روبل به سمت 62 در برابر دلار کاهش یافت، سهام Severstal پس از تحریم ها سقوط کرد

© رویترز. زنی اسکناس‌های روبل روسیه را در دست دارد در این تصویر که در 30 مه 2022 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر (رویترز) -روبل روسیه در برابر دلار در روز پنجشنبه به سمت 62 کاهش یافت و پس از حرکت های تند و کنترل نشده هفته گذشته به دلیل عدم تعادل عرضه و تقاضا

کد خبر : 212300
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۳:۵۲
روبل به سمت 62 در برابر دلار کاهش یافت، سهام Severstal پس از تحریم ها سقوط کرد



© رویترز. زنی اسکناس‌های روبل روسیه را در دست دارد در این تصویر که در 30 مه 2022 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر

(رویترز) -روبل روسیه در برابر دلار در روز پنجشنبه به سمت 62 کاهش یافت و پس از حرکت های تند و کنترل نشده هفته گذشته به دلیل عدم تعادل عرضه و تقاضا در بورس مسکو، در محدوده نسبتاً باریکی تثبیت شد.

تمرکز بازار بر دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه روسیه به دلیل آنچه «عملیات نظامی ویژه» در اوکراین می‌خواند، با اهدافی شامل 17 شخص، 16 نهاد، هفت کشتی و سه هواپیما بود.

سهام غول فولاد Severstal که به لیست تحریم ها اضافه شد، بیش از 12 درصد سقوط کرد تا در بازار گسترده تر عمل کند.

روبل واکنش‌های ضعیفی نشان داد و به لطف کنترل‌های سرمایه‌ای که روسیه تا کنون اعمال کرده بود، به بهترین ارز جهان تبدیل شد http://fingfx.thomsonreuters.com/gfx/rngs/GLOBAL-CURRENCIES-PERFORMANCE/0100301V041/index.html پس از اعزام ده ها هزار نیرو به اوکراین در 24 فوریه.

در ساعت 1456 به وقت گرینویچ، روبل در برابر دلار 0.6 درصد ضعیف تر شد و به 61.65 رسید و 1.7 درصد کاهش یافت و در 65.48 در برابر یورو معامله شد.

شرایط جدید پرداخت گاز برای مصرف کنندگان اتحادیه اروپا که نیازمند تبدیل ارز خارجی به روبل و کاهش واردات هستند نیز از ارز روسیه حمایت کرده است و به آن کمک می کند تا از موانع اقتصادی در داخل و خطرات احتمالی نکول بدهی های دولتی عبور کند.

گروهی از سرمایه گذاران روز چهارشنبه به این نتیجه رسیدند که روسیه در اولین نکول بدهی خارجی بزرگ خود در بیش از یک قرن اخیر، شکست روسیه در پرداخت 1.9 میلیون دلار سود تعلق گرفته برای اوراق قرضه دلاری، موجب پرداخت میلیاردها دلار خواهد شد.

در بازار اوراق قرضه داخلی، بازده اوراق قرضه خزانه 10 ساله OFZ به 9.08 درصد کاهش یافت، که پایین‌ترین رقم از اوایل سال 2022 بود، زیرا داده‌ها نشان داد که تورم سالانه پس از افزایش به بالاترین حد خود از سال 2002، دوباره کاهش یافته است. بازده اوراق قرضه معکوس با قیمت آنها حرکت می‌کند.

Sberbank CIB در یادداشتی گفت: “ما انتظار داریم که خریداران در روزهای آینده نیز غالب شوند، اگرچه کاهش بازدهی می تواند تا زمان انتشار داده های تورم هفته آینده کند شود.”

پرومسویزبانک در یادداشتی اعلام کرد که داده های تورم احتمال کاهش مجدد نرخ بهره توسط بانک مرکزی را در ماه های ژوئن تا ژوئیه افزایش داد.

بانک مرکزی روسیه هفته گذشته نرخ بهره کلیدی خود را به 11 درصد کاهش داد و اعلام کرد که در سال جاری با کاهش تورم از بالاترین سطح بیش از 20 سال گذشته و حرکت اقتصاد به سمت انقباض، فضا را برای کاهش بیشتر کاهش داد.

شاخص های سهام روسیه کاهش یافت. شاخص RTS بر اساس دلار با 2.2 درصد کاهش به 1195.6 واحد رسید، در حالی که شاخص MOEX روسیه بر پایه روبل با 1.5 درصد کاهش به 2339.8 واحد رسید.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.