رویترز چگونه روسیه را به حالت پیش فرض سوق داد

© رویترز. فایل عکس: اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، در حالی که رهبران اتحادیه اروپا تلاش می کنند در مورد تحریم های نفتی روسیه در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین، در بروکسل، بلژیک در 30 مه 2022 به توافق برسند، برای نشست سران اتحادیه اروپا وارد می شود. رویترز توسط مارک جونز

کد خبر : 222126
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۷
رویترز چگونه روسیه را به حالت پیش فرض سوق داد



© رویترز. فایل عکس: اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، در حالی که رهبران اتحادیه اروپا تلاش می کنند در مورد تحریم های نفتی روسیه در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین، در بروکسل، بلژیک در 30 مه 2022 به توافق برسند، برای نشست سران اتحادیه اروپا وارد می شود. رویترز

توسط مارک جونز

لندن (رویترز) – اولین بدهی بزرگ بین‌المللی روسیه در بیش از یک قرن گذشته، که به گفته واشنگتن روز دوشنبه به واقعیت تبدیل شد، به دنبال ماه‌ها تحریم‌های هماهنگ غرب است که مسکو را با پول نقد مواجه کرد اما به شبکه مالی بین‌المللی دسترسی نداشت.

در زیر خلاصه ای از لحظات کلیدی است که به این نقطه منتهی شده است.

“بسته بزرگ”

در حوالی ساعت 23:30 (2230 به وقت گرینویچ) در 25 فوریه، یک روز پس از ورود نیروهای روسیه به اوکراین، کارشناسان اتحادیه اروپا در بروکسل گفتند مجموعه ای از تحریم هایی که آنها برای روزها روی آنها کار کرده بودند، یا به قول آنها “بسته بزرگ” بود. آماده.

کمی قبل از نیمه شب، کمیسیون اروپا https://www.consilium.europa.eu/en/press/press-releases/2022/02/25/russia-s-military-aggression-against-ukraine-eu-imposes- را اعلام کرد. تحریم -علیه-رئیس جمهور-پوتین-و-وزیر خارجه-لاوروف-و-تحریم-های-فردی-و-اقتصادی-گسترده- را اتخاذ می کند.

در حالی که نشست‌های اضطراری گروه هفت و اتحادیه اروپا قبلاً به وضوح نشان می‌داد که پاسخی در راه است، این بسته شخصاً ولادیمیر پوتین و دیپلمات ارشد او سرگئی لاوروف را نام برد و همانطور که بعداً مشخص شد، حدود 300 میلیارد دلار از ذخایر بانک مرکزی روسیه را مسدود کرد.

یکی از منابع اروپایی به رویترز گفت: «این واقعاً همان لحظه‌ای بود که گفتیم، خوب، ما این کار را انجام دادیم». فکر می‌کنم آن لحظه برای بسیاری از مردم دور یک میز یک لحظه بسیار مهم بود.»

گرافیک: فون در لاین اتحادیه اروپا تحریم های روسیه را وضع می کند – https://fingfx.thomsonreuters.com/gfx/mkt/dwvkrmloapm/Pasted%20image%201656346091349.png

اقدام سریع

چند روز بعد، در 2 مارس، اتحادیه اروپا بار دیگر با ممنوعیت هفت بانک روسی از SWIFT، یک سیستم پیام‌رسان مالی بین‌المللی که برای تراکنش‌های فرامرزی حیاتی است، حمله کرد.

جذب وام دهندگان روسی از سوئیفت مدت‌ها به عنوان یک «گزینه هسته‌ای» در نظر گرفته می‌شد، اما تهاجم آن را روی میز قرار داد و زمانی که اتحادیه اروپا تصمیم گرفت آن را فعال کند، کسانی که در مقر سوئیفت در خارج از بروکسل بودند آماده بودند.

تنها سوال این بود که چقدر باید این حرکت را اجرا کنند، “پنج روز یا پنج دقیقه؟” منبع دیگری گفت. در پایان 10-12 روز بود.

برش های اول، اما نه عمیق ترین

آژانس رتبه‌بندی اعتباری، S&P Global (NYSE:)، قبلاً در 26 فوریه رتبه سرمایه‌گذاری مطلوب را از مسکو سلب کرده بود و اوراق قرضه روسیه در حال سقوط بود، اما ضربه شدیدتری در 15 مارس به دنبال داشت، زمانی که اتحادیه اروپا به آژانس‌های اعتباری ارشد اعلام کرد که رتبه‌بندی روسی را متوقف کنند. این وزارتخانه یا در خطر از دست دادن مجوزهای خود برای فعالیت در این بلوک است.

