ثروت صنعت بازی با کاهش هزینه‌ها در پی افزایش همه‌گیر، کمرنگ می‌شود

(رویترز) -شرکت‌های بازی‌سازی با کاهش تقاضا برای بازی‌های ویدیویی از اوج‌های همه‌گیر مواجه هستند که شک و تردیدهایی را در مورد توانایی آنها در مقابله با رکود اقتصادی ایجاد می‌کند. افزایش قیمت‌ها و نبود عناوین موفق به مشکلاتی برای ناشران بازی‌های ویدیویی Activision Blizzard Inc و Electronic Arts افزوده است که همچنین با تاخیرهای زنجیره

کد خبر : 240025
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱:۰۴
ثروت صنعت بازی با کاهش هزینه‌ها در پی افزایش همه‌گیر، کمرنگ می‌شود


(رویترز) -شرکت‌های بازی‌سازی با کاهش تقاضا برای بازی‌های ویدیویی از اوج‌های همه‌گیر مواجه هستند که شک و تردیدهایی را در مورد توانایی آنها در مقابله با رکود اقتصادی ایجاد می‌کند.

افزایش قیمت‌ها و نبود عناوین موفق به مشکلاتی برای ناشران بازی‌های ویدیویی Activision Blizzard Inc و Electronic Arts افزوده است که همچنین با تاخیرهای زنجیره تامین و تغییر در انتخاب‌های مصرف‌کننده به دلیل کاهش محدودیت‌ها مبارزه می‌کنند.

آخرین اثبات آن روز سه‌شنبه توسط پلتفرم بازی Roblox ارائه شد که رشد درآمد آن از 83 درصد در دو سه ماهه قبل به 30 درصد کاهش یافت.

داده های شرکت تحلیلی NPD نشان داد که هزینه مصرف کنندگان ایالات متحده برای بازی های ویدیویی در ماه ژوئن 11 درصد کاهش یافت و انتظار می رود امسال 8.7 درصد کاهش یابد.

جسی دیونیچ، معاون ارشد در Interpret، گفت: «بازار کار هنوز داغ است، کف زیادی در اقتصاد وجود دارد که باعث تورم تهاجمی می‌شود و کاهش محدودیت‌های COVID باعث می‌شود مصرف‌کنندگان به فکر صرف تجربیات بیشتر در خارج از خانه باشند. یک شرکت تحقیقاتی بازار بازی های ویدیویی

اکتیویژن بلیزارد سود سه ماهه کمتر از حد انتظار را گزارش کرد، در حالی که رقیب Electronic Arts و Take-Two Interactive نسبت به فروش ناامیدکننده پیش رو هشدار دادند.

اشتراوس زلنیک، رئیس ارشد Take-Two، “وقتی 50 درصد از اقتصاددانان بانک های بزرگ می گویند که ممکن است در سه ماهه آینده دچار رکود شویم، نگرش من این است که… ما در رکود هستیم و… شاهد نرمی هستیم.” به تحلیلگران گفت.

سازندگان کنسول نیز با کاهش درآمد بازی برای سازنده ایکس باکس مایکروسافت ضربه خوردند، در حالی که سازنده پلی استیشن سونی پیش بینی خود را کاهش داد و نینتندو فروش کمتری را ثبت کرد.

تقاضای ضعیف برای این شرکت هایی که با کمبود قطعات دست و پنجه نرم می کنند، مضاعف است.

سازندگان تراشه‌های بازی شاهد تأثیر منفی تقاضای خنک‌کننده هستند. شرکت Advanced Micro Devices Inc اعلام کرد که فروش کارت‌های بازی‌های گرافیکی آن کاهش یافته است، در حالی که انویدیا 19 درصد کاهش متوالی درآمد را نشان می‌دهد.

با این حال، تحلیلگران و مدیران شرکت انتظار دارند که صنعت با تکیه بر عرضه عناوین تاخیری و کاهش کمبود قطعات، بالاتر از سطح قبل از همه‌گیری رشد کند.

شرکت داده Newzoo نشان داد که بازار جهانی بازی‌ها در سال 2022 196.8 میلیارد دلار درآمد خواهد داشت که در مقایسه با جهش 7.6 درصدی در سال 2021، 2.1 درصد افزایش خواهد یافت.

استیون بیلی، تحلیلگر شرکت تحقیقاتی Omdia می‌گوید: «بازی‌های ویدیویی ضد گلوله نیستند، اما در زمان‌های چالش‌برانگیز عملکرد خوبی دارند.

(گزارش توسط Tiyashi Datta، Ankur Banerjee، Eva Mathews و Nivedita Balu در بنگالورو؛ ویرایش توسط Arun Koyyur)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.