دولت لیتوانی مقررات سخت گیرانه تر رمزنگاری را تصویب کرد – مقررات بیت کوین نیوز

[ad_1] دولت ویلنیوس اصلاحیه هایی را تصویب کرده است که مقررات سختگیرانه تری را برای فضای رو به رشد کریپتو در کشور وضع می کند. هدف این قانون مدیریت ریسک‌های مرتبط با دارایی‌های کریپتو و جلوگیری از تلاش‌های روسیه برای دور زدن تحریم‌های غرب اعمال‌شده به دلیل جنگ در اوکراین است. مقامات لیتوانی قوانین را

کد خبر : 215577
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۶:۳۰
دولت لیتوانی مقررات سخت گیرانه تر رمزنگاری را تصویب کرد – مقررات بیت کوین نیوز

[ad_1]

دولت ویلنیوس اصلاحیه هایی را تصویب کرده است که مقررات سختگیرانه تری را برای فضای رو به رشد کریپتو در کشور وضع می کند. هدف این قانون مدیریت ریسک‌های مرتبط با دارایی‌های کریپتو و جلوگیری از تلاش‌های روسیه برای دور زدن تحریم‌های غرب اعمال‌شده به دلیل جنگ در اوکراین است.

مقامات لیتوانی قوانین را برای صنعت کریپتو تشدید می کنند

لیتوانی در حال آماده شدن برای بازنگری قانون خود در مورد جلوگیری از پولشویی و تامین مالی تروریسم با هدف اعلام شده تضمین شفافیت بیشتر و توسعه پایدار برای بخش ارزهای دیجیتال خود است. این هفته، دولت اصلاحاتی را تصویب کرد که کشور کوچک بالتیک قصد دارد قبل از مقررات آتی اتحادیه اروپا اتخاذ کند.

مقررات جدید توسط وزارت دارایی، بانک لیتوانی، سرویس بررسی جرایم مالی، وزارت کشور و مرکز صلاحیت پیشگیری از پولشویی لیتوانی تهیه شده است. هدف اصلی آنها تنظیم بیشتر عملیات ارائه دهندگان خدمات کریپتو است.

گینتارا اسکایسته، وزیر دارایی به نقل از دپارتمان خود اظهار داشت که رشد سریع بازار ارزهای دیجیتال و ظهور محصولات جدید نیازمند توجه بیشتر مقامات مسئول در مدیریت ریسک‌ها، به ویژه خطرات مرتبط با پولشویی و تهدیدهای تامین مالی تروریسم است. او توضیح داد:

در مقابل این پس‌زمینه، ما در حال برداشتن گام‌های پیشگیرانه برای تقویت مقررات در سطح ملی در آمادگی برای تصمیم‌گیری‌های بعدی در سطح اتحادیه اروپا هستیم.

پیش‌نویس قانون که باید در جلسه جاری به پارلمان لیتوانی ارائه شود و در سال جاری اجرا شود، انتظار می‌رود قوانین دقیق‌تری را برای شناسایی مشتری معرفی کند و باز کردن حساب‌های ناشناس را ممنوع کند. همچنین سرمایه مجاز مورد نیاز از ارائه دهندگان خدمات را به 125000 یورو افزایش می دهد.

فقط ساکنان دائمی لیتوانی مجاز به مدیریت شرکت هایی هستند که با ارزهای دیجیتال سروکار دارند. تنظیم‌کننده‌های لیتوانیایی همچنین می‌خواهند مطمئن شوند که این نهادها خدمات ارائه نمی‌کنند یا منحصراً در حوزه‌های قضایی دیگر فعالیت نمی‌کنند. فهرست کامل اپراتورهای ثبت‌شده پلتفرم‌های مبادله و نگهداری رمزارز از 1 فوریه 2023 عمومی خواهد شد.

لیتوانی همچنین در واکنش به رویدادهای اخیر در منطقه، به ویژه درگیری نظامی جاری در اوکراین، مقررات خود را به روز می کند. وزیر اسکایسته تأکید کرد: «ارتباط پیشنهادات توسط محیط ژئوپلیتیک امروزی تقویت شده است – ما باید اطمینان حاصل کنیم که هیچ تلاشی برای دور زدن تحریم‌های غرب علیه روسیه با استفاده از دارایی‌های کریپتو انجام نمی‌شود».

از زمانی که استونی مقررات رمزنگاری خود را تشدید کرد، لیتوانی شاهد رشد سریع تعداد شرکت‌های رمزنگاری است که در این کشور شروع به کار کرده‌اند. در کل سال 2020 تنها 8 شرکت از این قبیل تأسیس شدند، در حالی که در سال 2021، 188 شرکت جدید به ثبت رسیدند و پس از آن 40 شرکت دیگر در ماه های اول سال جاری ثبت شدند. وزارت دارایی فاش کرد که در حال حاضر بیش از 250 ارائه دهنده خدمات ارز دیجیتال در لیتوانی فعالیت می کنند.

برچسب ها در این داستان

اصلاحات، درگیری، رمزنگاری، دارایی‌های رمزنگاری، مقررات رمزنگاری، ارزهای دیجیتال، ارزهای دیجیتال، پیش‌نویس قانون، قانون، قانون‌گذاری، لیتوانی، لیتوانی، مقررات، قوانین، روسیه، تحریم‌ها، اوکراین، جنگ

آیا انتظار دارید مقررات آتی لیتوانی به طور قابل توجهی فضای کسب و کار را برای شرکت های ارز دیجیتال بدتر کند؟ نظرات خود را در مورد این موضوع در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

لوبومیر تاسف

لوبومیر تاسف روزنامه‌نگاری از اروپای شرقی است که از فن‌آوری آگاه است و این جمله هیچنز را دوست دارد: «نویسنده بودن چیزی است که من هستم، نه کاری که انجام می‌دهم». علاوه بر رمزنگاری، بلاک چین و فین‌تک، سیاست بین‌المللی و اقتصاد دو منبع الهام دیگر هستند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله فقط برای اهداف اطلاعاتی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.