خیز اردوغان برای همکاری‌ها در صنایع دفاعی در آفریقا

[ad_1] طبق گزارش خبرگزاری «آناتولی»، اردوغان در نشست خبری خود با تبون اذعان کرد که ترکیه به دنبال تقویت روابط خود با الجزائر در حوزه صنایع دفاعی است و دو کشور نقش مهمی در تضمین صلح و تامین ثبات در قاره آفریقا ایفا می‌کنند. رئیس‌جمهور ترکیه ضمن اشاره به پیشرفت روابط اقتصادی و تجاری بین

کد خبر : 208059
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹
خیز اردوغان برای همکاری‌ها در صنایع دفاعی در آفریقا

[ad_1]

طبق گزارش خبرگزاری «آناتولی»، اردوغان در نشست خبری خود با تبون اذعان کرد که ترکیه به دنبال تقویت روابط خود با الجزائر در حوزه صنایع دفاعی است و دو کشور نقش مهمی در تضمین صلح و تامین ثبات در قاره آفریقا ایفا می‌کنند.

رئیس‌جمهور ترکیه ضمن اشاره به پیشرفت روابط اقتصادی و تجاری بین آنکارا-الجزیره، توضیح داد که دو کشور تصمیم گرفته‌اند تا یک شورای همکاری بلندپایه برای تحول روابط دو کشور به سطحی جدید تشکیل دهند.

اردوغان در این خصوص گفت: علی‌رغم شرایط سختی که به دلیل همه‌گیری کرونا به وجود آمده بود اما حجم تجارت بین دو کشور ۳۵٪ به نسبت سال ۲۰۲۰ افزایش داشته و سطح آن به ۴.۲ میلیارد دلار رسیده است.

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد که دو طرف در آینده و برای تنوع بخشیدن به تولیدات الجزائر که یکی از دروازه‌های ورود به آفریقاست، گام‌های مطمئنی را در زمینه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی، تجاری، فرهنگی و گردشگری به سوی آینده برخواهند داشت.

اردوغان با بیان اینکه با تبون درباره مسائل قاره آفریقا و جهان اسلام نیز گفتگو کرده است، خاطرنشان کرد: الجزائر علاوه بر اینکه بزرگترین کشور قاره آفریقاست، یکی از کشورهای پیشرو در آفریقا نیز محسوب می‌شود».

وی در پایان تاکید کرد: «گردشگری یکی از موضوعات مهم در روابط دو کشور است چرا که روابط تاریخی ترکیه و الجزائر می‌تواند تاثیر مثبتی بر توسعه بخش گردشگری و تحکیم روابط برادرانه بین دو ملت داشته باشد».

روز گذشته (دوشنبه) عبدالمجید تبون در سفری رسمی وارد آنکارا شد و رئیس‌جمهور ترکیه از همتای الجزایری خود استقبال کرد. رئیس‌جمهور الجزائر روابط دو کشور را بسیار قوی توصیف کرده است.

311311

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.