کیشیدا اهل ژاپن اکنون ممکن است ردای دفاعی مربی کشته شده آبه را به خود بگیرد

با انجام این کار، کیشیدا، یک میانه رو از هیروشیما که خواهان ممنوعیت سلاح های هسته ای است، میراث جنگ طلب آبه را گسترش داده و از حمایت تندروهای حزب لیبرال دموکرات وفادار به آبه اطمینان حاصل می کند. ائتلاف حاکم LDP اکثریت خود را در مجلس علیا دو روز پس از کشته شدن آبه،

کد خبر : 227599
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷
کیشیدا اهل ژاپن اکنون ممکن است ردای دفاعی مربی کشته شده آبه را به خود بگیرد


با انجام این کار، کیشیدا، یک میانه رو از هیروشیما که خواهان ممنوعیت سلاح های هسته ای است، میراث جنگ طلب آبه را گسترش داده و از حمایت تندروهای حزب لیبرال دموکرات وفادار به آبه اطمینان حاصل می کند.

ائتلاف حاکم LDP اکثریت خود را در مجلس علیا دو روز پس از کشته شدن آبه، باسابقه‌ترین نخست‌وزیر کشور و دلال قدرت حزب، در طی یک سخنرانی تبلیغاتی در شهر نارا در غرب این کشور افزایش داد.

این جنایت ملتی را که در آن خشونت با اسلحه نادر است حیرت زده کرد و موجی از سوگواری و ارزیابی میراث آبه را برانگیخت. نفوذ او هم گسترده و هم قطبی بود، به ویژه در دفاع. مراسم تشییع جنازه برای سه شنبه تعیین شد.

وعده کیشیدا برای افزایش «قابل توجه» هزینه های دفاعی پس از کشتار اهمیت جدیدی پیدا کرد. نخست‌وزیر سابق که از نظر برخی رای‌دهندگان بیش از حد جنگ‌طلب بود، هرگز نتوانسته بود هزینه‌های دفاعی را به 2 درصد تولید ناخالص داخلی که حزبش به عنوان هدف تعیین کرده بود، افزایش دهد.

یکی از قانونگذاران LDP که نزدیک به آبه بوده و از بحث های دفاعی داخلی مطلع بوده و به شرط ناشناس ماندن به رویترز گفته است، بودجه دفاعی بعدی می تواند تا 6 تریلیون ین (45 میلیارد دلار) یا 11 درصد افزایش نسبت به سال گذشته باشد. .

این نماینده مجلس افزود: “اگر او بتواند به آن دست یابد، محافظه کاران درون حزب به کیشیدا هجوم خواهند آورد و او یک مدیریت طولانی مدت خواهد داشت، بدون شک.”

کیشیدا می تواند تاج و تخت خود را با تحقق اهداف آبه حفظ کند.

این حمایت محافظه‌کاران بسیار مهم است، زیرا کیشیدا سیاست‌های اقتصادی را دنبال کرده است که با نئولیبرالیسم مورد علاقه آبه فاصله دارد. کنترل LDP ساختگی به کیشیدا سه سال اجازه می دهد تا برنامه خود را قبل از یک انتخابات دیگر اجرا کند.

رای دهندگان ژاپنی که از لغزش به سمت نظامی گری می ترسند، به طور سنتی نسبت به افزایش شدید هزینه های دفاعی محتاط بوده اند، اما بسیاری اکنون نگران هستند که حمله روسیه به اوکراین ممکن است چین را برای حمله به همسایه تایوان جسور کند.

درصد افزایش سالانه حدود 10 درصد، اندازه ای که قانونگذار LDP ذکر کرده است، هزینه های نظامی را تا پایان دهه به 2 درصد تولید ناخالص داخلی دوبرابر می کند و ژاپن را به سومین خرج کننده بزرگ نظامی جهان پس از ایالات متحده و چین تبدیل می کند.

رتبه بندی بودجه های دفاعی جهانی سال 2021 توسط موسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم نشان می دهد که پکن اکنون بیش از چهار برابر ژاپن برای دفاع هزینه می کند.

