بازارها به طور گسترده ای برای توصیف واکنش های عاطفی و تطبیقی ​​انسان نسبت به رویدادهایی که بر قیمت دارایی ها تأثیر می گذارند استفاده می شود.

احساسات منفی به موازات ترس و غم و اندوه است در حالی که احساسات مثبت با خوش بینی و اعتماد به نفس مقایسه می شود. اصطلاح دیگری که اغلب در مقالات مالی دیده می شود این است: “سرمایه گذاران از اخبار شانه خالی کردند”. این به بی‌تفاوتی، یکی دیگر از احساسات انسانی یا بهتر بگوییم، در این زمینه، این ارزیابی مربوط می‌شود که خبر آنقدر مهم نیست که بر تصمیمات تجاری و سرمایه‌گذاری تأثیر بگذارد.

رویدادهای ژئوپلیتیکی بر عرضه و تقاضا تأثیر می گذارد

دلایل ژئوپلیتیکی احساسات منفی و مثبت متفاوت است، اما اینکه آیا واکنشی پایدار به چنین رویدادهایی وجود خواهد داشت یا خیر به یک سوال خلاصه می‌شود: آیا علت، خطر قابل‌توجهی را نسبت به جریان عرضه و تقاضا برای دارایی‌هایی که ابزارهای مالی بر آن‌ها هستند، ایجاد می‌کند. مبتنی هستند؟

این سوال بزرگی است که معامله‌گران و سرمایه‌گذاران هنگام تصمیم‌گیری تحت فشار باید برای خود پاسخ دهند. برای مثال، جنگ داخلی در کشوری رخ می دهد که طلا صادرات اصلی آن است. پس از اولین شوک این خبر، معامله گران طلا باید ارزیابی کنند که آیا این درگیری با عرضه فلز گرانبها مورد استفاده در ساخت و تولید جواهرات تداخل خواهد داشت یا خیر. بدون طلا، بسیاری از وسایل الکترونیکی که ما در زندگی روزمره به آن عادت کرده‌ایم، نمی‌توان تولید کرد. به همین دلیل، معامله گران طلا و سرمایه گذاران در سهام معدن طلا مراقب هستند تا مقالات خبری مربوط به کشور را بررسی کنند و ارزیابی های تحلیلگران را در مورد تأثیر بالقوه بر عرضه طلا بررسی کنند.

اگر جریان اخبار خطرات فزاینده ای را برای عرضه طلا اعلام کند، معامله گران و سرمایه گذاران ممکن است با پیش بینی افزایش قیمت به دلیل عرضه محدود، شروع به خرید ابزارهای مختلف مورد استفاده برای تجارت طلا کنند. سناریوی دیگر می تواند این باشد که درگیری ها به سرعت از بین برود و خطری برای عرضه طلا وجود نداشته باشد، در این صورت احساسات ممکن است محتاطانه باشد، اما واکنش تا آنجا پیش نمی رود که باعث ایجاد یک روند صعودی در بازارهای طلا شود.

این مثال تنها یکی از هزاران واکنشی است که از جزئی تا بزرگ هر روز در بازارها اتفاق می‌افتد. عرضه و تقاضا بر اساس نیازها و خواسته های روزانه جمعیت جهانی است، بنابراین تمرکز شدیدی بر رویدادهای خبری ژئوپلیتیکی است که می تواند بر شریان های حیاتی تجارت تأثیر بگذارد.

تحقیق در مورد اخبار و بازارهای ژئوپلیتیک

تأثیر اخبار ژئوپلیتیک بر احساسات بازار نه تنها بر اساس مشاهده علت و معلول در بازارهای روزمره است، بلکه توسط محققان دانشگاهی نیز تأیید و محاسبه شده است.

شاخص ریسک ژئوپلیتیکی (GPR) توسط داریو کالدارا و ماتئو یاکوویلو به طور خاص برای مطالعه تأثیر رویدادهای ژئوپلیتیکی بر بازارهای مالی ایجاد شده است. بر اساس تحقیقات آنها، 75 درصد از فعالان بازار نگران ریسک ژئوپلیتیکی هستند و واکنش ها در بازارها با فراوانی مقالات خبری درباره تحولات ژئوپلیتیکی نامطلوب از سوی رسانه ها مانند روزنامه ها مرتبط است.

کالدارا و یاکوویلو ریسک ژئوپلیتیکی را «تهدید، تحقق و تشدید رویدادهای نامطلوب مرتبط با جنگ‌ها، تروریسم و ​​هرگونه تنش میان دولت‌ها و بازیگران سیاسی که بر روند صلح‌آمیز روابط بین‌الملل تأثیر می‌گذارد» تعریف می‌کنند.

در عمل، این تعریف را می توان به گونه ای گسترش داد که شامل انتخابات بحث برانگیز، بیماری های همه گیر، تغییرات در معاملات تجاری بین المللی، و رویدادهای مربوط به رهبران تجاری و سیاستمداران برجسته ای است که می توانند بر بازارها بر اساس بین المللی تأثیر بگذارند و می کنند.

تاثیر اخبار ژئوپلیتیک بر بازارها

شاخص GPR واکنش‌های بازار را به رویدادهای خبری دنبال می‌کند، به عنوان مثال، زمانی که همه‌گیری COVID-19 تشدید شد، شاخص از سطح 74 در دسامبر 2019 به سطح 138.42 در ژانویه 2020 رسید. در آن زمان، ریسک‌های طرف عرضه افزایش یافت. زمانی که کشورها مرزهای خود را بستند و محدودیت‌های سفر را برای جلوگیری از شیوع این بیماری اعمال کردند.

شاخص GPR با احساسات بازار همبستگی معکوس دارد. هرچه بالاتر رود، احساسات بازار کاهش می یابد زیرا سرمایه گذاری، اشتغال و بازده سهام تحت فشار قرار می گیرند.

برای نتیجه گیری این مقاله، تازه واردان به تجارت باید از پتانسیل تغییرات ناگهانی در احساسات ناشی از رویدادهای ژئوپلیتیک آگاه باشند و بر این اساس مدیریت ریسک خوبی را انجام دهند.

برای به روز ماندن از آخرین رویدادهای معاملاتی فارکس، تقویم Admirals Forex را نشانه گذاری کنید.

Admirals طیف گسترده ای از وبینارهای آموزشی و تحلیلی را ارائه می دهد. برای ملاقات و تعامل با معامله گران خبره، به وبینارهای رایگان ما بپیوندید!

مهارت های معاملاتی خود را آزمایش کنیددر مسابقه ما شرکت کنید!

این مطالب حاوی توصیه‌های سرمایه‌گذاری، توصیه‌های سرمایه‌گذاری، پیشنهاد یا درخواست برای هرگونه معامله در ابزارهای مالی نیست و نباید تفسیر شود. لطفاً توجه داشته باشید که چنین تحلیل معاملاتی یک شاخص قابل اعتماد برای عملکرد فعلی یا آتی نیست، زیرا ممکن است شرایط در طول زمان تغییر کند. قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، باید از مشاوران مالی مستقل مشاوره بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که خطرات را درک می کنید.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.