سهام آسیایی با داده‌های خوش‌بینانه رشد کردند، شاهین‌های فدرال رزرو دلار را بالا بردند

پس از اینکه مقامات فدرال رزرو همچنان تاکید کردند که سیاست های سختگیرانه هنوز به پایان نرسیده است، دلار نزدیک به بالاترین حد خود در این هفته نوسان داشت. با این حال، بازدهی خزانه‌داری از بالاترین سطح دو هفته‌ای پایین‌تر ماند زیرا سرمایه‌گذاران پیش از انتشار آمار اشتغال در این هفته که مسیر نرخ‌های بهره

کد خبر : 237310
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۷:۰۷
سهام آسیایی با داده‌های خوش‌بینانه رشد کردند، شاهین‌های فدرال رزرو دلار را بالا بردند


پس از اینکه مقامات فدرال رزرو همچنان تاکید کردند که سیاست های سختگیرانه هنوز به پایان نرسیده است، دلار نزدیک به بالاترین حد خود در این هفته نوسان داشت. با این حال، بازدهی خزانه‌داری از بالاترین سطح دو هفته‌ای پایین‌تر ماند زیرا سرمایه‌گذاران پیش از انتشار آمار اشتغال در این هفته که مسیر نرخ‌های بهره را هدایت می‌کند، کنار گذاشته شدند.

قیمت نفت خام پس از کاهش یک شبه به پایین‌ترین سطح تقریباً شش ماهه خود تثبیت شد زیرا داده‌های ایالات متحده افزایش غیرمنتظره ذخایر را نشان داد.

نیکی ژاپن 0.58 درصد رشد کرد، در حالی که چیپ های آبی چین 0.55 درصد و هانگ سنگ هنگ کنگ 1.24 درصد جهش کردند و شاخص سهام فناوری آن 2.29 درصد افزایش یافت.

گسترده ترین شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه ام اس سی آی 0.65 درصد افزایش یافت.

معاملات آتی S&P 500 ایالات متحده پس از اینکه شاخص پایه یک شبه 1.56% جهش کرد و Nasdaq با رشد 2.73% به اوج خود در سه ماهه رسید، تقریبا ثابت بود.

نتایج مالی قوی از PayPal روحیه را بهبود بخشید، در حالی که داده ها نشان داد سفارشات جدید برای کالاهای ساخت ایالات متحده به شدت افزایش یافته است.

در همین حال، تعداد بیشتری از مقامات فدرال رزرو به این گروه پیوستند و گفتند که برای مهار تورم، تشدید بیشتر ضروری است.

با این حال، یکی – مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو – در مصاحبه با رویترز گفت که افزایش نیم واحدی ممکن است چیزی باشد که در نشست بعدی در ماه سپتامبر مورد نیاز است، نه افزایش 75 واحدی دیگر.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، هفته گذشته گفت که بانک مرکزی ممکن است در گردهمایی 20 تا 21 سپتامبر، یک افزایش “غیر معمول بزرگ” دیگر را در نظر بگیرد.

راب کارنل گفت: “این دیدگاه که ما این محور را از انقباض (توسط فدرال رزرو) دور کرده ایم، در 48 ساعت گذشته به شدت توسط تقریباً همه و سگشان مورد بررسی قرار گرفته است و می گویند که ما همچنان به شدت نرخ ها را کاهش خواهیم داد.” ، رئیس بخش تحقیقات آسیا و اقیانوسیه در ING در سنگاپور.

«این پیام به‌درستی به بازار سهام سرایت نکرده است، بازاری که به دنبال آن است که به مجموعه‌ای از اعداد و ارقام نسبتاً قوی درآمد و برخی داده‌های اقتصادی نسبتاً مناسب نگاه می‌کند و به جای انجام کاری که باید انجام می‌دهند و می‌گویند، عالی است. این کاملا نگران کننده است.»

معامله گران اکنون 58.5% شانس افزایش 50 نقطه پایه را در مقابل احتمال 41.5% برای برآمدگی بزرگتر قیمت می دهند، که تهاجمی ترین مسیر را در بیش از یک نسل شاهد خواهد بود.

بازدهی شاخص بلندمدت خزانه داری ایالات متحده در معاملات روز پنجشنبه توکیو حدود 2.71 درصد بود. آنها یک شبه به بالاترین سطح از 22 ژوئیه با 2.851٪ افزایش یافتند، اما پس از اظهارات دالی به پایان رسیدند.

شاخص دلار که ارزش دلار را در برابر شش همتای اصلی اندازه‌گیری می‌کند، پس از افزایش تا سطح 106.82 در جلسه قبل برای اولین بار در یک هفته، روز پنجشنبه با 0.11 درصد کاهش به 106.36 رسید.

در برابر ارز ژاپن که بسیار حساس به بازدهی ایالات متحده است، دلار پس از رسیدن به 134.55 یک شبه، 0.24 درصد عقب نشینی کرد و به 133.51 ین رسید.

اکثر تحلیلگران در نظرسنجی رویترز می گویند که دلار هنوز به اوج خود نرسیده است.

نفت خام در معاملات اولیه آسیا افزایش یافت و پس از انتشار داده هایی که نشان دهنده تقاضای ضعیف سوخت ایالات متحده بود، از پایین ترین سطح چند ماهه روز قبل خود جهش کرد.

بهای معاملات آتی نفت برنت با 53 سنت افزایش به 97 دلار و 31 سنت در هر بشکه رسید در حالی که قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) با 55 سنت افزایش به 91 دلار و 21 سنت رسید. هر دو معیار در روز چهارشنبه به ضعیف ترین سطح بسته شدن خود از فوریه تا کنون سقوط کردند، به ترتیب 96.50 دلار و 90.66 دلار.

(گزارش توسط کوین باکلند؛ ویرایش توسط سام هلمز)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.