“موج بی سابقه”

کریستوفر جانستون، مشاور ارشد و رئیس ژاپن در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی (CSIS) گفت: «کیشیدا برای افزایش بودجه دفاعی، تقریباً بر موج بی‌سابقه‌ای از حمایت در ژاپن سوار است».

“در مورد آنچه کیشیدا پیشنهاد داده است، اختلاف کمی وجود دارد.”

جانستون افزود: افزایش سالانه 6 تا 7 درصدی «قابل قبول» است.

آبه که در سال 2020 پس از دو دوره نخست وزیری از سمت خود کناره گیری کرد، در سال 2012 برای دومین دوره خود با تعهد به احیای اقتصاد و کاهش محدودیت های قانون اساسی صلح طلبانه که ژاپن را از آغاز جنگ باز می دارد، انتخاب شد.

کابینه او بعداً قطعنامه‌ای را برای اصلاح قانون اساسی پس از جنگ جهانی دوم به تصویب رساند تا امکان اجرای دفاع شخصی جمعی را فراهم کند و مبنای قانونی را برای گسترش فعالیت‌های نظامی فراهم کند، اما او در نهایت نتوانست آن را اصلاح کند.

به نظر می رسد کیشیدا نسبت به آبه اشتیاق کمتری نسبت به این هدف دارد – او گفته است که بخش هایی از قانون اساسی ممکن است دارای عناصری باشد که «کهنه و فاقد آن هستند» و امیدوار است که بحث در مورد بازنگری آن ادامه یابد.

احزاب بازنگری در قانون اساسی اکثریت دوسوم خود را در مجلس علیا حفظ کردند.

حمایت عمومی

رابرت وارد، رئیس ژاپن در مؤسسه بین المللی مطالعات استراتژیک، گفت که کیشیدا اکنون “چراغ سبز” برای هزینه های دفاعی بیشتر دارد.

او افزود: «اگرچه این سؤال وجود دارد که آنها این پول را صرف چه چیزی می‌کنند و این پول از کجا تأمین می‌شود».

بیش از نیمی از پاسخ دهندگان در نظرسنجی ماه گذشته جیجی پرس می خواهند شاهد افزایش هزینه های دفاعی باشند. تقریباً دو سوم گفتند ژاپن باید موشک هایی با برد کافی برای حمله به پایگاه های دشمن خارجی به دست آورد.

برخی از ناظران، مانند دریاسالار بازنشسته کاتسوتوشی کاوانو، رئیس سابق ستاد مشترک نیروهای دفاع شخصی ژاپن، مایلند هزینه های بیشتری را ببینند.

او گفت که افزایش «مناسب» حدود 20 درصد یا تقریباً 1 تریلیون ین خواهد بود و افزود که بودجه اضافی باید به تعمیر و نگهداری و لجستیک اختصاص یابد تا اطمینان حاصل شود که ارتش می تواند هواپیماها، کشتی ها و سایر دارایی های رزمی را که قبلاً در اختیار دارد مستقر کند.

یک مقام ارشد سابق وزارت دفاع به رویترز گفت که به دلیل حساسیت موضوع، نامش فاش نشود، به دلیل کمبود پول برای قطعات یدکی، ارتش مجبور است تجهیزات را برای عملیاتی نگه داشتن سایر سیستم‌ها انسان‌خوار کند.

این مقام گفت که ژاپن به یک دهه نیاز دارد تا نیروی قوی‌تری بسازد که بتواند دوبرابر هزینه‌های دفاعی را جذب کند و سه سال اول برای به روز رسانی تجهیزات موجود و ذخیره مهمات لازم است.

کیشیدا باید تا پایان ماه اوت نشان دهد که چقدر می‌خواهد هزینه‌های دفاعی را افزایش دهد و کابینه او رقم نهایی را در پایان سال تصویب خواهد کرد.

او قرار است یک استراتژی امنیت ملی تجدیدنظر شده و یک نقشه راه پنج ساله جدید برای تدارکات نظامی را تا پایان سال منتشر کند.

(گزارش توسط تیم کلی در نارا و یوکیکو تویودا در توکیو؛ گزارش اضافی توسط جومین پارک در سئول؛ ویرایش توسط دیوید دولان و کلارنس فرناندز)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.