پیش بینی قیمت طلا: پیش بینی فروش بیشتر

چشم انداز قیمت طلا: قیمت طلا تا حدی به دلیل شرایط بنیادی و فنی ناامیدکننده به کاهش خود ادامه می دهد. حرکت اندازه گیری شده از شکست مثلث متقارن، کاهش قیمت طلا به زیر 1700 را در هفته های آینده می طلبد. بر اساس شاخص احساسات مشتری IGقیمت طلا در کوتاه مدت دارای یک سوگیری

کد خبر : 228465
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۴:۴۷
پیش بینی قیمت طلا: پیش بینی فروش بیشتر


چشم انداز قیمت طلا:

  • قیمت طلا تا حدی به دلیل شرایط بنیادی و فنی ناامیدکننده به کاهش خود ادامه می دهد.
  • حرکت اندازه گیری شده از شکست مثلث متقارن، کاهش قیمت طلا به زیر 1700 را در هفته های آینده می طلبد.
  • بر اساس شاخص احساسات مشتری IGقیمت طلا در کوتاه مدت دارای یک سوگیری متفاوت است.

چیزی برای لایک نیست

قیمت طلا پس از خارج شدن از مثلث متقارن چند ماهه خود به سمت نزولی، همچنان به معاملات کاهشی خود ادامه می دهد. چشم انداز فنی ضعیف باقی می ماند و عملکرد قیمت نشان می دهد که حرکت به زیر 1700 در هفته های آینده امکان پذیر است. داستان اساسی نیز نزولی است، زیرا افزایش بازدهی واقعی ایالات متحده – بازده اسمی خزانه داری انتظارات تورمی کمتری را نشان می دهد – همچنان بالاتر است. چشم انداز “فروش رالی” برای آینده قابل پیش بینی، واضح و ساده، معتبر باقی می ماند.

کاهش نوسانات طلا ادامه دارد

از نظر تاریخی، قیمت طلا برخلاف سایر طبقات دارایی با نوسانات رابطه دارد. در حالی که سایر طبقات دارایی مانند اوراق قرضه و سهام از افزایش نوسانات خوششان نمی آید – که نشان دهنده عدم اطمینان بیشتر در مورد جریان های نقدی، سود سهام، پرداخت کوپن و غیره است – طلا در دوره هایی با نوسانات بالاتر سود می برد. بالا بودن دو برابری در نوسانات طلا یک سیگنال پیشگویی برای آینده قیمت طلا ارائه می دهد.

تجزیه و تحلیل فنی GVZ (نوسانات طلا): نمودار قیمت روزانه (ژوئیه 2021 تا ژوئیه 2022) (نمودار 1)

نوسانات طلا (همانطور که با نوسانات طلای Cboe اندازه گیری می شود ETF، GVZ، که نوسانات ضمنی یک ماهه طلا را بر اساس زنجیره اختیار معامله GLD دنبال می کند) در 19.45 در زمان نگارش این گزارش همبستگی 5 روزه بین GVZ و قیمت طلا است +0.27 در حالی که همبستگی 20 روزه -0 است.36. یک هفته پیش، در 5 جولای همبستگی 5 روزه بود -0.93 و همبستگی 20 روزه -0 بود.60.

تحلیل فنی نرخ قیمت طلا: نمودار روزانه (ژوئیه 2021 تا ژوئیه 2022) (نمودار 2)

پیش بینی قیمت طلا: پیش بینی فروش بیشتر - سطوح XAU/USD

قیمت طلا به طور معنی داری به زیر 23.6% فیبوناچی اصلاحی از محدوده 2020 بالا/2021 پایین در 1770.89 سقوط کرده است. s پیش بینی شدهشکست مثلث متقارن. ساختار فنی به طور فزاینده‌ای نزولی است و حرکت به شدت منفی است. قیمت طلا پایین تر از پاکت روزانه 5، 8، 13 و 21 EMA باقی می ماند که به ترتیب نزولی تراز شده است. نزول روزانه MACD به زیر خط سیگنال آن در حال عمیق تر شدن است، در حالی که Slow Stochastics روزانه در قلمروهای فروش بیش از حد مدفون هستند. حرکت اندازه‌گیری‌شده از مثلث مستلزم کاهش به سمت ۱۶۸۰ در هفته‌های آتی است – درست به جایی که پایین‌ترین حد در سال ۲۰۲۱ پیدا شد.

تحلیل فنی قیمت طلا: نمودار هفتگی (اکتبر 2015 تا ژوئیه 2022) (نمودار 3)

پیش بینی قیمت طلا: پیش بینی فروش بیشتر - سطوح XAU/USD

همانطور که قبلاً بارها اشاره شدافت کمتر از پایین ترین سطح ژوئن 1805.21، احتمال حرکت پایدار زیر 1800 را در چند ماه آینده افزایش می دهد. این در واقع در حال انجام است، مطابق با دیدگاه فوق الذکر که «tاو بازه زمانی هفتگی همچنان پیشنهاد می کند که الف دو رویه برای گل در حال شکل گیری استد قیمت، با دو قله حک شده تا اوج 2020 و مارس 2022.به نظر می‌رسد به زودی بازگشت به ناحیه حوالی پایین‌ترین سطح ۲۰۲۱، نزدیک به اصلاح ۳۸.۲ درصد فیبوناچی از محدوده پایین/۲۰۲۰ بالای ۲۰۱۵ در ۱۶۸۲.۷۲ باشد.

شاخص احساسات مشتری IG: پیش بینی قیمت طلا (12 ژوئیه 2022) (نمودار 4)

پیش بینی قیمت طلا: پیش بینی فروش بیشتر - سطوح XAU/USD

طلا: داده‌های معامله‌گران خرده‌فروشی نشان می‌دهد که 84.40 درصد معامله‌گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله‌گران لانگ به کوتاه 5.41 به 1 است. تعداد معامله‌گران در معاملات خالص 2.10 درصد کمتر از دیروز و 1.80 درصد بیشتر از هفته گذشته است. تعداد معامله گران نت-شورت نسبت به روز گذشته 11.27 درصد و نسبت به هفته گذشته 1.76 درصد بیشتر است.

ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران خالص هستند نشان می‌دهد که قیمت طلا ممکن است به کاهش خود ادامه دهد.

موقعیت یابی نسبت به دیروز دارای طول خالص کمتر است، اما نسبت به هفته گذشته دارای طول خالص تر است. ترکیب احساسات کنونی و تغییرات اخیر به ما یک سوگیری مختلط معاملات طلا را می دهد.

— نوشته شده توسط کریستوفر وکیو، CFA، استراتژیست ارشد





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.