هواپیمای باری با مواد دفاعی صربستان در شمال یونان سقوط کرد

مقامات صربستان روز یکشنبه اعلام کردند یک هواپیمای باری اوکراینی حامل مهمات از صربستان به بنگلادش اواخر روز شنبه در نزدیکی شهر کاوالا در شمال یونان سقوط کرد. تصاویر هواپیماهای بدون سرنشین از صحنه، بقایای هواپیمای حجیم آنتونوف An-12 را نشان می دهد که در مزارع پراکنده شده است. مقامات یونانی گفتند که هشت خدمه

کد خبر : 230135
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
هواپیمای باری با مواد دفاعی صربستان در شمال یونان سقوط کرد


مقامات صربستان روز یکشنبه اعلام کردند یک هواپیمای باری اوکراینی حامل مهمات از صربستان به بنگلادش اواخر روز شنبه در نزدیکی شهر کاوالا در شمال یونان سقوط کرد.

تصاویر هواپیماهای بدون سرنشین از صحنه، بقایای هواپیمای حجیم آنتونوف An-12 را نشان می دهد که در مزارع پراکنده شده است. مقامات یونانی گفتند که هشت خدمه در هواپیما بودند و سخنگوی وزارت خارجه اوکراین گفت که همه آنها شهروندان اوکراینی هستند.

وزیر دفاع صربستان گفت: این هواپیما حامل 11.5 تن محصولات صنایع دفاعی این کشور بوده و خریدار آن وزارت دفاع بنگلادش بوده است. وی گفت که خدمه آن کشته شدند.

مقامات یونانی نتوانستند اطلاعاتی در مورد محموله هواپیما ارائه دهند اما واحد ویژه واکنش در بلایا و کارشناسان ارتش برای بررسی صحنه اعزام شدند.

نبویسا استفانوویچ، وزیر دفاع صربستان، گفت که این محموله شامل خمپاره های روشنایی و گلوله های آموزشی است. این هواپیما در ساعت 1840 به وقت گرینویچ از نیس پرواز کرده بود.

این هواپیما 11.5 تن محصولات ساخت صنایع دفاعی ما را حمل کرد. استفانوویچ گفت که خریدار آن وزارت دفاع بنگلادش بود.

وی افزود: محموله این هواپیما متعلق به شرکت صرب ولییر است که یک شرکت تجاری ثبت شده برای انجام فعالیت های تجارت خارجی تجهیزات نظامی تسلیحاتی و سایر محصولات دفاعی است.

تلویزیون دولتی ERT گفت که سیگنال هواپیما بلافاصله پس از درخواست خلبان از مقامات هواپیمایی یونان برای فرود اضطراری به دلیل مشکل موتور از بین رفت. فیلم آماتوری آپلود شده در ertnews.gr هواپیما را در شعله‌های آتش نشان می‌دهد که به سرعت فرود می‌آید و قبل از برخورد با زمین در یک انفجار به نظر می‌رسد.

یک منبع ارشد در کمیسیون تنظیم مقررات هوانوردی غیرنظامی اردن (CARC) گزارش های اولیه مبنی بر حرکت هواپیما به اردن را رد کرد. خبرگزاری دولتی پترا روز یکشنبه گزارش داد که این منبع گفت که برنامه پرواز آن شامل توقفی در فرودگاه بین المللی ملکه آلیا اردن در ساعت 9:30 شب (0630 GMT) برای سوخت گیری است.

منطقه وسیع تری در یونان که هواپیما در آن سقوط کرد از شنبه شب محاصره شده است. به ساکنان اطراف توصیه شده است که پنجره ها و درها را بسته نگه دارند و از منطقه حادثه اجتناب کنند.

صبح روز یکشنبه، یکی از مقامات تیپ به خبرنگاران گفت که آتش نشانان “احساس کردند لب هایشان می سوزد” و غبار سفید در هوا شناور است.

ماریو آپوستولیدیس، هماهنگ کننده آتش نشانی گفت: «ما نمی دانیم چه چیزی بر ما تأثیر گذاشته است.

(گزارش توسط رنه مالتزو، ایوانا سکولاراک، تام بالمفورث، میشل کامباس و یاسمین حسین؛ ویرایش توسط رایسا کاسولووسکی)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.