یکی از تحلیلگران ارشد آژانس رتبه‌بندی گفت: «ما را با کف پای صاف گرفتار کردند، مطمئناً هیچ هشدار پیشرفته‌ای به ما داده نشد. اساساً سؤال این بود که آیا این بدان معناست که ما دیگر نمی‌توانیم به روسیه امتیاز دهیم؟» معلوم شد که جواب مثبت است.

گرافیک: هدایت به پیش‌فرض هدایت به پیش‌فرض- https://graphics.reuters.com/UKRAINE-CRISIS/RUSSIA-BONDS/mopanryzgva/chart.png

مهلت پیش فرض یک

با موانع بسیار زیاد، انتظار می رفت که روسیه در 16 مارس و یا یک ماه بعد در پایان یک «دوره مهلت» 30 روزه، اولین پرداخت اوراق قرضه پس از تحریم را نپرداخت.

با این حال، یک “معافیت” ویژه در تحریم های ایالات متحده که توسط دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری اعطا شد، امکان پرداخت ها را فراهم کرد.

عواقب ناخواسته

در 8 آوریل، یک هفته قبل از اجرایی شدن ممنوعیت اتحادیه اروپا برای رتبه‌بندی روسیه، پس از اینکه مسکو اعلام کرد قصد دارد پرداخت‌های اوراق قرضه آتی را به‌جای دلار، واحد پولی خود، به روبل انجام دهد، S&P روسیه را در وضعیت «نبوده انتخابی» اعلام کرد.

در 3 می، اندکی قبل از پرداخت، کرملین U بازگشت و به دلار پرداخت کرد.

شوک به سیستم

با این حال، چند روز بعد، روسیه زمین خورده بود.

در 11 مه، طلبکاران تیزبین متوجه شدند که مسکو نتوانسته است 1.9 میلیون دلار سود اضافی را به اوراق قرضه اضافه کند که فقط در دوره مهلت پرداخت شده اند و نه به موقع. آنها با اتاق پایاپای Euroclear و سپس معادل بازار اوراق قرضه یک داور پرداخت بیمه تماس گرفتند – کمیته تعیین مشتقات اعتباری https://www.cdsdeterminationscommittees.org/cds/the-russian-federation که حکم به وقوع یک “رویداد اعتباری” داد.

این مبلغ برای ایجاد بندهای نکول در تمام اوراق قرضه بین المللی روسیه بسیار ناچیز بود، اما به این معنی بود که برخی از سرمایه گذاران انتظار داشتند پرداخت های بیمه پیش فرض را دریافت کنند.

اما زمانی که وزارت خزانه داری ایالات متحده در وب سایت خود توضیح داد که خرید اوراق قرضه روسیه در بازار آزاد یا “ثانویه” ممنوع است، فرآیند بیمه سوآپ پیش فرض اعتباری (CDS) باید متوقف می شد زیرا دیگر مشخص نبود که با این اوراق چه باید کرد. اوراق قرضه درگیر

جو دلوو، مدیر پرتفوی بدهی بازارهای نوظهور در بزرگترین مدیر صندوق سرمایه گذاری اروپا، آموندی، گفت: «تقریباً مانند این است که خانه شما سوخته و شرکت بیمه برگردد و ادعا کند که آتش سوزی اشتباهی بوده است. واقعیت این است که این تحریم ها یک شوک برای نظام است».

عواقب مورد نظر

گامی که نکول روسیه را اجتناب ناپذیر کرد، تصمیم واشنگتن در 24 مه بود مبنی بر اینکه معافیتی که به دارندگان اوراق قرضه ایالات متحده اجازه می داد پرداخت های روسیه را دریافت کنند منقضی شود.

یک هفته بعد، اتحادیه اروپا عامل پرداخت داخلی روسیه، سپرده گذاری تسویه ملی (NSD) را که از آن برای انجام پرداخت ها استفاده می کرد، تحریم کرد.

مسکو غرب را به اجبار یک “نقص” مصنوعی سرزنش کرده است و آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی این کشور، این وضعیت را “مضحک” خوانده است.

با این حال، سیاست گذاران کهنه کار جهانی درگیر در این روند می گویند که تحریم ها بی سابقه اما کاملا موجه است.

آگوستین کارستنس، رئیس بانک مرکزی جهان، بانک تسویه حساب های بین المللی، گفت: «آنها اقدامات بسیار مهمی بودند که به بزرگی اقدامات روسیه پاسخ دادند.

گرافیک: بایدن بر قدرت تحریم های ایالات متحده تاکید کرد – https://fingfx.thomsonreuters.com/gfx/mkt/zjvqkloyoovx/Pasted%20image%201656321187075.png

(این داستان برای رفع اشتباه تایپی در پاراگراف 1 دوباره فایل می شود).



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.