تجزیه و تحلیل- سقوط دراگی، تماس نقدی مونته دی پاسچی را در کمین می گذارد

حتی قبل از اینکه دولت وحدت ملی نخست وزیر ماریو دراگی این هفته سقوط کند و ایتالیا را به سمت انتخابات 25 سپتامبر سوق دهد، لوئیجی لووالیو، مدیرعامل MPS با کار سختی روبرو شد تا سرمایه گذاران را متقاعد کند که بانک توسکانی خرید جذاب تری نسبت به رقبای سالم تر و ارزان تر در

کد خبر : 232175
تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۷
تجزیه و تحلیل- سقوط دراگی، تماس نقدی مونته دی پاسچی را در کمین می گذارد


حتی قبل از اینکه دولت وحدت ملی نخست وزیر ماریو دراگی این هفته سقوط کند و ایتالیا را به سمت انتخابات 25 سپتامبر سوق دهد، لوئیجی لووالیو، مدیرعامل MPS با کار سختی روبرو شد تا سرمایه گذاران را متقاعد کند که بانک توسکانی خرید جذاب تری نسبت به رقبای سالم تر و ارزان تر در ایتالیا است.

MPS که توسط دولت کنترل می شود، قدیمی ترین بانک جهان، قصد دارد تا اواسط نوامبر 2.5 میلیارد یورو (2.6 میلیارد دلار) جمع آوری کند تا سرمایه را تقویت کند و حدود 3500 کارمند داوطلبانه را برای خروج داوطلبانه تامین کند.

یک فرد مطلع گفت که خزانه داری ایتالیا مصمم است با وجود هرج و مرج سیاسی، افزایش سرمایه را تکمیل کند.

و یک قانونگذار در حزب راست افراطی برادران ایتالیا، که احتمالاً به عنوان بزرگترین حزب واحد در پارلمان آینده ظاهر خواهد شد، به رویترز گفت که آنها تمایلی به قبول تقصیر مرگ MPS ندارند.

پس از سوزاندن 15 میلیارد یورو از سرمایه سرمایه گذاران از سال 2008، MPS باید در سال 2017 با کمک مالی 5.4 میلیارد یورویی برای مالیات دهندگان نجات می یافت و دولت را با 64 درصد سهام باقی می گذاشت.

پس از شکست در سال گذشته در فروش MPS به UniCredit، ایتالیا مجبور شد از اتحادیه اروپا بخواهد تا مهلت خصوصی سازی مجدد را تمدید کند.

دو نفر از افراد نزدیک به بحث در مورد تراکنش‌ها گفتند که جمع‌آوری سرمایه موفقیت‌آمیز اولویتی برای مدیر اجرایی دراگی محسوب می‌شود و بانک‌های سرمایه‌گذاری مشتاق هستند تا در معامله‌ای که اهمیت ملی دارد، ایفای نقش کنند.

کارشناس چرخش

MPS برای مطابقت با قوانین اتحادیه اروپا به سرمایه گذاران خصوصی نیاز دارد تا بخش 900 میلیون یورویی تماس نقدی را که توسط خزانه داری پوشش داده نمی شود، تامین کنند.

برای جذب خریداران، خزانه‌داری در ماه فوریه روی مهارت‌های برگشتی Lovaglio، یک مدیر کهنه کار UniCredit که حرفه خود را در اروپای شرقی بنا کرد و در سال 2018 به ایتالیا بازگشت تا بانک کوچک Creval را به سمت ادغام هدایت کند، شرط بندی کرد – و آن را تبدیل به یک هدف تصاحب برای Credit Agricole فرانسه کرد. .

اما MPS به دنبال جمع آوری مبلغی بیش از پنج برابر ارزش بازار 450 میلیون یورویی خود است و تخفیفی را که می تواند سهام جدید بفروشد محدود کند.

تحلیلگران محاسبه کردند که این سهام می‌تواند با تخفیفی بیش از 60 درصد نسبت به ارزش دفتری مشهود بانک قیمت‌گذاری شود که باعث می‌شود آنها گران‌تر از UniCredit باشند.

آنها می گویند که لواگلیو باید با استفاده از ذخایر خود به عنوان یکی از مجرب ترین مدیران بانکی ایتالیا، سرمایه گذارانی را برای افزایش سرمایه بیابد.

استفانو گاتی، استاد مالی دانشگاه بوکانی، گفت: «بدون سرمایه‌گذاران لنگر، راه‌اندازی افزایش سرمایه در میان عدم اطمینان ناشی از بحران بسیار خطرناک می‌شود.

علیرغم اینکه MPS به روی همه سرمایه گذاران بالقوه باز است، Lovaglio گمانه زنی ها را کاهش داده است که شرکای تجاری بانک، بیمه فرانسوی AXA و مدیر دارایی Anima می توانند در افزایش سرمایه نقش داشته باشند.

افرادی که روی این معامله کار می کنند می گویند تقویت مشارکت های تجاری برای کمک به ارائه تماس نقدی می تواند جذابیت MPS را به عنوان یک شریک ادغام کاهش دهد – مانع تلاش ها برای بازاریابی سهام جدید برای خریداران از طریق چشم انداز پیوند می شود.

فرد مطلع گفت که وزارت خزانه داری درخواست معافیت از اتحادیه اروپا را رد کرده است تا اگر سرمایه گذاران از انتشار سهام خودداری کنند، به طور کامل از اتحادیه اروپا چشم پوشی کند.

MPS اعلام کرده است که عدم علاقه سرمایه گذاران به چهار بانکی که یک قرارداد پیش از پذیره نویسی امضا کرده اند، بانک آمریکا، سیتی گروپ، کردیت سوئیس و مدیوبانکا اجازه می دهد تا از قراردادی که منجر به حذف سهام فروخته نشده آنها می شود، کناره گیری کنند.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.