چین برای افزایش تقاضا، دستورالعمل‌های نرخ وام مسکن را تسهیل می‌کند

[ad_1] در بیانیه آمده است که هدف این کاهش حمایت از تقاضا و ترویج توسعه پایدار و سالم بازار املاک و مستغلات است. در تثبیت ماهانه خود در آوریل، PBOC LPR یک ساله خود را بدون تغییر در 3.70 درصد و LPR پنج ساله، که معمولاً به عنوان معیار برای وام های رهنی استفاده می

کد خبر : 207473
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۸:۳۵
چین برای افزایش تقاضا، دستورالعمل‌های نرخ وام مسکن را تسهیل می‌کند

[ad_1]

در بیانیه آمده است که هدف این کاهش حمایت از تقاضا و ترویج توسعه پایدار و سالم بازار املاک و مستغلات است.

در تثبیت ماهانه خود در آوریل، PBOC LPR یک ساله خود را بدون تغییر در 3.70 درصد و LPR پنج ساله، که معمولاً به عنوان معیار برای وام های رهنی استفاده می شود، در 4.60 درصد ثابت نگه داشت.

بانک‌ها در بسیاری از شهرها نرخ وام‌های مسکن را در سه ماهه اول به دنبال درخواست‌های مقامات برای حمایت از احساسات خریداران در بازاری که سال گذشته به دلیل بحران نقدینگی و توسعه‌دهندگان مشکل تکان خورده بود، و اکنون به دلیل شیوع کووید-19 در سراسر کشور کاهش دادند.

یان یوجین، مدیر تحقیقات مستقر در شانگهای گفت: «سیاست‌هایی از جمله کاهش پیش‌پرداخت‌ها، کاهش نرخ بهره وام مسکن، کاهش محدودیت‌ها در فروش مسکن دست دوم و کاهش محدودیت‌های خرید، شرایط بهتری را برای معاملات فعال بازار در اواسط تا اواخر ماه مه ایجاد می‌کند.» E-house چین و موسسه توسعه.

آخرین دستورالعمل وام پس از آن منتشر شد که داده‌های بانک مرکزی در روز جمعه نشان داد وام‌های بانکی جدید در ماه آوریل به پایین‌ترین حد خود در بیش از چهار سال گذشته رسیده است، زیرا درجات مختلف قرنطینه ناشی از بیماری کووید در ده‌ها شهر وام‌دهی را محدود کرده و وام‌های رهنی کاهش یافته است.

برای آزاد کردن وجوه بیشتر برای وام دادن، PBOC در 25 آوریل مقدار پول نقدی را که وام دهندگان باید به عنوان اندوخته کنار بگذارند، کاهش داد. انتظار می‌رود که با توجه به اینکه مقامات قول می‌دهند سیاست‌های بیشتری را برای حمایت از اقتصاد گسترده‌تر اعمال کنند، اقدامات تسهیل‌کننده‌تر ملایم‌تری انتظار می‌رود.

اما با وجود راهنمایی آسان تر وام های رهنی، خیلی به بانک ها بستگی دارد.

آیریس پانگ، اقتصاددان ارشد چین بزرگ در ING، روز جمعه پس از اطلاعات بانک مرکزی در یادداشتی نوشت: «در طول قرنطینه، بانک‌ها تمایل بیشتری به ریسک‌گریزی دارند.

به آنها گفته شده است که وام های سررسید شده را در دفاتر خود نگه دارند. در این شرایط، بانک‌ها تمایلی به ایجاد وام‌های جدید ندارند، زیرا این به معنای پذیرش ریسک بیشتر با دریافت وام‌های جدید و سپس منتظر ماندن سررسید آنها در صورت ادامه قرنطینه است.»

(گزارش آلبی ژانگ و رایان وو؛ ویرایش توسط ویلیام مالارد)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.